Gjest Gulltopp Skrevet 7. juli 2005 #1 Skrevet 7. juli 2005 Hvordan får jeg tynnere og strammere armer? (De er ganske slanke, men ikke direkte tynne, og litt slappe) Bør jeg gjøre spesielle øvelser, eller vil det bare gjøre dem større? Eller må jeg rett og slett gå ned i vekt og håpe at det vil hjelpe på armene?
Gjest z Skrevet 7. juli 2005 #2 Skrevet 7. juli 2005 Det kommer an på; det høres ut som om du bør trene styrke, i og med at du sier at armene er slanke (hvis ikke måtte du trent fettforbrennende). Tren styrke - hvis du er av dem som vil ha TYNNE armer, og ikke definerte (du skal trene hardt og lenge for å bli stor), kan du trene mange repetisjoner med lav/middels belastning.
Gjest Gulltopp Skrevet 7. juli 2005 #3 Skrevet 7. juli 2005 Takk for tips! Er det da slik at man får tynne armer ved mange repetisjoner med lav belastning, og store armer ved få repetisjoner med høy belastning? *uvitende* Er det øvelser jeg bør gjøre, eller bør jeg bare bruke vekter? Hvor tunge bør de være, og hvor lang tid kan jeg regne med det tar før jeg ser resultater?
orakel Skrevet 7. juli 2005 #4 Skrevet 7. juli 2005 Det skal ganske så mye til for at jenter skal få store armmuskler. Du kan trygt trene styrke med så stor motstand/vekter som du klarer (maks 12x3 repetisjoner). Husk å alltid begynne lett, sånn at du får inn teknikken. Du skal trene ganske så lenge, hardt og intensivt for å få store armmuskler.
Gjest Gulltopp Skrevet 7. juli 2005 #5 Skrevet 7. juli 2005 Jo, det skal vel litt til for å bli stor, men er det "trygt" å trene styrke når man bare vil ha tynne armer?
orakel Skrevet 7. juli 2005 #6 Skrevet 7. juli 2005 Ja det er trygt. Så sant du ikke begynner med steroider får du ikke store armer med det første Det er en stor myte at kvinner får store muskler fort ved å trene hard styrke. Vi har rett og slett ikke gener til det, slik som menn
Gjest z Skrevet 7. juli 2005 #7 Skrevet 7. juli 2005 Takk for tips! Er det da slik at man får tynne armer ved mange repetisjoner med lav belastning' date=' og store armer ved få repetisjoner med høy belastning? *uvitende* [/quote'] Det er slik at du bygger volum med tunge vekter og få repetisjoner, mens du trener utholdenhet (dvs musklene blir sterke, men ikke så store og eksplosive) med lettere vekt (men du skal TRENE her også, så ikke vær redd for å svette!). Har du tilgang til treningsstudio, eller må du trene "improvisert"? Du må selv finne ut hvor tunge vekter du klarer. Begynn med 15-20 repetisjoner x 3. Etterhvert kan du gå ned til f.eks. 12 - 15 repetisjoner. Jeg kan dessverre ikke si noe om hvor lang tid dette tar, det er veldig individuelt, og kommer både an på gener og treningskvalitet.
Gjest z Skrevet 7. juli 2005 #9 Skrevet 7. juli 2005 Du kan trygt trene styrke med så stor motstand/vekter som du klarer (maks 12x3 repetisjoner). 12 repetisjoner er jo relativt mange. Jeg tenker 6-8 reps for å trene det jeg kaller "tungt". Du skal trene ganske så lenge, hardt og intensivt for å få store armmuskler. Dette er veldig individuelt - noen får muskler veldig kjapt, også jenter. Jeg er helt enig med deg i at de fleste jenter kan trene MYE tyngre og hardere enn det de gjør, men jeg har også etterhvert forstått at mange synes jeg har for store armer - og da bør man passe på å trene utholdende. Dette kommer jo helt an på smak. Noen kan jo trene så mye de vil uten å vokse (så og si) - dette må man nesten teste litt ut.
Gjest Gjesta Skrevet 7. juli 2005 #10 Skrevet 7. juli 2005 Vil DU ha tynnere armer? :o Du er jo så tynn fra før.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå