AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #1 Skrevet 14. juli 2020 Jeg skal for første gang ut på offentlig transport nå siden covid-19 startet, buss og tog i morgen, t/r totalt 4 timer Jeg er 52 år, har FM (kronisk syk) (ikke luftveisykdom) Dere som reiser kollektivt, brukes det munnbind? Hva er anbefalt nå for tiden? Anonymkode: f6fb0...ef6
himmeloghav Skrevet 14. juli 2020 #2 Skrevet 14. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skal for første gang ut på offentlig transport nå siden covid-19 startet, buss og tog i morgen, t/r totalt 4 timer Jeg er 52 år, har FM (kronisk syk) (ikke luftveisykdom) Dere som reiser kollektivt, brukes det munnbind? Hva er anbefalt nå for tiden? Anonymkode: f6fb0...ef6 Dersom du ikke kan holde 1 meter avstand bør du bruke munnbind. Personlig vil jeg anbefale deg det. Du vet aldri hvem som er på bussen og hvor fullt det er. Det anbefales at dersom det er mye folk på kollektivtransport, bør du velge neste avgang. Folk kan være smittebærere selv om de ikke har symptomer ennå på covid 19. En lege greide å smitte ansatte før han merket symptomene. 1
Den Sagnomsuste Skrevet 14. juli 2020 #3 Skrevet 14. juli 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal for første gang ut på offentlig transport nå siden covid-19 startet, buss og tog i morgen, t/r totalt 4 timer Jeg er 52 år, har FM (kronisk syk) (ikke luftveisykdom) Dere som reiser kollektivt, brukes det munnbind? Hva er anbefalt nå for tiden? Anonymkode: f6fb0...ef6 Ingen, eller svært få bruker munnbind generelt. Jeg et avhengig av offentlig transport (tog og bane) fra 1. august og driter i om jeg får blikk fra andre. Jeg kommer ikke til å sitte på verken T-bane eller tog uten å bruke munnbind - det er ihvertfall sikkert som soloppgangen! Jeg er ikke i risikogrupper heller, men vil virkelig ikke spille russisk rulett med dette viruset. Tanken på å dra møkka med meg inn i hjemmet mitt er også en vemmelig tanke. Endret 14. juli 2020 av Den Sagnsomsuste 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #4 Skrevet 14. juli 2020 1 time siden, himmeloghav skrev: Dersom du ikke kan holde 1 meter avstand bør du bruke munnbind. Personlig vil jeg anbefale deg det. Du vet aldri hvem som er på bussen og hvor fullt det er. Det anbefales at dersom det er mye folk på kollektivtransport, bør du velge neste avgang. Folk kan være smittebærere selv om de ikke har symptomer ennå på covid 19. En lege greide å smitte ansatte før han merket symptomene. Et annet element som kanskje skremmer meg mer er variasjonen i holdningene til befolkningen. Dersom mange nok blir smittet vil garantert enkeltindivider gi blaffen i symptomene de får. Dette vil bety at det trolig finnes asosiale individer med aktiv koronasykdom i det offentlige rom. Jeg vet at masker i hovedsak beskytter andre fra min eventuelle smitte, men selv for bæreren av masken er det bedre med én barriere enn ingen. Man føler seg rett og slett litt tryggere dersom man går med maske. Anonymkode: 72f8d...79f 2
NorthernLight Skrevet 14. juli 2020 #5 Skrevet 14. juli 2020 Munnbind/maske burde bli påbudt på buss/bane/butikker. I England kan man få bot på 100pund fra 24 juli hvis man ikke har munnbind på butikken feks. Helt latterlig at det ikke er påbud om det her og. Håper det kommer før høsten, så man kan få færre tillfeller av corona ved neste bølge. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #6 Skrevet 14. juli 2020 Du er ikke i risikogruppen hvis du bare har fibromyalgi. Ser bussene kjøre forbi her jeg og de er halvtomme og ingen bruker munnbind. Anonymkode: 3db3d...2a1 3
stan Skrevet 14. juli 2020 #7 Skrevet 14. juli 2020 Bruk munnbind. Hvilke negative konsekvenser har det? Ingen. Det eneste er at du tror at noen rundt deg bryr seg. Hvilke negative konsekvenser kan det å ikke bruke munnbind ha?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #8 Skrevet 14. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal for første gang ut på offentlig transport nå siden covid-19 startet, buss og tog i morgen, t/r totalt 4 timer Jeg er 52 år, har FM (kronisk syk) (ikke luftveisykdom) Dere som reiser kollektivt, brukes det munnbind? Hva er anbefalt nå for tiden? Anonymkode: f6fb0...ef6 bruk bind, så holder du deg frisk nedentil. Anonymkode: c5f8c...881 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #9 Skrevet 14. juli 2020 Nesten ingen bruker munnbind så det er ikke nødvendig. Anonymkode: 6428b...bc1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #10 Skrevet 15. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nesten ingen bruker munnbind så det er ikke nødvendig. Anonymkode: 6428b...bc1 Merkeligkonklusjon. Anonymkode: fe861...371 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #11 Skrevet 15. juli 2020 19 timer siden, NorthernLight skrev: Munnbind/maske burde bli påbudt på buss/bane/butikker. I England kan man få bot på 100pund fra 24 juli hvis man ikke har munnbind på butikken feks. Helt latterlig at det ikke er påbud om det her og. Håper det kommer før høsten, så man kan få færre tillfeller av corona ved neste bølge. Påbudet må også omfatte korrekt bruk, slik at bare optimale munnbind benyttes, disse skiftes hyppig og dekker til en hver tid munn og nese og aldri blir berørt. Straffen for manglende eller feil bruk bør være adskillig strengere enn i Storbritannia, boten bør minst svare til et par årslønner eller mer, evt noen års fengselsstraff. Anonymkode: cae37...a47
Hatsumomo Skrevet 15. juli 2020 #12 Skrevet 15. juli 2020 (endret) På 14.7.2020 den 18.13, AnonymBruker skrev: Jeg skal for første gang ut på offentlig transport nå siden covid-19 startet, buss og tog i morgen, t/r totalt 4 timer Jeg er 52 år, har FM (kronisk syk) (ikke luftveisykdom) Dere som reiser kollektivt, brukes det munnbind? Hva er anbefalt nå for tiden? Anonymkode: f6fb0...ef6 Jeg har munnbind, og tar buss daglig til jobb. Aldri brukt munnbind på bussen, kun på flyplassen/flyet (og det var før det ble påbudt å bruke det). Jeg har ikke sett noen bruke munnbind på de bussene jeg tar (til jobb eller til sentrum). For min del ser jeg ikke noe vits i bruke opp munnbindene NÅ mens det er minimalt med smitte på bussen, men jeg kommer nok til å bruke det til høsten dersom smitten øker i min kommune. Ellers ei. Endret 15. juli 2020 av Hatsumomo 1
Anbefalte innlegg