Gå til innhold

Overvektig, butikk med fine kjoler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 av 10 nordmenn er overvektige. Har forsøkt å bestille på nett, men synes ukke de var velsittende. Alexis i Oslo hadde fysisk butikk, men pt kun på nett. Det var en i Sandvika som la ned i år. Spørsmålet er: tips til (fysiske) butikker med fine kjoler til +size (80-100 kg)?

Skrevet

Wilhelmines i Vikersund :)

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, Humas said:

7 av 10 nordmenn er overvektige. Har forsøkt å bestille på nett, men synes ukke de var velsittende. Alexis i Oslo hadde fysisk butikk, men pt kun på nett. Det var en i Sandvika som la ned i år. Spørsmålet er: tips til (fysiske) butikker med fine kjoler til +size (80-100 kg)?

Nå veier vel ikke 70% av kvinner i Norge 80-100 kg?

Anonymkode: 4d606...901

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå veier vel ikke 70% av kvinner i Norge 80-100 kg?

Anonymkode: 4d606...901

Det var vel heller ikke det ts skrev?

• Liker 4
Skrevet
54 minutter siden, Humas skrev:

Floyd kan ha fine kjoler. 

AnonymBruker
Skrevet

Zizzi har noe fint

Anonymkode: 04f1b...247

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Endel av kjolene til b.young er veldig elastiske og vil nok kunne sitte fint selv om man er litt stor, og de hadde både XL og XXL inne på hvertfall noen av modellene sist jeg var på butikken deres på oslo city. 

Anonymkode: 9167c...cc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor fine? Typiske selskapskjoler til bryllup og liknende kan det være en finner i brudebutikker. Det er synd Alexis per i dag ikke skal ha fysisk butikk, for noen av merkene de fører har litt trylleffekt på fasongen

Anonymkode: 35aca...c3c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kun 160 cm, og veier 80 kg. Og jeg bruker str. 42, så handler alle mine kjoler i vanlige butikker. 

Anonymkode: bd723...513

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre mann er veldig stor har de aller fleste butikker kjoler. Om det er til noe helt spesielt, som bryllup, ville jeg gått i brudesalong. De har masse fint. 

Overvektig starter ved bmi 25, så det stemmer nok at 7 av 10 er overvektige. Men de aller fleste er sikkert rett over grensen. Har selv vært der.

Bmi over 30 er helseskadelig overvekt. 

Anonymkode: 58f34...96a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre mann er veldig stor har de aller fleste butikker kjoler. Om det er til noe helt spesielt, som bryllup, ville jeg gått i brudesalong. De har masse fint. 

Overvektig starter ved bmi 25, så det stemmer nok at 7 av 10 er overvektige. Men de aller fleste er sikkert rett over grensen. Har selv vært der.

Bmi over 30 er helseskadelig overvekt. 

Enig i dette. Har selv hatt bmi på 25, da brukte jeg størrelse L.

Anonymkode: 6a498...9c5

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette. Har selv hatt bmi på 25, da brukte jeg størrelse L.

Anonymkode: 6a498...9c5

Jeg har bmi på 36 og bruker str L

Skrevet

Om man veier mellom 80 og 100 kg vil det være mulig å få tak i kjoler på Kappahl, Cubus og Lindex, og Hm en del tilfeller +de fleste kjedebutikker. Spørs jo litt hvordan kroppen er. 

Kjeder som bik bok, Vera moda er nok mer utelukket.

Jeg trodde du mente kjoler for veldig overvektige damer, og så for meg 150 kg +, men en dame som veier mellom 80 til 100 kg skal i de fleste tilfeller kunne bruke mellom str 42 til 48 i klær. Jeg veier selv 95 kg opprinnelig(gravid nå) og bruker str 46 i bukser/kjoler, og l/xl i topper.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bmi på 30 og bruker m. Har bukser fra Cubus i str s

Anonymkode: 37c8a...25a

Skrevet

Zizzi har mange fine kjoler for tiden. Fant min sommerfavoritt der. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier 98 og bruker M i klær

Anonymkode: 7025b...310

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt åpenbart ikke behov for klesbutikker som fører større størrelser siden de som har bmi over 30 bruker størrelse medium. Synd for de som faktisk har størrelse større en 42 at butikkene som fører dette ikke har noe kundegrunnlag... Er forøvrig midt i bmi skalaen og bruker M i bukser og L til XL i overkroppen. 

AnonymBruker
Skrevet

Er 163 høy og veier 70 kg. Jeg er også på jakt etter klær til oss som er overvektig. Jeg bruker stort sett L/XL/42/44.

Anonymkode: 53cc0...9b8

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kun 160 cm, og veier 80 kg. Og jeg bruker str. 42, så handler alle mine kjoler i vanlige butikker. 

Jeg er 166 og veier 81 kg, synes ikke jeg ser bra ut i kjoler fra vanlige butikker. 

Anonymkode: f3263...7c9

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 166 og veier 81 kg, synes ikke jeg ser bra ut i kjoler fra vanlige butikker. 

Anonymkode: f3263...7c9

Jeg er heldig med hvor fettet legger seg, så jeg har smal midje, store pupper, rumpe og lår. Så for meg er det beste utvalget i normale størrelser. For kjolene må gå inn i livet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...