Gå til innhold

Expressen leder: Al Qaida svært lik nazismen

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla
Skrevet

En meget god leder som maler fienden i riktig farge. Denne ideologien må knuses med alle midler. Les hele som man sier.

Expressen

Al-Qaida är en närmast neonazistisk organisation. Den har långt mycket mer gemensamt med Hitler än med Muhammed. Dess hat mot den liberala demokratin, mot judar, amerikaner och andra allierade har tydliga ekon i europeisk 1900-talshistoria. På samma sätt som Tredje rikets ideologer drömmer de om en ny och renare värld fri från den verkliga världens larm och smuts och de skyr inga medel för att nå dit. Och de inskränker på intet sätt sina ambitioner till Mellanöstern; även Europa är ett självklart missionsområde.

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Ja, på tide at Bush og gjengen begynner da. Foreløpig har de bare skutt rundt seg i fylla.

Gjest Paradokset
Skrevet
En meget god leder som maler fienden i riktig farge. Denne ideologien må knuses med alle midler. Les hele som man sier.

At organisasjonen bør knuses er vel de fleste enig i. Det man er uenig om er vel virkemidlene.

Slik "kampen mot terror" kjempes minner det, i mine øyne, mest om å forsøke å utrydde et vepsebol med hagle.

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Kampen mot terror er forsåvidt grei nok; den må vi bekjmpe. Men det virker som om dette uttrykket har blitt brukt som et middel for å kunne angripe uskyldige land. (Les: Bush-politikk).

Gjest Valhalla
Skrevet

Nå vel, jeg ser mange snakke om at man bare må forvente angrep når vi er så slemme. De har ikke skjønt en dritt.

Gjest *kosejoker*
Skrevet
Nå vel' date=' jeg ser mange snakke om at man bare må forvente angrep når vi er så slemme. De har ikke skjønt en dritt.[/quote']

:enig_animasjon:

Gjest Paradokset
Skrevet

Terror i vestlige land er en naturlig følge av den utenrikspolitikken som føres.

Gjest Valhalla
Skrevet
Terror i vestlige land er en naturlig følge av den utenrikspolitikken som føres.

Nei det er en naturlig følge av en ond ideologi.

Gjest Popelka ulogget
Skrevet

Kan ikke mennesker som deg bare emigrere foerst som sist? Slikt kalles appeasement....og virker mot sin hensikt.

Er forovrig enig med Valhalla (som vanlig). Han sier i grunnen alt det jeg vil si, men som jeg ikke gidder/faar til/har tid til aa si!!

Gjest Paradokset
Skrevet

Nei det er en naturlig følge av en ond ideologi.

Ja, det er de gode mot de onde - akkurat som sjørøverfilm på barne-tv.

Gjest Paradokset
Skrevet

Kan ikke mennesker som deg bare emigrere foerst som sist? Slikt kalles appeasement....og virker mot sin hensikt.

Er forovrig enig med Valhalla (som vanlig). Han sier i grunnen alt det jeg vil si, men som jeg ikke gidder/faar til/har tid til aa si!!

Hvorfor skal jeg emigrere? Fordi jeg ikke er enig med deg i hvordan utenrikspolitikken føres?

Ønsker du ikke demokrati?

Slik jeg ser det er det du som bør emigrere - kanskje Saudi-Arabia er et passende sted for deg.

Gjest *kosejoker*
Skrevet

De vestlige landene styres av penger. Det synes. :roll:

Gjest Popelka ulogget
Skrevet

Hvorfor skal jeg emigrere? Fordi jeg ikke er enig med deg i hvordan utenrikspolitikken føres?

Ønsker du ikke demokrati?

Slik jeg ser det er det du som bør emigrere - kanskje Saudi-Arabia er et passende sted for deg.

Er happy i Storbritannia.

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg lurer på om de samme hadde unnskyldt et angrep på våre oljeplattformer eller t-banen i Oslo. Vi må vel forvente slikt når vi er med å bygger opp Afghanistan og Irak og er del av den onde kapitalistiske vesten?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Slettet det her jeg.

Gjest Paradokset
Skrevet
Jeg lurer på om de samme hadde unnskyldt et angrep på våre oljeplattformer eller t-banen i Oslo. Vi må vel forvente slikt når vi er med å bygger opp Afghanistan og Irak og er del av den onde kapitalistiske vesten?

Tvangs-demokratisering er en selvmotsigelse.

En invasjon utelukkende basert på løgner som ble gjennomført i strid med det internasjonale sammfuns vilje.

Det er ingen unnskyldning for terror, men det forklarer hvorfor slike ting skjer.

Gjest Valhalla
Skrevet

Er Japan og Tyskland demokratier i dag?

Gjest Paradokset
Skrevet
Er Japan og Tyskland demokratier i dag?

Hva er poenget ditt?

Både Japan og Tyskland hadde en lang demokratiseringsprosess i forkant av WWII. De ble ikke demokratiske som en følge av WWII.

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvorfor tror du de fleste muslimer ikke ønsker demokrati? Det tror jeg ingenting på, at de har en elite som holder på makten gjør det vanskelig å gjennomføre, men kravet er tilstede. Man har sett det i den siste tiden i mange land i midtøsten. De fleste Irakere ønsker demokrati, et ekstremistisk mindretall bekjemper folket fordi de enten har mistet makt eller står for en ond ideologi. Om vi gjør disse ekstremistene sinte bryr jeg meg ikke om, de er fiender av frihet.

Gjest Paradokset
Skrevet
Hvorfor tror du de fleste muslimer ikke ønsker demokrati? Det tror jeg ingenting på' date=' at de har en elite som holder på makten gjør det vanskelig å gjennomføre, men kravet er tilstede. Man har sett det i den siste tiden i mange land i midtøsten. De fleste Irakere ønsker demokrati, et ekstremistisk mindretall bekjemper folket fordi de enten har mistet makt eller står for en ond ideologi. Om vi gjør disse ekstremistene sinte bryr jeg meg ikke om, de er fiender av frihet.[/quote']

Jeg skal ikke uttale meg om andelen irakere som ønsker seg demokrati. Det som er et faktum er at en stor andel irakere, som pr i dag har noe som ligner demokrati, ønsker seg nærmere Iran politisk.

Slik blir det fort når nasjoner uten demokratisk tradisjon, blir "demokratisert" over natta.

Jeg ønsker koallisjonen lykke til med å skape noe positivt i Irak, men jeg tviler på at de lykkes ettersom de har oddsene mot seg på alle måter.

Forøvrig må jeg bare påpeke at "ondskap" ikke er noen absolutt størrelse, men alltid relatert til øyet som ser.

En som langer dop blir sett på som en ond mann. En som selger våpen er en suksessfull forretningsmann.

Dopet dreper våre barn, mens våpnene dreper andres barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...