Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg får besøk av kjæresten om noen dager, og skal også få mensen i løpet av de dagene han er her. Er første gang jeg sover med han når jeg har mensen. Er redd for å blø gjennom, og pleier alltid å blø gjennom selv når jeg har håndkle osv under. Har heller aldri sovet med tampong, men dette er noe jeg nå vurderer (med bind i tillegg), er det mindre sjans for å blø gjennom da? (Sover mindre enn 8 timer mtp tampong).

Gjerne del deres beste tips for å ikke blø gjennom

Anonymkode: bc4a1...ccd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk nattbind.

Anonymkode: 9197f...1de

AnonymBruker
Skrevet

Er på hytta uten tilgang på butikk de neste dagene, og har kun med vanlige bind og tamponger...

AnonymBruker
Skrevet

Nattbind. Har du fortalt kjæresten at du skal ha mensen når han er på besøk? Uhell blir mindre flaut om han allerede vet at du er litt redd for å blø gjennom på natta. 

Anonymkode: e6027...fe1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har fortalt han

AnonymBruker
Skrevet

Sett på en diskret alarm og stå opp to-tre ganger om natta og skift. Uansett. Så er du trygg. 

Anonymkode: 08a76...3c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bind og dra den "opp" i rompa som en g-streng, så blodet ikke renner i rompesprekken og dermed blør igjennom. Altså "tett" rumpesprekken med bindet. Skal du sove med tampong er det viktig å bytte så du ikke risikerer sånn forgiftning.

Anonymkode: 59b22...db4

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig få som får blodforgiftning av bruk av tampong, du har hørt om det fordi det har skjedd men det er ekstremt få. Jeg har sovet med tampong flere ganger, ingen problem for min del. Jeg trenger bare å bruke det de første dagene da jeg blør lite og det holder seg inne når jeg ligger, kommer da en del på morgen 😅 bruk tampong og beskytt deg ekstra med et bind hvis du føler for det 😊 https://www.plusstid.no/helse-og-velvaere/helse/sove-med-tampong

Skrevet

Du kan prøve å bruke to bind, overlappe de på en måte sånn at de blir lengre og dekker både foran og et stykke bakpå rompa. Et annet tips er å bruke to truser; fest vingene som vanlig i den første trusa, ta den på og kjenn at det sitter som det skal også tar du på truse nr 2. Den andre trusa «sikrer» den første trusa og gjør det sånn at truse+bind sitter bedre og på plass sånn at trusen, og dermed bindet, ikke flytter på seg ila natta og havner på skeiva sånn at du lekker blod

Men, ifg gynekologen min så er det ikke farlig å sove med tampong om natta, du byttet jo før du legger deg og når du står opp. Det er jo ikke noe annerledes for kroppen om det er dag eller natt mtp tampong. Så føler du deg sikrere med tampong+bind så er det ikke noe i veien for å bruke det om natta 

AnonymBruker
Skrevet

I skrivende stund har jeg gjort det du beskriver i overskriften, på overnatting hos min søster nå i natt.  Har vært våken en halvtime nå. Skiftet, håpet ingen våknet. 

Gått over flekken med iskald klut så flekken ble borte på madrassen. Verre med lakenet. Det gjorde jeg så godt jeg kunne med. Men ble ikke helt borte. Håper det blir helt borte ved vask. Det ligger i skittentøyskurven nå. 

Er så kjipt. Sett på alarm 3 timer etter dere legger dere. Det er du helt nødt til. Sånn er det når man blør mye. 

Jeg kjenner de som bløt potte litt tre dager, tror nesten ikke det er sant.  

Jeg har ikke lenger laken i sengen, å ligger oppå dynen her. Glad jeg hadde med nattkjole. 

Anonymkode: 8252b...710

Skrevet

Jeg har ikke prøvd dette selv, men har fått det anbefalt av ei venninne, men har du prøvd menskopp? Menskopp kan du sove med og skal ha kapasitet til å romme mye mensblod, så hvis man har kraftige blødninger så kan det være verdt å prøve ut om natta. Og legg gjerne på et bind i tillegg for å sikre best mulig

Det hjelper dog ikke akkurat nå da siden du ikke har en menskopp med deg på tur. Men kanskje teste ut en annen gang? 

