Gå til innhold

Bæresele?

HopelessFear

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Egobaby embrace er topp for de minste hvis du ikke vil ha elastisk sjal. Men varer ikke veldig lenge. 

Da kan du gå over til/eller kjøpe fra start eks:

Tula free to grow, ergobaby adapt, soul sling, Lenny lamb osv. 

Styr unna ergobaby 360, alle med nyfødtinnlegg, Stokke og babybjørn

Anonymkode: 396c6...9c5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bæreselemafiaen har mange formeninger om hva andre skal like og ikke like – anbefaler å ikke høre på dem, men heller prøve forskjellige selv. Etter tre barn og utallige varianter utprøvd, sverger jeg selv til sjal og min mann til den forhatte babybjørn one.

Anonymkode: c8188...34e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både jeg og mannen liker vår ergobaby omni 360. Denne modellen trenger ikke spebarnsinnlegg, men vi brukte uansett mest elastisk sjal de første månedene. 

Anonymkode: 79507...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bæreselemafiaen har mange formeninger om hva andre skal like og ikke like – anbefaler å ikke høre på dem, men heller prøve forskjellige selv. Etter tre barn og utallige varianter utprøvd, sverger jeg selv til sjal og min mann til den forhatte babybjørn one.

Mulig det er fint for dere, men det er ikke bra for baby.

Anonymkode: b30ef...c22

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det er fint for dere, men det er ikke bra for baby.

Anonymkode: b30ef...c22

Det er lenge siden babybjørn-seler ikke var ergonomiske, hvis det er det du sikter til. Babyen storkoser seg i den – takk som spør 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lenge siden babybjørn-seler ikke var ergonomiske, hvis det er det du sikter til. Babyen storkoser seg i den – takk som spør 😊

Det fins flere varianter av Babybjørn, den du sikter til ser mer ut som at den er ergonomisk. Men den her som «alle» hadde før er jo fortsatt ikke ergonomisk: 

https://www.jollyroom.no/babyutstyr/baereseler-baeresjal/baereseler/babybjorn-mini-cotton-baeresele-black?gclid=EAIaIQobChMI1Leik9HP6gIViN4YCh2qGQTfEAQYASABEgI_GfD_BwE

Anonymkode: 226b2...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Anbefaler elastisk sjal de første månedene, deretter tula free to grow. Iallefall  ikke ergobaby adapt om du er tynn, for den ble for stor her. Tula free to grow passer både til meg og mannen som er større enn meg.

Anonymkode: 79601...e07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egobaby embrace er topp for de minste hvis du ikke vil ha elastisk sjal. Men varer ikke veldig lenge. 

Da kan du gå over til/eller kjøpe fra start eks:

Tula free to grow, ergobaby adapt, soul sling, Lenny lamb osv. 

Styr unna ergobaby 360, alle med nyfødtinnlegg, Stokke og babybjørn

Anonymkode: 396c6...9c5

Enig!! Alt med nyfødtinnlegg har såvidt blitt brukt av de jeg kjenner som hadde det, det var så mye styr med det innlegget at de heller lot være å bruke den. 

Anonymkode: 79601...e07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Bæreselemafian sier jo akkurat det du sier, prøv deg frem.

Anonymkode: fd74f...026

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Viktigste er å unngå noe man trenger nyfødtinnlegg til. 

Stokke er det veldig få som er fornøyd med hvis de først får prøve andre seler. BabyBjörn er også ganske stiv og omstendelig, men noen liker den jo. Det beste er å prøve ulike seler, men det er lettere sagt enn gjort siden ingen butikker har et godt utvalg av seler. Jeg er fornøyd med Ergobaby Adapt (ingen av de andre), Soul Sling Anoona og Tula. Men aller mest foretrekker jeg halvklips, dvs sele med sjalstropper. Veldig fleksibelt, lett å tilpasse, den vokser med barnet uten at du trenger en fancy patent. Finnes mange ulike typer. 

Men ja, ulike seler passer ulike folk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bruker lillè baby all seasons, syns det er en grei bæresele, og babyen får en sittestilling som er bra for hoftene 😊

Anonymkode: ccce2...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Best i test er bare tull. Styr unna alt av tester for babyutstyr, for guds skyld... *arg*

Meld deg heller inn i Bæregruppe for nybegynnere på facebook, en gruppe som ikke prøver å tjene penger på å pushe uergonomiske, klumpete seler på uerfarne og gjerne nybakte foreldre - en gruppe med masse kompetanse for emnet! 

