Gå til innhold

Sønnen min er forkjølet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 14.7.2020 den 22.46, AnonymBruker skrev:

På Østlandet er det jo aktiv smitte - det er vel der det er mest smitte.

Anonymkode: 50f94...6f4

Screenshot_20200720-173218_Chrome.thumb.jpg.6369b8dfdb691612fbf3cf7dac1b1e28.jpg

Er ikke så ille da. Ro deg ned. 

Anonymkode: 1de53...3d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Minner meg om en TV-reportasje for noen år siden. Det var stappfullt ved legekontor / legevakta på grunn av en hel haug bekymrede folk som ønsket å teste seg for svineinfluensa eller fugleinfluensa eller what ever. De aller fleste hadde ikke en gang symptomer på noe som helst, og var knapt forkjølet en gang. 

Men likevel skulle de absolutt fylle opp helsevesenet, kaste bort masse penger og tid, og kanskje forhindre at folk som faktisk var virkelig syke skulle få den hjelpen de faktisk hadde ett stort reelt behov for.              

Anonymkode: 22b6d...5dd

Man "kaster ikke bort" helsevesenets tid og penger ved å ta en test. Det er gjort på timen, og det er nok ressurser til testing akkurat nå. 

Anonymkode: 524b0...a38

• Liker 1
Skrevet
På 14.7.2020 den 22.55, AnonymBruker skrev:

Barn under 12 blir absolutt testet. Skjønner ikke hvorfor du tror annet...

Anonymkode: ead76...530

Hva med småbarn og babyer? Er jo direkte farlig om de gjør et brått kast med hodet med piperenseren langt oppe i nesa... 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Thyra skrev:

Hva med småbarn og babyer? Er jo direkte farlig om de gjør et brått kast med hodet med piperenseren langt oppe i nesa... 

Og hvordan tror du de tester for RS virus på spedbarn og småbarn? Dette har helsevesenet god trening i. Det er ikke farlig og for mitt barn på 8mnd som ble testet for RS virus på samme måte så var det mindre gråt enn ved blodprøve.

Anonymkode: 63ffc...d2c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 14.7.2020 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Jeg opprettet tråden for å høre om det er sannsynlig at det kan være korona eller om det også er mye vanlig forkjølelse i samfunnet nå. Spørsmålet mitt handlet ikke om testing/ikke testing i det hele tatt, og hvis du leser det siste innlegget mitt skriver jeg jo at vi kan vurdere det. At jeg har misforstått ang testing av barn. Men må allikevel vurdere det litt pga ubehag. Det er vel kanskje ikke sikkert at han får test uansett, jeg vet ikke om det er lett/vanskelig å få test bå om dagen? Var ikke så enkelt for meg å få test hvertfall. Jeg kommer til å teste meg selv dersom jeg også får symptomer, selv om testen var ubehagelig, så ingen fare for at jeg går tilbake på jobb og smitter folk. Har 4 uker ferie foran meg nå. Besteforeldrene vet at han er forkjølet og tar sine forholdsregler.

Ts

Anonymkode: 1499a...931

Hei. Jeg bor på Østlandet,  er endel forkjølelse her nå vært det selv også. Jeg tok forhåndsregler holdt meg inne, men testet ikke. Vært bra flere dager nå og skal på jobb på sykehuset i morgen.  Nesten en uke uten fler symptomer. Se det nå ann litt. Men, hold han i isolasjon og dere i karantene. 

Anonymkode: 52d4f...0df

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Han er nesten helt bra igjen nå. Vi andre er ikke blitt smittet. :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Han er nesten helt bra igjen nå. Vi andre er ikke blitt smittet. :)

Så bra. Men, husk 1 symptomfri dag.

Anonymkode: 52d4f...0df

• Opprett ny...