Gå til innhold

Hvor lenge hadde du holdt ut med bare å snakke med og ha sosial kontakt med foreldrene dine?

Hvor lenge hadde du holdt ut med bare å snakke med og ha sosial kontakt med foreldrene dine?  

37 stemmer

1. 1. Hvor lenge hadde du holdt ut med bare å snakke med og ha sosial kontakt med foreldrene dine?

• Max 1 uke
      9
    • Et par uker
      2
    • Max 1 måned
      4
    • Et par måneder
      5
    • Et halvår
      5
    • Max ett år
      0
    • Et par tre år
      0
    • Ti år
      1
    • Tyve år
      0
    • Livet ut
      11

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: e6a35...8a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må definere bedre, skal du kun holde deg innendørs? Blir vanskelig å ikke snakke med andre i en eller annen form om du ferdes utendørs.

Man snakker jo med andre om man lever et vanlig liv med arbeidslivet.

Anonymkode: 22f53...854

AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt ut hele livet, men det hadde ikke blitt et bra liv... 

Anonymkode: be1ab...d39

AnonymBruker
Skrevet

Så langt har jeg klar meg i ca 10 år. Regner ikke med at det kommer til å forandre seg. Men stemmer på 10 siden jeg ikke vet hva fremtiden holder. 

Anonymkode: 1679e...18c

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må definere bedre, skal du kun holde deg innendørs? Blir vanskelig å ikke snakke med andre i en eller annen form om du ferdes utendørs.

Bare et "hei" til naboen eller kassabetjeningen.

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man snakker jo med andre om man lever et vanlig liv med arbeidslivet.

Vi trygdede gjør ikke det.

AnonymBruker
Skrevet

spørst hva det betyr å holde ut. Om verden hadde gått under og jeg ikke hadde andre alterantiv så hadde jeg holdt livet ut. 

Jeg er ikke en person som legger meg ned og gir opp, er jeg misfornøyd med noe så jobber jeg med det til det bedre. Jeg er også i en slik situasjon at foreldrene mine ikke har så høye tanker om meg, jeg er enebarn, mor er psykisk syk, far har valgt henne, jeg har venner og bekjente, men jeg blir sjelden kontaktet. Får noen invitasjoner når det er felles for mange, eller at jeg inviterer meg selv. Mannen min døde av kreft for en del år siden. 

Jeg lever enda. 

Anonymkode: 6239d...7df

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? At foreldrene er de eneste du får snakke med, eller at du aldri får snakke med foreldrene? Om de n eneste jeg fikk snakke med var foreldrene mine hadde det holdt i 2 dager. Om jeg ikke fikk snakke med dem hadde det nok holdt i flere år. 

Anonymkode: 10284...3b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på, den ene forelderen hadde gått greit en stund, uvisst hvor lenge fordi vi ikke har hatt særlig kontakt de siste 20 årene, den andre hadde jeg ikke holdt ut lenge med fordi vedkommende er en trigger i forhold til min PTSD.

Anonymkode: 33c14...9c4

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare et "hei" til naboen eller kassabetjeningen.

Vi trygdede gjør ikke det.

Du kan jo ha venner og hobbyer og et sosialt liv selv om du er «trygdet». Å velge å avstå fra det er nettopp det - et valg. Og det må være lov, men å så legge ansvaret for valget på samfunnet blir for dumt.

For eksempel velger du jo i møtet med naboen å bare si hei. Du kunne ha invitert hen på kaffi, et glass vin eller en fjelltur, eller slått av en skikkelig prat. Det er helt normalt.

Anonymkode: 50f86...7cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ett par timer,kanskje.

Anonymkode: 6eeba...c34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Livet ut, jeg har bodd med dem i perioder på flere måneder, og nå straks 1 år da jeg og samboer sparer til ek. 

Anonymkode: 7d15b...6fc

AnonymBruker
Skrevet

Nå er de heldigvis døde, så en ikkeeksisterende problemstilling for min del, men hadde ikke vært villig til å holde ut en time en gang om de hadde vært i live.

Anonymkode: 4bf5a...8fa

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ha venner og hobbyer og et sosialt liv selv om du er «trygdet». Å velge å avstå fra det er nettopp det - et valg. Og det må være lov, men å så legge ansvaret for valget på samfunnet blir for dumt.

For eksempel velger du jo i møtet med naboen å bare si hei. Du kunne ha invitert hen på kaffi, et glass vin eller en fjelltur, eller slått av en skikkelig prat. Det er helt normalt.

Litt trist at du ikke er klar over at det finnes folk som er for syke til å kunne være sosiale. Det finnes folk i Norge som lever isolert, kun kontakt med hjemmesykepleiere og/eller nær familie. Folk som ligger i en seng i åresvis, og bare venter på å få dø. Folk som ikke har vært ute av huset på åresvis, og som dermed kanskje ikke engang aner hva naboene heter. 

Les om han her: https://www.tv2.no/a/8848920/

Han er dessverre ikke den eneste i Norge som lever et så isolert liv. Det finnes flere ulike sykdommer som stjeler livet ditt, selvom  du ikke dør. Grusomt.

Anonymkode: 5e3fd...2d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En uke. 

Jeg besøker dem gjerne en helg, de er fantastiske og snille mennesker. Men det blir rett og slett for få impulser. De er pensjonister, har liten omgangskrets, og det er begrenset hvor lenge jeg orker å diskutere hagen til naboen, eller prisen på melk, eller hva frisøren til mamma skal i sommerferien. 

Anonymkode: 26327...ea6

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har asperger. Har aldri skjønt meg på sosiale ting. Klarer ikke snakke om folk.

AnonymBruker
Skrevet

Er spørsmålet "ikke få lov å klemme foreldre, bare snakke" eller "ikke kontakt med noen annen i verden enn foreldre" ?

Anonymkode: 99491...5d8

AnonymBruker
Skrevet

Hadde klart et par dager og ikke mer enn det. Har en fin tone med mamma,  men mer sosial orker jeg ikke å være med venner en gang.

Anonymkode: f2168...060

AnonymBruker
Skrevet

Og hva skjer hvis man ikke "holder ut" ? Blir man straffet/drept eller er det bare til man brister og drar sin vei?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er spørsmålet "ikke få lov å klemme foreldre, bare snakke" eller "ikke kontakt med noen annen i verden enn foreldre" ?

Det siste.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 14.7.2020 den 13.29, AnonymBruker skrev:

Skulle tro jeg hadde skrevet dette. Har kun kontakt og sosialt med foreldrene mine. Er takknemlig for de,men de har sine venner og vennepar de er sammen med fra tid til annen. Jeg har ingen andre enn dem. Det er fryktelig trist og lite hyggelig. Savner venner men de fleste har barn og er opptatt nesten hele tiden. Er alene hver sommer og har vært det i mange år nå(utenom foreldre og søsken noen ganger). Sitter å gråter i helgene da jeg skulle ønske man ble invitert på noe sosialt/fest etc. Hater at det aldri skjer noe og aldri noe kjekt å se frem til. Har strekt ut en hånd til ei men hun svarer ikke,så orker ikke å streve etter å prøve å møtes om hun ikke vil. Det er jævlig sårt og ikke ha andre enn foreldrene sine. Hadde en gang flere vennegjenger og var alltid med på sosiale ting,nå har man ikke vært med på noe slikt på tre år...Var på en festival alene i fjor sommer,var kjipt å gå alene men man følte seg som «en av folket»og det var godt. Men man savner så inderlig venner som tar kontakt ofte og inviterer til ting. Trenger andre enn foreldrene mine å snakke med. 😢

Anonymkode: 22ef3...98c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...