AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #1 Skrevet 14. juli 2020 Hvis du hadde fått en snap av en av dine nærmeste venninner har havnet på sykehus, hvordan hadde du reagert? Ville du svart "God bedring!" på snap, ville du ringt eller kanskje besøkt henne? Skal nevnes at hun har hatt det veldig tøft psykisk og fysisk i mange uker på grunn av oppkast fra morgen til kveld grunnet graviditet og havnet på sykehus på grunn av at hun ikke har fått nok næring og væske over mange uker. Anonymkode: 02967...0da
The Kitten Skrevet 14. juli 2020 #2 Skrevet 14. juli 2020 Ville tenkt det var utrolig teit å sende snap om at man er på sykehus. Så ville jeg ringt eller sendt SMS (avhengig av hvor nær vi var). Ville dratt på besøk om hun ønsket det. 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #3 Skrevet 14. juli 2020 Hadde stått der med blomster, blader, sjokoladen eller godiset hun liker, og hamra på døra til de slapp meg inn! Det er ikke noe gøy å være svak og sliten på sykehus, mine venninner hadde blitt veldig glade for omtanke og nærhet når de var så dårlige. Jeg tror alle trenger og har godt av det. Anonymkode: 96dcb...cdb 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #4 Skrevet 14. juli 2020 Hadde ikke besøkt henne. Men hadde sendt melding. Anonymkode: 53ff5...58e 3
VOX Skrevet 14. juli 2020 #5 Skrevet 14. juli 2020 Hadde vært på telefonen temmelig raskt, spurt hva hun trengte hjelp til, og tatt det derfra. 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #6 Skrevet 14. juli 2020 Litt avhengig av hvor nærme man er, men om hun er relativt nærme og såpass dårlig ville jeg sendt henne god bedring, sendt noen snapper og lurt på hvordan det går og «sjekket henne opp», spurt om hun ville snakke i tlf (hva enn som hadde gitt henne noen følelse av at hun har noen å snakke med selv om jeg ikke kunne vært der). Ville også sørget for en liten «kosekurv» med noe lettfordøyelig, lesestoff osv., til hun kom hjem (evt. til sykehuset ved lengre opphold). Anonymkode: 6bc05...3af 4
Sirah Skrevet 14. juli 2020 #7 Skrevet 14. juli 2020 Jeg hadde sendt en sms først for å sjekke stemningen (mye mulig hun ikke ønsket/orket å snakke i tlf). Hadde hun ønsket besøk eller hadde behov for å få levert noe hadde jeg så klart stilt opp. 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #8 Skrevet 14. juli 2020 Jeg hadde ringt. Man tropper ikke bare opp på sykehuset når det ikke er snakk om nær familie. Anonymkode: 1d6b7...eba 7
Daria Skrevet 14. juli 2020 #9 Skrevet 14. juli 2020 Hadde det bare kommet en snap uten noe mer informasjon, ville jeg tenkt av det ikke var så alvorlig, sendt et god bedring-svar og eventuelt spurt om hun trengte noe/ønsket besøk. Det siste kommer jo lit an på hva jeg hadde mulighet til og hva hun har av nettverk - jeg ville vært mer på tilbudssiden ovenfor en singel venninne enn en som har partner og øvrig familie som stiller opp. 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #10 Skrevet 14. juli 2020 Nå så kommer du nok ikke inn pga koronarestriksjoner. Hadde tatt kontakt via telefon. Men veldig snålt å dele sånt på snap... Anonymkode: bd650...b62 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #11 Skrevet 14. juli 2020 Hadde selvfølgelig ringt/send sms da det er noe man gjør om en nær venninne er blitt innlagt. Anonymkode: d2527...d48 1
Tirius Skrevet 14. juli 2020 #12 Skrevet 14. juli 2020 Jeg er ganske kjapp med å spørre om de vil ha besøk. Har en venninne som er veldig uheldig og har hatt et par veldig kjipe opphold der hun har vært i dårlig form, men hatt lyst på selskap. Så lenge hun har alenerom har vi sittet i timevis og snakket om alt mulig, og hun er alltid veldig glad for det - å snakke om alt mulig og glemme ting litt. Dukker selvsagt opp med snacks, smoothier, Pepsi Max, frukt og lesestoff. Og favoritten: noe godt til ungene hennes så hun kan overraske de når de kommer på besøk. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #13 Skrevet 14. juli 2020 Jeg hadde ringt, spurt om hun trengte noe. Anonymkode: 9c6f3...55c 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #14 Skrevet 14. juli 2020 Jeg hadde ringt for å høre hvordan det går, og om jeg kan bidra med noe. Sykehuset er stengt for besøk pga korona fortsatt så det er ikke vits å tenke på. Jeg kunne godt ha levert noe til henne som hun trengte, eller en blomst/blad. Er vel ikke vits med snacks hvis hun bare spyr... Skjønt å få oppmerksomhet og omtanke fra kjære venner når man er syk. Småting som snaps i tillegg. Anonymkode: 15de7...c7b 1