Anonymkode: 79797...125

Ville heller meldt meg inn i norsk bæregruppe, der er admins bæreveiledere og/eller erfarne bærere som passer på at de rådene du får faktisk er korrekte, det er ikke tilfelle i gruppen som er nevnt over.

Ergobaby embrace om mini er helt ny 👌

Anonymkode: f834f...bc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Ergobaby 360, og jeg har brukt den masse. Ville kjøpt Ergobaby adapt for å slippe nyfødtinnlegget (som er noe herk). Bruker selen til å bære både på mage og ryggen, og jeg har båret 3-åringen i den på ryggen en gang vi var på tur og han var utslitt (og sovna i bæreselen).

Med førstemann hadde jeg bare bæresele. Med andremann brukte jeg mest sjal de første månedene. Vil virkelig anbefale elastisk sjal (f.eks. fra Aldoria), da det enkelt kan knytes før man putter oppi babyen, og det er veldig enkelt å tilpasse. Flere ganger når vi skulle ut med bil, knøt jeg på sjalet før vi gikk, og plasserte enkelt babyen oppi sjalet da jeg tok han ut av barnesetet i bilen. Jeg synes babyen satt bedre og mer omsluttet som liten i elastisk sjal. Andremann hata balja på barsel, og jeg endte med å bruke sjal allerede der.

Sånn ellers anbefaler jeg å prøve først. Ta gjerne turen innom en bærebutikk som Bæreglede (Oslo) for å finne bæretøy som passer til deg og din kropp. Jeg har ikke gjort det selv, men kjenner flere som har endt opp meg gode bæreprodukter og smarte tips.

Anonymkode: 41d48...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi startet med elastisk sjal. Det fungerte fint, men jeg skulle ønske vi hadde valgt et tynnere et. Jeg husker desverre ikke merket.

Deretter har vi brukt lille baby all season. Det ble valgt fordi ergobaby ikke satt like godt på (brede) meg, og det var bare de to alternativene i butikken. Den delen fungerer veldig godt, er god å ha på og god for baby. Jeg skulle ønske den hadde litt mer justering av bredde på setet, for den har bare to ulike. Det går bra, men i en mellomledelse var det ikke helt optimalt.

Anonymkode: 0bac2...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kun testet babybjørn sin når jeg har vært barnevakt, synes den var stødig og at barnet satt godt i den. 

Litt usikker på merke men tror kanskje det er ergobaby, den synes jeg ser helt forferdelig ut for barnet. Ser ut som det ikke gir noe støtte i heletatt, Men hva vet jeg.. 

Har god erfaring med sjal hos småbarn gjennom jobb, men der har vi ikke annet å tilby heller. Personlig synes jeg at sjal virker best i nyfødtfasen også bæresele når barnet har blitt noen mnd.

Du må nok bare prøve deg fram, den skal jo trossalt kjennes grei ut for din del også. Du kan helt sikkert teste ut ulike modeller om du går i butikken. 

Anonymkode: 38b5b...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har kun testet babybjørn sin når jeg har vært barnevakt, synes den var stødig og at barnet satt godt i den. 

Litt usikker på merke men tror kanskje det er ergobaby, den synes jeg ser helt forferdelig ut for barnet. Ser ut som det ikke gir noe støtte i heletatt, Men hva vet jeg.. 

Har god erfaring med sjal hos småbarn gjennom jobb, men der har vi ikke annet å tilby heller. Personlig synes jeg at sjal virker best i nyfødtfasen også bæresele når barnet har blitt noen mnd.

Du må nok bare prøve deg fram, den skal jo trossalt kjennes grei ut for din del også. Du kan helt sikkert teste ut ulike modeller om du går i butikken. 

Anonymkode: 38b5b...8e2

Hva slags støtte tenker du på? Jeg syns ergo er vond for egen del, men tror barnet har det helt topp.

Anonymkode: fd74f...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har god erfaring med tula free to grow❤️

Anonymkode: f1796...26c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...