Eliza Doalot Skrevet 7. juli 2005 #1 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg og mannen har lyst til å prøve å jakte rype. Vi veit vi må ha jegerprøve, men hvordan går vi fram etter det? Er vel ikke bare "å finne et fjell og begynne å skyte" akkurat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 8. juli 2005 #2 Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg har tatt jegerprøven, men ennå ikke vært ute på jakt. Du må i alle fall skaffe deg en hagle, og helst øve på skytebanen. For å få jakte må du kjøpe jaktkort hos grunneier. Lokale våpenhandlere/friluftsbutikker selger gjerne dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betcy Skrevet 8. juli 2005 #3 Del Skrevet 8. juli 2005 Først må du ha jegerprøve, ja. Deretter er det nok lurt å trene litt med leirdueskyting.. De hersens rypene flyr fort! :oops: Godt utstyr til å gå langt i fjellet må dere ha, og en god fuglehund er heller ikke å forakte Jaktkort må betales, for mer informasjon om dette kan dere kontakte deres lokale jeger og fiskeforening. Første gang på jakt anbefaler jeg dere å gå sammen med kjentfolk.. Utøv godt jaktvett og nyt høstdagen i fjellet, da blir det garantert en flott dag i fjellet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå