Gå til innhold

OK at alle kan se hvilken størrelse du bruker i helsevesenet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Der vi jobber har uniformene en "lapp" på lommen, og hvilken farge den lappen er viser hvilken størrelse du bruker. (Gul er minste størrelse etc..). Har aldri tenkt over dette, da jeg alltid har brukt en størrelse som 50% av alle de andre gjorde.

Men merker nå som jeg er gravid og må ha større uniform at folk kommenterer ting som "nå har du gått opp enda en størrelse ja", "hvis jeg fortsetter å spise som dette må jeg nok ha samme størrelse som deg". Vet jo at det ikke er vondt ment, og at jeg forhåpentligvis kommer tilbake til samme størrelse etter permisjon.. men andre som er større/overvektige, det kan jo umulig være gøy å vise til alle hvilken størrelse en er? Jeg kjenner iallefall på at det er ubehagelig!!

Anonymkode: 7d015...3cc

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Synes det er en uting og det er helt unødvendig. Alle burde ha samme farge.

Anonymkode: 4307e...0e4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner dere har god tid på arbeidsplassen din, der hvor jeg jobber er det det siste vi har tid til å se etter og tenke på hvilken størrelse kollegaene har på uniformen. 

Anonymkode: 800bd...287

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ehm... Alle ser vel hvor stor eller liten kroppen din er selv om lappen på frakken indikerer M eller XS?
Jeg jobber i helsevesenet og bruker 3XL i arbeidstøy, tror nok mine kolleger har skjønt at jeg er feit selv om det ikke hadde vært lapp på frakken, gitt.

Anonymkode: 09c43...a52

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der vi jobber har uniformene en "lapp" på lommen, og hvilken farge den lappen er viser hvilken størrelse du bruker. (Gul er minste størrelse etc..). Har aldri tenkt over dette, da jeg alltid har brukt en størrelse som 50% av alle de andre gjorde.

Men merker nå som jeg er gravid og må ha større uniform at folk kommenterer ting som "nå har du gått opp enda en størrelse ja", "hvis jeg fortsetter å spise som dette må jeg nok ha samme størrelse som deg". Vet jo at det ikke er vondt ment, og at jeg forhåpentligvis kommer tilbake til samme størrelse etter permisjon.. men andre som er større/overvektige, det kan jo umulig være gøy å vise til alle hvilken størrelse en er? Jeg kjenner iallefall på at det er ubehagelig!!

Anonymkode: 7d015...3cc

Jobber ikke i helsevesenet, men vi har også arbeidsklær med størrelsen tydelig utenpå klærne.

Aldri noen sinne som har kommentert på det noen gang. Om noen gjør det, er de bare idioter. Trodde det var genuint forstått at man ikke kommenterer vekten til andre direkte til dem.

Konklusjon; du jobber med noen idioter!

Men når det er sagt. Størrelse på et plagg er bare et tall. Om de på jobben ser på det og har tanker rundt det, så får det bare være. Ja jeg er veldig klar over at jeg har lagt på meg 4 kg i år. Men det er mitt problem, ikke deres 😅

Anonymkode: 51a44...07c

AnonymBruker
Skrevet

Samme har vi, men har aldri lagt merke til kollegers farge på lappen. Bryr meg midt i rævva - kan ikke skjønne at det er en problemstilling en gang.

Anonymkode: 0c768...9c0

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel heller at kollegene dine er frekke og ikke eier folkeskikk! Som gravid får man dessverre uønsket oppmerksomhet rundt vekt og utseende nesten uansett - plutselig blir man fritt vilt. Uavhengig av fargekodene på uniformen. 

Anonymkode: 6cd05...d7d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg veldig godt. Synes det er en uting og det er helt unødvendig. Alle burde ha samme farge.

Anonymkode: 4307e...0e4

Ja. Det burde ikke være noenting som skiller de titalls tusen hvite uniformene fra hverandre når de på vaskeriet skal sortere dem. Helt unødvendig å gjøre ting så enkelt som mulig. 

Ts, høres ut som det er arbeidsmiljøet hos dere som burde endres, ikke fargekodene på uniformene. Jeg har aldri hørt noen kommentere dette. 

Anonymkode: 61a2f...586

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på vaskeri, og disse lappene er hjelpsomme når du har enorme mengder tøy i samme farge og modeller. 

Anonymkode: d5d40...4d7

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...