Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare de ressursvake eller på ressursterke også? På familiens sorte får kanskje?

Anonymkode: bbfb4...fca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke synd på noen.

Anonymkode: c4b5c...ea2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle.

Å leve er hardt nok i seg selv, du ser hvordan vi sliter. Aldri har vi brukt så mye antidepressiva heller, det tygges for milliarder.

Men ingen tenker på hvorfor, de bare fortsetter å leve robotlivet sitt. Å jage, prestere, jage igjen, så prestere og kanskje sove noen får timer. Fordi søvnen er jo også ødelagt av det moderne samfunnet.

Anonymkode: 22e56...c13

• Liker 4
Skrevet

Det er veldig mange jeg synes synd på.

FB_IMG_1594698548949.jpg

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mange. Spesielt folk som blir mobbet, trakassert, misbrukt eller tråkket på på snnen måte. Også folk med psykiske lidelser som gjør så godt de kan, men fortsatt finner det vanskelig å gå gjennom livet. Og alle som er lei sei synes jeg synd på i øyeblikket. Men prøver faktisk å ikke vise så at jeg synes synd på de, i og med at folk ofte ikke liker å bli syntes synd på, men heller vil bli behandlet som enhver annen. 

Anonymkode: 4c77a...c4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Alle.

Å leve er hardt nok i seg selv, du ser hvordan vi sliter. Aldri har vi brukt så mye antidepressiva heller, det tygges for milliarder.

Men ingen tenker på hvorfor, de bare fortsetter å leve robotlivet sitt. Å jage, prestere, jage igjen, så prestere og kanskje sove noen får timer. Fordi søvnen er jo også ødelagt av det moderne samfunnet.

Prestere, fasade, penger, berømmelse. Sosiale medier forsterker alt og ødelegger menneskerasens empati, kritiske tenkning, samt viljen og evnen til å danne sunne mellommenneskelige relasjoner.

Og hvordan skal et samfunn fungere om det er de utadvendte, energiske, suksessrike eller ressursterke som passer inn i de perfekte normene, og må bære resten?

Glad jeg både innså at jeg ikke evnet og manglet viljestyrke til å hive meg på den syke karusellen for flere år siden..

Anonymkode: 270b0...a51

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prestere, fasade, penger, berømmelse. Sosiale medier forsterker alt og ødelegger menneskerasens empati, kritiske tenkning, samt viljen og evnen til å danne sunne mellommenneskelige relasjoner.

Og hvordan skal et samfunn fungere om det er de utadvendte, energiske, suksessrike eller ressursterke som passer inn i de perfekte normene, og må bære resten?

Glad jeg både innså at jeg ikke evnet og manglet viljestyrke til å hive meg på den syke karusellen for flere år siden..

Anonymkode: 270b0...a51

Nettopp, jeg hadde en godt betalt jobb som jeg brukte mye tid på. Men så innså jeg at det er jo bortkastet, man jobber jo for andre uansett. Så har du den falske fasaden i arbeidslivet, pjuk!

Nå i dag lever jeg slik jeg vil, hoppet av. Så omgås kun frie mennesker som ikke lever etter systemet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Båtflyktninger som drukner i havet, familier på flukt, barn som sitter stuck i flyktningleirer uten en fremtid. Så sitter vi her da, i ett av verdens rikeste land og klager over at vi ikke får reist til Syden i år, eller at bensinprisene er så høye. Blir rett og slett kvalm av den likegyldigheten vi er blitt en del av. 

Anonymkode: 40e0a...f62

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Meg selv.

Patetisk, men det er sant. Er deprimert og da får jeg ikke til å føle noe for andre. Når jeg er frisk går tankene mine lett til ufrivillig ensomme.

Anonymkode: 8e1b8...d7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Båtflyktninger som drukner i havet, familier på flukt, barn som sitter stuck i flyktningleirer uten en fremtid. Så sitter vi her da, i ett av verdens rikeste land og klager over at vi ikke får reist til Syden i år, eller at bensinprisene er så høye. Blir rett og slett kvalm av den likegyldigheten vi er blitt en del av. 

Anonymkode: 40e0a...f62

De har jo stort sett valgt det selv, kommer i land med smarttelefonene sine.

• Liker 6
Skrevet

Barn som blir utsatt for omsorgssvikt, vold og/eller seksuelle overgrep. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg mer synd på de som lever i reell fattigdom og ikke engang har penger til mat eller det aller nødvendigste. Som på ingen måte har råd til å betale menneskesmuglere eller kjøpe seg merkeklær/smartphone.

Anonymkode: 1070c...987

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Barn som blir utsatt for omsorgssvikt, vold og/eller seksuelle overgrep. 

Helt enig! Noen foreldre bør ikke få barn men får det likevel ....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og derfor kan de liksom bare ha det så godt? Det er rimelig normalt å ha en smart telefon når du er flyktning. Mange er faktisk ganske ressurssterke og har sikkert en mye høyere utdanning enn deg. Men så ble det krig og elendighet da... Har du bodd under en stein?

Anonymkode: 32ad6...191

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Folk som lever livet sitt gjennom kjæledyrene sine.

Anonymkode: 59c40...ce9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja og derfor kan de liksom bare ha det så godt? Det er rimelig normalt å ha en smart telefon når du er flyktning. Mange er faktisk ganske ressurssterke og har sikkert en mye høyere utdanning enn deg. Men så ble det krig og elendighet da... Har du bodd under en stein?

Bortsett fra at forskning har vist at de ikke har særlig med utdannelse. 

Anonymkode: 0af07...dbc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du bodd under en sten? De fleste båtflyktninger rømmer ikke fra krig og har ikke utdanning.

• Liker 4
Skrevet

Eldre ensomme mennesker og barn som blir utsatt for omsorgssvikt/seksuelle overgrep

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Noen foreldre bør ikke få barn men får det likevel ....

Enig (!!)

Jeg synes også veldig synd på alle de som har mistet foreldre de har hatt et nært forhold til, og på alle de som opplever seksuelle overgrep og/eller voldtekt i voksen alder.

Grusomt. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg at personen du siterer hadde kastet smarttelefonen sin før h*n flyktet om vi måtte gått til det samme skrittet. Tenk hvor jævlig det er. Reise fra alt du eier og har. Kanskje familiemedlemmer. Se familien bli drept rett foran deg. Kjempe deg i land på havet etter å ha flyktet i flere døgn. Om man har smarttelefon har man det tydeligvis bra. 🙄 O'store smarttelefon. Gid, så godt jeg har det takket være deg. 🙌

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...