Gjest skruen Skrevet 7. juli 2005 #1 Del Skrevet 7. juli 2005 Vi skal leggenytt tak på et gammelt hus.Har funnet en snekker som skal gjøre det han har satt en pris til 80000,00.Er dette dyrt?Han skal fjerne eternittplatene,alle plankene,legge på nytt tak og nye takrenner.Nye skråbjelker må vi også ha.Vi skal fjerne alt det gamle selv.Hva syns dere omm prisen på 80000,00? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 7. juli 2005 #2 Del Skrevet 7. juli 2005 Vet jo ikke hvor stor takflate det er snakk om...men hvis den prisen er inkludert alle materialer og alt arbeid, så tror jeg det er ganske billig....eller kanskje mer riktig å si når det er snakk om håndverkere: ikke så veldig dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 12. juli 2005 #3 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg tror det er billig! Byttet selv tak i fjor og det kostet langt mer. Mulig det hadde med materialvalg og utførelse å gjøre, men tror uansett det er billig. Tror ikke størrelsen på taket har så veldig mye å si for prisen, selvfølgelig blir det dyrere jo større tak, men jeg tror det er en ganske høy "grunnpris" og at prisvariasjon i fht takstørrelse ikke er så stor. (kjenner noen som la nytt tak på et ganske lite hus for et par år siden. Det kom på 140.000,- ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 12. juli 2005 #4 Del Skrevet 12. juli 2005 Tror ikke størrelsen på taket har så veldig mye å si for prisen, selvfølgelig blir det dyrere jo større tak, men jeg tror det er en ganske høy "grunnpris" og at prisvariasjon i fht takstørrelse ikke er så stor. Større tak trenger mer materialer og lenger tid for å få jobben gjort. Jeg synes det virker litt rart hvis det skal ligge en høy grunnpris i bunnen her, siden det knapt er snakk om noe rigging. Men kan jo selvfølgelig hende det er håndverkere som prøver seg på det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 23+7 Skrevet 13. juli 2005 #5 Del Skrevet 13. juli 2005 Det må jeg si var billig. Du skriver han skal fjerne alt, men innebærer det at han fjerner eternittplatene vekk også? Det koster mye å få fernet de. Vi leide hjelp i for. De kom i spesialbil med dusj. Er ikke bare å fjerne disse platene. Strenge krav, både med tanke på arbeideren og oppbevaring av platene. Så om du får det til den prisen så er det billig. Er det svart+ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 14. juli 2005 #6 Del Skrevet 14. juli 2005 Høres vel ikke så ille ut, men det er jo ganse umulig for oss å bedømme når vi ikke vet hvor stort huset/taket er. Uansett bør du jo hente inn pris fra flere før du bestemmer deg, så finner du fort ut om dette er en ok avtale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå