AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #1 Del Skrevet 14. juli 2020 Har fått resept på denne, men er redd for å begynne på dem. Ønsker gjerne å prøve de ut som et siste forsøk før jeg eventuelt må på min tredje isotretinoin-kur (er henvist til hudlege), men har dårlig erfaring med p-piller av andre slag. Strever med kroppsbilde og det vanskeligste er mer oppsamling av vann. i kroppen og vektøkning. Har noen slike erfaringer med disse? Eva andre? Har også lest at disse gir større risiko for blodpropp sammenliknet med andre typer p-piller... Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre! Hører gjerne deres erfaringer 😊 Anonymkode: 4fb53...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #2 Del Skrevet 14. juli 2020 Ts igjen: Er det samme effekt ved synonympreparatet Zyrona? Anonymkode: 4fb53...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #3 Del Skrevet 14. juli 2020 Fikk ufattelig med humørsvingninger så måtte slutte med det. Ble veldig ustabil. Anonymkode: ac9b4...8cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #4 Del Skrevet 14. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk ufattelig med humørsvingninger så måtte slutte med det. Ble veldig ustabil. Anonymkode: ac9b4...8cc Så kjedelig at du fikk en sånn erfaring.. Anonymkode: 4fb53...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 14. juli 2020 #5 Del Skrevet 14. juli 2020 (endret) Jeg ble veldig bra i huden av de. Når jeg bikket 40 år ble jeg plaget med hormonell hodepine, så fastlegen anbefalte meg å slutte med de. Gjorde det, ble kvitt hodepinen men kvisene kom tilbake. Endret 14. juli 2020 av Siggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #6 Del Skrevet 14. juli 2020 2 minutter siden, Siggen skrev: Jeg ble veldig bra i huden av de. Når jeg bikket 40 år ble jeg plaget med hormonell hodepine, så fastlegen anbefalte meg å slutte med de. Gjorde det, ble kvitt hodepinen men kvisene kom tilbake. Takk for svar. Det er nettopp det jeg er redd for: at det kan gi effekt, men kun når jeg går på dem. Slik sett tror jeg isotretinoin gir mer varig effekt. Anonymkode: 4fb53...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #7 Del Skrevet 14. juli 2020 Fikk fin hud, men fikk også humørsvingniner fra h*lvete og mellomblødninger hver måned som varte i flere uker. Anonymkode: 4d019...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 14. juli 2020 #8 Del Skrevet 14. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det er nettopp det jeg er redd for: at det kan gi effekt, men kun når jeg går på dem. Slik sett tror jeg isotretinoin gir mer varig effekt. Anonymkode: 4fb53...44d Ble henvist til hudlege så startet på Differin gel, synes den har effekt om ikke fullgod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #9 Del Skrevet 14. juli 2020 Har brukt de ca 4 år, ikke sammenhengende. Hovedsakelig mot uønsket hårvekst og kviser. Merket stor bedring på huden etter ca 2 mnd, men slet veldig med hodepine ( trengte paracet 2-3 ganger i uka) og fikk veldig humørsvingninger. Kunne gråte for igenting og var helt merkelig. Ingen sexlyst. Sluttet pga dette, og da ble huden verre, men fremdeles bedre enn utgangspunktet. Har tatt flere pauser og begynt igjen, merker mindre av bivirkningene for hver gang. Gikk ikke opp i vekt og merket ingen endring i matlyst. Når det gjelder blodpropp stemmer det at sjansen er større, men den er fremdeles svært liten! Feks en graviditet gir mye høyere risiko for DVT enn disse pillene gjør. Anonymkode: 9c9bf...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #10 Del Skrevet 14. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har brukt de ca 4 år, ikke sammenhengende. Hovedsakelig mot uønsket hårvekst og kviser. Merket stor bedring på huden etter ca 2 mnd, men slet veldig med hodepine ( trengte paracet 2-3 ganger i uka) og fikk veldig humørsvingninger. Kunne gråte for igenting og var helt merkelig. Ingen sexlyst. Sluttet pga dette, og da ble huden verre, men fremdeles bedre enn utgangspunktet. Har tatt flere pauser og begynt igjen, merker mindre av bivirkningene for hver gang. Gikk ikke opp i vekt og merket ingen endring i matlyst. Når det gjelder blodpropp stemmer det at sjansen er større, men den er fremdeles svært liten! Feks en graviditet gir mye høyere risiko for DVT enn disse pillene gjør. Anonymkode: 9c9bf...750 Takk for godt svar. Er det ikke slik at risikoen for blodpropp også øker når man slutter og begynner "hyppig"? Jeg kan jo ikke vite noe om hvilke bivirkninger jeg får, men må gjøre meg opp en vurdering ut fra hva som går igjen hos de fleste.. Ser ut som humørsvingninger ikke er så uvanlig på disse.. Anonymkode: 4fb53...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 14. juli 2020 #11 Del Skrevet 14. juli 2020 Jeg har PCOS og var kjempefornøyd når jeg brukte Diane. Fikk flott hud, hår og gikk ned i vekt. Hadde ingen bivirkninger, men tør ikke å begynne på de igjen, nå har jeg barn så jeg synes rett og slett bivirkningene er for skumle. Men, hadde jeg ikke hatt barn så hadde jeg tatt dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #12 Del Skrevet 14. juli 2020 1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg har PCOS og var kjempefornøyd når jeg brukte Diane. Fikk flott hud, hår og gikk ned i vekt. Hadde ingen bivirkninger, men tør ikke å begynne på de igjen, nå har jeg barn så jeg synes rett og slett bivirkningene er for skumle. Men, hadde jeg ikke hatt barn så hadde jeg tatt dem. Du hadde ingen bivirkninger, men tør ikke begynne på dem pga skumle bivirkninger? 😅 Hørt at disse skal være gode mot PCOS ja. Jeg har hovedsakelig et akne-problem. Men slik sett har jeg erfaring med iso-kur og tror de har mindre "skumle" bivirkninger enn disse pillene.. Anonymkode: 4fb53...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 14. juli 2020 #13 Del Skrevet 14. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du hadde ingen bivirkninger, men tør ikke begynne på dem pga skumle bivirkninger? 😅 Hørt at disse skal være gode mot PCOS ja. Jeg har hovedsakelig et akne-problem. Men slik sett har jeg erfaring med iso-kur og tror de har mindre "skumle" bivirkninger enn disse pillene.. Anonymkode: 4fb53...44d Ja, altså når jeg er alenemamma så er ikke det en risiko jeg tør å ta, rett og slett. Men som sagt så hadde jeg gjort det om jeg var ung og barnløs igjen. Diane er jo veldig bra på huden og gir langvarig effekt. Huden min var strålende lenge etter at jeg sluttet på den. Iso-kur har jeg ikke våget å prøve, ennå. Fordi jeg er pysete på medisiner og for de rundt meg som har prøvd bare har hatt effekt når de har brukt kuren, etterpå så har huden blitt verre enn hva den var i utgangspunktet. Så jeg har liksom slått meg til ro med hvordan tilstanden er for jeg er for feig til å prøve noe for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #14 Del Skrevet 14. juli 2020 Jeg hadde veldig flott hud når jeg gikk på diane. Merket ingen negative bivirkninger. Gikk en stund på microgynon her for litt siden, og jeg slet med vektoppgang, uønsket hårvekst, perioral dermatitt og kviser. Nå har jeg gått over til yasminelle og merker bedring mtp huden 😊 Anonymkode: e24e5...299 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #15 Del Skrevet 15. juli 2020 Aldri hatt problemer med kviser så merket ingen forskjell på huden. Har også vært veldig slank hele livet, men la på meg en del den korte tiden jeg brukte de. Gikk opp 3 kg på seks uker så jeg sluttet. Anonymkode: b7f3e...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #16 Del Skrevet 15. juli 2020 På 14.7.2020 den 20.51, AnonymBruker skrev: Takk for godt svar. Er det ikke slik at risikoen for blodpropp også øker når man slutter og begynner "hyppig"? Jeg kan jo ikke vite noe om hvilke bivirkninger jeg får, men må gjøre meg opp en vurdering ut fra hva som går igjen hos de fleste.. Ser ut som humørsvingninger ikke er så uvanlig på disse.. Anonymkode: 4fb53...44d For øvrig, fikk ingen humørsvingninger eller ble ustabil følelsesmessig. Opplevde angstfølelse/følelse av uro en kveld i starten, men det var bare den ene gangen. Anonymkode: b7f3e...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikke11 Skrevet 20. juli 2020 #17 Del Skrevet 20. juli 2020 På 14.7.2020 den 20.40, Siggen skrev: Jeg ble veldig bra i huden av de. Når jeg bikket 40 år ble jeg plaget med hormonell hodepine, så fastlegen anbefalte meg å slutte med de. Gjorde det, ble kvitt hodepinen men kvisene kom tilbake. Merket du noe til håravfall da du slutta på Diane? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #18 Del Skrevet 20. juli 2020 Beste p-pillen jeg har prøvd. Har perfekt hud nå, hårveksten på kroppen ble mindre og lysere, har forutsigbar syklus, og den påvirker ikke humøret og psyken min. Anonymkode: e2016...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 20. juli 2020 #19 Del Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, Solsikke11 skrev: Merket du noe til håravfall da du slutta på Diane? Nei, ikke merket noe til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikke11 Skrevet 10. september 2020 #20 Del Skrevet 10. september 2020 På 20.7.2020 den 16.42, Siggen skrev: Nei, ikke merket noe til det. Det var godt å høre Hvor lenge gikk du på Diane totalt og ca hvor lenge er det siden du slutta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå