Gå til innhold

Alenemor, penger til møbler og div.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei kan man få penger til møbler og div til leiligheten når man er uføretrygdet og er alenemor? Får man bostøtte? Leia er på 7100 pluss strøm og nett.

Anonymkode: 945a1...e87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig du kan få bostøtte, du får se hva som gjelder i din kommune.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, HopelessFear skrev:

Mulig du kan få bostøtte, du får se hva som gjelder i din kommune.

Jeg trenger møbler, vaskemaskin og oppvaskmaskin også. Får jeg penger til det? Mangler også mye innbo, som tv, kjeler, kopper og fat, bestikk, håndklær, sengetøy osv.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger møbler, vaskemaskin og oppvaskmaskin også. Får jeg penger til det? Mangler også mye innbo, som tv, kjeler, kopper og fat, bestikk, håndklær, sengetøy osv.

Nei, det blir du nødt til å spare til selv.

• Liker 26
Skrevet

Hvis du er heldig kan du plukke opp mye gratis eller billig på for eks. finn. Det var redningen for meg når jeg først kjøpte leilighet og ikke eide nåla i veggen.

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke du riktig svar på NAV sin facebook gruppe? 
Og nei, hvorfor burde skattebetalere betale for at du skal ha ting? Skjerp deg.

Anonymkode: a4502...120

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt det du nevner her kan du få tak i på et raskt Finn-søk. Mange som gir bort ting gratis av servise ol.

Anonymkode: f0a1f...a1e

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ganske uvitende de over hær.. Ja.. Du kan sende en søknad til nav om div møbler og hvitevarer. 

Anonymkode: ee919...1ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei kan man få penger til møbler og div til leiligheten når man er uføretrygdet og er alenemor? Får man bostøtte? Leia er på 7100 pluss strøm og nett.

Du kan alltids søke om et startlån. Dette er vel via NAV, og det må betales tilbake. Men det holder til det viktigste. Oppvaskmaskin er ikke viktig. 

Innbo kan du finne billig på finn, facebook og på bruktbutikker. 

Anonymkode: 39b5a...311

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, HopelessFear skrev:

Hvis du er heldig kan du plukke opp mye gratis eller billig på for eks. finn. Det var redningen for meg når jeg først kjøpte leilighet og ikke eide nåla i veggen.

Har ikke bil, så får ikke kjørt rundt oghenta møbler og div. 

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med huseier om han kan kjøpe vaske- og oppvaskmaskin, mot at du betaler litt høyere husleie. Vinn-vinn-situasjon for dere begge. 

Kjeler, kopper, sengetøy o.l. kan du få veldig billig på loppemarked, bruktbutikk eller Finn. Du kan også høre led Frivillighetssentralen i kommunen din om de har noe på lager. 

Ellers er det kommunens sosialstønad som er tilbudet for deg. De dekker kun det aller, aller rimeligste og aller mest nødvendige.m 

Anonymkode: 682b8...c7a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ganske uvitende de over hær.. Ja.. Du kan sende en søknad til nav om div møbler og hvitevarer. 

Anonymkode: ee919...1ad

Tegn da at hele NAV systemet må slaktes. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tegn da at hele NAV systemet må slaktes. 

Du tenker at folk skal leve uten de mest grunnleggende tingene som bestikk, seng, vaskemaskin og kjøleskap? 

Anonymkode: f7b4c...f49

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tenker at folk skal leve uten de mest grunnleggende tingene som bestikk, seng, vaskemaskin og kjøleskap? 

Anonymkode: f7b4c...f49

Tenker at folk burde gjøre en innsats og klare å skaffe seg de mest grunnleggende tingene selv, det er ikke statens oppgave å handle inn bestikk for en alenemor

Anonymkode: aac77...e6d

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke bil, så får ikke kjørt rundt oghenta møbler og div. 

Da får du ta på deg en stor sekk og ta buss, og avtale Finn.no gis bort/billig kjøp av bestikk/servise/smånipps. Evt forklar situasjonen din høflig og ikke som en selvfølge så kanskje de som gir bort vil kjøre det til deg. 

Anonymkode: 4b74c...887

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du ta på deg en stor sekk og ta buss, og avtale Finn.no gis bort/billig kjøp av bestikk/servise/smånipps. Evt forklar situasjonen din høflig og ikke som en selvfølge så kanskje de som gir bort vil kjøre det til deg. 

Anonymkode: 4b74c...887

Det er så mye stress å dra rundt med buss og hente ting. Dessuten så vil jeg ikke ha brukte sengetøy, bestikk, kjeler osv. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mye stress å dra rundt med buss og hente ting. Dessuten så vil jeg ikke ha brukte sengetøy, bestikk, kjeler osv. 

Da må du rett og slett bare skjerpe deg. Stress? Alvorlig talt 2! Beggars can’t be choosers.

Anonymkode: d9735...b98

• Liker 49
Gjest Optimo
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit trollforsøk. 5/10

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, da altså... 🙄

Tror du det er noen som VIL ha brukt kjøkkenutstyr, eller tror du folk rett og slett må nøye seg med det de har råd til ? 🤦‍♀️

At det er «stress» å dra rundt med buss for å hente ting fra Finn... Nei, da får du spare til taxi da 🤷‍♀️

Anonymkode: 06c28...f60

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...