Silva Pluvialis Skrevet 14. juli 2020 #15 Skrevet 14. juli 2020 (endret) . Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #16 Skrevet 15. juli 2020 Eg har vore den som har sendt snap til venna. Fordi eg då gjerne har kunne informert raskt uten meir om og men. Når eg har blitt innlagt har eg vore så tappa at eg ikkje har orka telefonar. SMS har eg svart på innimellom. Nokon gongar har eg ikkje orka besøk i det heile tatt. Andre gongar har dei nærmaste komt. Tenke at en ikkje ska presse seg på. Ein kan gjerne kommunisere via snap/SMS. Spørre om en skal ringe. Å berre ringe kan være utfordrande om det er legevisitt, samtale, undersøkelse eller om en deler rom med andre. Sjølvsagt litt situasjonsavhengig om ho er singel og aleine hadde eg nok vore meir «på». Men uansett ikkje lov med besøk no. Men ei gåve/helsing er alltid koselig uansett og å vise at en bryr seg 🥰 Anonymkode: 84533...083 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #17 Skrevet 15. juli 2020 De gangene jeg har fått slike snap så svarer jeg med god bedring, spør hvordan det går og ut fra det om de trenger noe elelr vil ha besøk. Det er mange grunner til å havne på sykehus, det er ikke gitt hverken at det passer seg med besøk f.eks. Anonymkode: 3e9de...27a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #18 Skrevet 15. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde stått der med blomster, blader, sjokoladen eller godiset hun liker, og hamra på døra til de slapp meg inn! Det er ikke noe gøy å være svak og sliten på sykehus, mine venninner hadde blitt veldig glade for omtanke og nærhet når de var så dårlige. Jeg tror alle trenger og har godt av det. Anonymkode: 96dcb...cdb Jeg har vært innlagt og var så sliten at jeg ikke ønsket besøk, ei heller blomster, godis o.l. Jeg ville ha smertelindring så jeg fikk sove og ro. Hadde en av mine venninner oppført seg som deg hadde det bare vært slitsomt. Omtanke kan like gjerne være i form av en melding, det må ikke være en rabiat sjel som baner seg vei med favnen full av varer. Anonymkode: 3e9de...27a 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #19 Skrevet 15. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde stått der med blomster, blader, sjokoladen eller godiset hun liker, og hamra på døra til de slapp meg inn! Det er ikke noe gøy å være svak og sliten på sykehus, mine venninner hadde blitt veldig glade for omtanke og nærhet når de var så dårlige. Jeg tror alle trenger og har godt av det. Anonymkode: 96dcb...cdb Skjønner at svaret kanskje er litt mer generelt enn svar til ts sin problemstilling. En som er lagt inn pga "oppkast morgen til kveld" og ikke har fått nok næring og væske over mange uker - setter neppe pris på sjokolade eller godis. Blomster tror jeg veldig få sykehus tillater. Omtanke blir alle glad for, nærhet kan være for mye i noen situasjoner. Ts - jeg kunne finne på å sende en slik melding som nådde flere. Da for at de kunne vite hvorfor jeg eventuelt ikke svarte på telefoner eller tekstmeldinger en stund - og slippe å skrive det samme til flere. Jeg hadde ikke forventet svar, men hadde ikke blitt lei meg for en - god bedring, ta hensyn til deg selv og si fra om du ønsker og orker besøk. Anonymkode: 255f0...c3a 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #20 Skrevet 15. juli 2020 Hadde sendt en sms å spurt om hun vil ha besøk. Jeg har vært innlagt selv pga kvalme i svangerskap. Jeg ville ikke ha besøk. Ville bare ligge rolig og ikke snakke. Rørte jeg mye på meg så kastet jeg opp. Men vi er forskjellige Anonymkode: 83e31...651 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå