Gå til innhold

Bukser/jeans til sommerbruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp her. Er det noen som kan tipse om type bukser/jeans som er litt tynne ev luftige? Greier ikke å bruke dongeribuksene mine når det er varmt.... har noen linbukser, men syns det blir så fort knær i dem 😬

Skjørt trives jeg ikke i. I hele sommer har jeg brukt joggebukser; kjoler når jeg må være litt kledd. 

Tips mottas med takk! 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipser deg å sjekke Bella buksene på Lindex. De er myke, luftige, krøller lite 👍 

De har de i 3 typer - ren bomull, bomull med stretch og linvariant

Finnes også i 2 lengder

Kjøpt flere av dem, de er så digge 🤩

Av jeans så er Stella fra kappahl favoritten, den er i superstretch og tynne i jeansen. Fine å ha under tunikaer og korte kjoler på kjøligere dager/kvelder. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et par bukser fra Gant som er veldig gode, behagelig stoff og fasong, lett og luftig :) Normal høyde i livet og sitter godt på, holder fasongen ved bruk. De skal være litt korte i beina. 

https://www.boozt.com/no/no/gant-clothing/d1-cropped-slim-slouch_20586202/20586205?path=63031&navId=67408&group=brandwall&position=1000000

Har også et par jeans fra levis som er litt sommerbukse, levis wedgies heter den. De jeg har er ikke så trange som de i linken under, jeg kjøpte de litt større sånn at de ligger litt nedpå hoftene. Pluss mine har normal livhøyde og ikke høye sånn som de i linken. Også har jeg klippet av nederst på beina sånn at buksen ble litt kortere og fikk en mere rufsete kant 

https://www.na-kd.com/no/levis/ribcage-straight-ankle-tango-light?SelectedCountryCode=NOR&dfw_tracker=30176-348393&gclid=CjwKCAjwr7X4BRA4EiwAUXjbt40tb1q6eIrfJDH1ZrI7iQKxmfEM2oYcjTzIWNkXaDkXQ8Ec_FIpchoCr40QAvD_Bw

Ellers så anbefaler jeg å sjekke ut zalando. Der kan du avgrense søket ved at du f.eks går inn på bukser og huker av for bomull og lin, og likedan hvilke farger og størrelse du vil ha. Du kan også huke av for hvilken livhøyde og hvilken lengde på beina du vil ha for å avgrense søket. Chinos f.eks er gode sommerbukser

Det jeg ofte gjør når jeg ser klær jeg har lyst på er å sjekke Finn.no eller Tise for å se om akkurat det plagget er å få kjøpt brukt. Både Finn og Tise har søkefunksjon sånn at man kan søke direkte på det man er ute etter. Har flere ganger funnet akkurat det plagget jeg vil ha brukt, sparer både miljøet og lommeboka :) mange bruker nesten ikke klærne sine før de legger de ut for salg, så siste årene har jeg nesten ikke kjøpt noe nytt (bortsett fra undertøy og sko), bare brukt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleier gå for noen som er hakket kortere og ikke helt skinny, så det kommer litt luft opp med anklene. Gjerne også lyse jeans :)

Du nevner ikke shorts, er det et alternativ?

Anonymkode: cf848...7f7

• Liker 1
Gjest stilts
Skrevet

Nå på sommeren bruker jeg stort sett lyse hullete jeans. Siste uka har jeg bodd i mine ripped Levis 721:)

Skrevet

Takk for flotte tips! 
Skal sjekke de ut! 😊👍🏻

Skrevet
11 timer siden, skruf skrev:

Jeg har et par bukser fra Gant som er veldig gode, behagelig stoff og fasong, lett og luftig :) Normal høyde i livet og sitter godt på, holder fasongen ved bruk. De skal være litt korte i beina. 

https://www.boozt.com/no/no/gant-clothing/d1-cropped-slim-slouch_20586202/20586205?path=63031&navId=67408&group=brandwall&position=1000000

Har også et par jeans fra levis som er litt sommerbukse, levis wedgies heter den. De jeg har er ikke så trange som de i linken under, jeg kjøpte de litt større sånn at de ligger litt nedpå hoftene. Pluss mine har normal livhøyde og ikke høye sånn som de i linken. Også har jeg klippet av nederst på beina sånn at buksen ble litt kortere og fikk en mere rufsete kant 

https://www.na-kd.com/no/levis/ribcage-straight-ankle-tango-light?SelectedCountryCode=NOR&dfw_tracker=30176-348393&gclid=CjwKCAjwr7X4BRA4EiwAUXjbt40tb1q6eIrfJDH1ZrI7iQKxmfEM2oYcjTzIWNkXaDkXQ8Ec_FIpchoCr40QAvD_Bw

Ellers så anbefaler jeg å sjekke ut zalando. Der kan du avgrense søket ved at du f.eks går inn på bukser og huker av for bomull og lin, og likedan hvilke farger og størrelse du vil ha. Du kan også huke av for hvilken livhøyde og hvilken lengde på beina du vil ha for å avgrense søket. Chinos f.eks er gode sommerbukser

Det jeg ofte gjør når jeg ser klær jeg har lyst på er å sjekke Finn.no eller Tise for å se om akkurat det plagget er å få kjøpt brukt. Både Finn og Tise har søkefunksjon sånn at man kan søke direkte på det man er ute etter. Har flere ganger funnet akkurat det plagget jeg vil ha brukt, sparer både miljøet og lommeboka :) mange bruker nesten ikke klærne sine før de legger de ut for salg, så siste årene har jeg nesten ikke kjøpt noe nytt (bortsett fra undertøy og sko), bare brukt 

Hei @skruf, hvordan sånn ca er buksene i den øverste linken din (Gant) i str?

Står mellom 40 og 42....

🤗

Skrevet (endret)
1 time siden, Helgeline skrev:

Hei @skruf, hvordan sånn ca er buksene i den øverste linken din (Gant) i str?

Står mellom 40 og 42....

🤗

Tror kanskje jeg ville gått opp en størrelse, de er ikke store i størrelsen synes jeg 

edit; str 42 mener jeg 

Endret av skruf
Skrevet
54 minutter siden, skruf skrev:

Tror kanskje jeg ville gått opp en størrelse, de er ikke store i størrelsen synes jeg 

edit; str 42 mener jeg 

Tusen takk for svar 😊

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for reklame. 

_popcorn_, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...