Har forøverig full medfølelse med deg, her er det helt mayhem med blødninger de to-tre første døgnene før det avtar litt. Bruker de grønne ob´ene+bind, og må bytte tampong annenhver time. Før jeg fikk barn så «trøstet» andre meg med at det ble bedre etter at jeg fikk barn, men har fått to barn uten at blødningstyrken har blitt bedre. Dog; grad av menssmerter ble bedre etter barnefødsler. Fra å være nesten sengeliggende og reseptbelagt smertestillende de første dagene så har jeg bare nå litt murring og det holder med Paracet. 

Skrevet
4 timer siden, skruf skrev:

Jeg har ikke prøvd dette selv, men har fått det anbefalt av ei venninne, men har du prøvd menskopp? Menskopp kan du sove med og skal ha kapasitet til å romme mye mensblod, så hvis man har kraftige blødninger så kan det være verdt å prøve ut om natta. Og legg gjerne på et bind i tillegg for å sikre best mulig

Det hjelper dog ikke akkurat nå da siden du ikke har en menskopp med deg på tur. Men kanskje teste ut en annen gang? 

Har forøverig full medfølelse med deg, her er det helt mayhem med blødninger de to-tre første døgnene før det avtar litt. Bruker de grønne ob´ene+bind, og må bytte tampong annenhver time. Før jeg fikk barn så «trøstet» andre meg med at det ble bedre etter at jeg fikk barn, men har fått to barn uten at blødningstyrken har blitt bedre. Dog; grad av menssmerter ble bedre etter barnefødsler. Fra å være nesten sengeliggende og reseptbelagt smertestillende de første dagene så har jeg bare nå litt murring og det holder med Paracet. 

Har du vært til legen med det? Hvis man blør så mye at du må skifte annen hver time så mister du mye blod hver mnd, du burde dra til legen og få tatt en blodprøve og få sjekket opp jern lagrene dine osv. 

Skrevet
52 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Har du vært til legen med det? Hvis man blør så mye at du må skifte annen hver time så mister du mye blod hver mnd, du burde dra til legen og få tatt en blodprøve og få sjekket opp jern lagrene dine osv. 

Ja, har sjekket og har bra jernlager heldigvis :) 

AnonymBruker
Skrevet

På de verste nettene må jeg bruke tampong i tillegg til to nattbind (den ene langt fram, den andre slik at den overlapper den første og slik at den går lenger bak). Jeg har en tendens til å blø lenger opp mot magen og lenger bak mot rumpa. Dette har hjulpet meg og har ikke blødd gjennom siden jeg begynte med dette. 

Anonymkode: 456ee...7e8

AnonymBruker
Skrevet
På 14.7.2020 den 22.10, AnonymBruker skrev:

Bind og dra den "opp" i rompa som en g-streng, så blodet ikke renner i rompesprekken og dermed blør igjennom. Altså "tett" rumpesprekken med bindet. Skal du sove med tampong er det viktig å bytte så du ikke risikerer sånn forgiftning.

Anonymkode: 59b22...db4

TSS pga tampongbruk er ekstremt sjelden. Med god hygiene nedentil, grundig håndvask og skifte tampongen rett før sengetid og når man våkner er sjansen så liten at den i teorien er ikke-eksisterende.

Anonymkode: 17533...c6a

Skrevet
15 timer siden, skruf skrev:

For min del har det ikke blitt bedre selv etter ni barn...🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk tampong og bind på natta. Om du blør så mye på natta at du vanligvis blør gjennom bør du bytte tampong minst en gang i løpet av natta. Bedre å skifte en hang for mye enn for lite😊

Anonymkode: 4b59c...41b

AnonymBruker
Skrevet

Bruker største tampong og nattbind samt bruker engangkladd under laken slik at ikke madrassen skal bli ødelagt.  Stram truse. 

Anonymkode: fad4f...f3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blør myyye om natta selv, særlig de siste timene før jeg våkner. Mitt nesten skuddsikre tips: en stram og ganske stor truse med mye stoff "under" (ikke en hotpant med 2 cm i bredden under tissen liksom), to bind som legges i lengden og overlapper hverandre, sykkelshorts eller avklipt strømpebukse oppå her for å holde alt på plass. + sove på håndkle. 

Anonymkode: e6d6d...c08

AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen! Man skal ikke måtte bruke bleier under mensen.

Anonymkode: 17533...c6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...