Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså bortsett fra alt det basale. Her går det i babygym, vippestol, tur med vogna. Synger og «snakker» sammen. Og repeat. Blir snart sprø 🤪 Vet det blir bedre snart, men tips til variasjon mottas med takk 😅

Anonymkode: 17ae0...27e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det så mye annet å gjøre da? Du kan jo invitere folk på besøk hvis du kjeder deg og ikke er redd for korona. 

Anonymkode: 7be23...297

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man "gjør" ikke noe med en baby på tre måneder.

Anonymkode: 1a726...bd4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo evt variere med å gå på babysvømming eller babykino, evt teste ut åpen barnehage. Ellers er det jo kanskje lurt å finne seg en barselgruppe, eller treffe andre voksne som har tid på dagtid.

Anonymkode: c36c0...caa

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo evt variere med å gå på babysvømming eller babykino, evt teste ut åpen barnehage. Ellers er det jo kanskje lurt å finne seg en barselgruppe, eller treffe andre voksne som har tid på dagtid.

Er vel ikke barselgrupper nå i koronatiden. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Thyra skrev:

Er vel ikke barselgrupper nå i koronatiden. 

Jo, det er det hvertfall her jeg bor. Pluss at man kan finne egne barselgrupper. For min del har jeg under svangerskapet vært med i en Facebook-gruppe for alle i landet med termin rundt samme måned. Derfra er det mange som har tatt initiativ til egne stedsbaserte termingrupper/barselgrupper. Vår gruppe har hatt noen treff, også nå tidlig sommer, men vi har vært utendørs og med avstand. 

Er jo ikke total isolasjon lenger nå.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man "gjør" ikke noe med en baby på tre måneder.

Anonymkode: 1a726...bd4

Ok, så baby skal ligge å stirre i taket hele dagen når han ikke spiser eller stelles? 🙄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bæresele/-sjal? Enten på tur ute eller inne i huset mens du sysler med husarbeid eller lignende?

Anonymkode: e1b20...1da

AnonymBruker
Skrevet

Babysang, om det starter opp igjen til høsten.. ellers er det babygym, kos og tur. Selv prøvde jeg å dra mye ut på besøk, og litt shoppingsenter, for min egen del.

Det vil være slik i en del måneder til altså...

Anonymkode: 9136c...1ca

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Babysang, om det starter opp igjen til høsten.. ellers er det babygym, kos og tur. Selv prøvde jeg å dra mye ut på besøk, og litt shoppingsenter, for min egen del.

Babyer blir da som regel mye morsommere å leke med jo eldre de blir? Jeg synes også babyer er fryktelig kjedelige i alderen 0-4 måneder, men det varer jo ikke så lenge. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør alt det som er nevnt pluss litt bleiefri tid på badegulvet, det er ganske populært. Har prøvd med et lite fat vann å plaske føttene oppi, det var sånn halvveis poppis. Ellers blir det noen flyturer rundt i huset, vi har også hage så noen runder for å se på trær og blomster er også med i timeplanen. Ellers har vi en musikalsk uro over sprinkelsengen som er veldig fascinerende og å titte på hverandre i speil er også gøy. Men det er egentlig turer ut i bæresele som er mest kaptiverende her, spesielt interessant er det med trær. Men det blir mye repeat uansett. 

Anonymkode: b2591...334

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bæresele/-sjal? Enten på tur ute eller inne i huset mens du sysler med husarbeid eller lignende?

Han er dessverre for liten til bæreselen enda, men den kan snart tas i bruk. Han sitter ofte i vippestolen og ser på mens jeg gjør noe enkelt husarbeid som å henge opp klær etc. 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til høsten er det vel allerede mye bedre tenker jeg 😊 Når han kan sitte i vogna feks, så kan man jo endelig begynne å utforske verden litt. Nå innebærer jo alle turer at han stirrer i taket på vogna, ikke særlig stimulerende. Så vogna blir bare brukt til soving. 

AnonymBruker
Skrevet

Babytrening, sånne timer der man trener med baby 😄 Gjorde det sammen med noen fra barselgruppa, det var så koselig. Så ammet vi litt sammen og pratet etterpå :)

Anonymkode: 81df9...b6f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar med babyen på det jeg gjør. Nå er storesøster på to hjemme og, så vi henger en del på lekeplasser og i skogen. Men ellers er babyen med på kafé, ligger på kjøkkengulvet og ser på at lager mat, ser på at jeg støvsuger, ser på at jeg dusjer og er med en liten tur inn i dusjen, er med på tur med hunden. En del av dette hadde imidlertid ikke funket da storesøster var baby. Hun ville ikke være noe annet sted enn på meg på samme alder. Bæretøy hjalp da, men bare til en viss grad. 

Anonymkode: 43243...74a

AnonymBruker
Skrevet
På 14.7.2020 den 16.15, AnonymBruker skrev:

Altså bortsett fra alt det basale. Her går det i babygym, vippestol, tur med vogna. Synger og «snakker» sammen. Og repeat. Blir snart sprø 🤪 Vet det blir bedre snart, men tips til variasjon mottas med takk 😅

Høres kjent ut... det er så kjedelig før de blir sånn 6 mnd og begynner å krabbe etc. Men men. Var vel ca da vi begynte å henge i åpen bhg bare for å se noe annet. Da ble hun trygg og god der og storkoste seg så snart hun klarte det :) Men nå er kanskje slikt stengt pga korona... husker jeg også hang ungene i bæretøy og gjorde mye husarbeid...

Anonymkode: c9c12...de8

AnonymBruker
Skrevet

Perfekt tid for å reise. Vi var i Afrika når lillemann var 3 mnd. Interessert i alt rund og sov godt og lite klær i varmen. Men med korona blir det jo litt annerledes. 

Anonymkode: dcc0e...d1b

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres kjent ut... det er så kjedelig før de blir sånn 6 mnd og begynner å krabbe etc. Men men. Var vel ca da vi begynte å henge i åpen bhg bare for å se noe annet. Da ble hun trygg og god der og storkoste seg så snart hun klarte det :) Men nå er kanskje slikt stengt pga korona... husker jeg også hang ungene i bæretøy og gjorde mye husarbeid...

Anonymkode: c9c12...de8

Det er ikke dine behov som skal dekkes, da. Hvorfor ikke nyte babytiden litt mer, i stedet for å lengte fram i tid? Den første tiden går så alt for fort, og da blir det vel å klage på hvor slitsomt det er med aktive barn i hus. 

Anonymkode: 66d49...025

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...