AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #1 Skrevet 14. juli 2020 Stakkars Nakstad kan jo ikke åpne munnen uten å bli sitert i øst og vest. Og folk velger hvilke sitater de skal vektlegge. Men hva gjør han selv? Hjemmesommer. Skal man først bruke denne karen som "fasit" så hvorfor ikke følge dette? Sitat – Ville du ha reist på Syden-tur med mellomlanding i Sverige? – Nei. Jeg har for lengst innsett at det beste er å feriere i Norge i år, så for egen del gjør jeg det, svarer Nakstad. https://www.tv2.no/nyheter/11542802/?fbclid=IwAR3R08kRpecuWSemT6REpYH5eu759a2YWMgICONQ0Mg8GDFHkSrDwMtjOGc Sitat Jeg har for lengst innsett at det beste er å feriere i Norge i år. Sitat det beste er å feriere i Norge i år Anonymkode: 40aa7...5f4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #2 Skrevet 14. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars Nakstad kan jo ikke åpne munnen uten å bli sitert i øst og vest. Og folk velger hvilke sitater de skal vektlegge. Men hva gjør han selv? Hjemmesommer. Skal man først bruke denne karen som "fasit" så hvorfor ikke følge dette? https://www.tv2.no/nyheter/11542802/?fbclid=IwAR3R08kRpecuWSemT6REpYH5eu759a2YWMgICONQ0Mg8GDFHkSrDwMtjOGc Anonymkode: 40aa7...5f4 Espen er norsk. Han er over 1 million i lønn og har sikkert hytte, familie og lignende her i Norge. Han bor også på Østlandet, der det har vært flott vær mesteparten av vinteren og forsommeren, og kort reise til Sørlandet. Slike som meg og mannen har ingen familie eller nære venner i Norge. Vi har ingen hytte, og hele vår familie er i utlandet (lavrisikoland). Vi bor ytterst i nord og her har det vært snøhelvete i 8 måneder i strekk, verste siden begynnelsen av 1900-tallet ifølge forskere. Hvis vi skal komme oss til godt vær, må vi ta fly. Å kjøre langs Norge sørover er et mareritt og man går konkurs av fergebilletter og bompenger. Jeg forstår godt at folk som bor på Øst- eller Sørlandet med hytte og hele familien her i landet ikke har noe problemer med hjemmesommer. Men ikke alle bor i Oslo, ikke alle har hytte og ikke alle har familie og venner her som man kan besøke. Anonymkode: 49bcb...ff9 8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #3 Skrevet 14. juli 2020 Uten at det har noe å si, men jeg har sett han nevne en hytte i Sverige tidligere. Han skal ikke dit i år. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Espen er norsk. Han er over 1 million i lønn og har sikkert hytte, familie og lignende her i Norge. Han bor også på Østlandet, der det har vært flott vær mesteparten av vinteren og forsommeren, og kort reise til Sørlandet Anonymkode: 40aa7...5f4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #4 Skrevet 14. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uten at det har noe å si, men jeg har sett han nevne en hytte i Sverige tidligere. Han skal ikke dit i år. Anonymkode: 40aa7...5f4 Familien hans har sikkert hus/hytte eller lignende her i Norge. Han har også god nok lønn til å ta inn på luksushotell på Sørlandet og nyte været der. De fleste som har bestilt billetter til utlandet og ikke får refundert en eneste krone fordi grensene nå er åpne, har ikke råd til noe som helst ferie i Norge. For øvrig har regjeringen lenge vært klare på at mange av tiltakene gjøres for at nordmenn skal bruke pengene på ferie hjemme i Norge for å hjelpe norske bedrifter. Hvilke penger? Anonymkode: 49bcb...ff9 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #5 Skrevet 14. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Espen er norsk. Han er over 1 million i lønn og har sikkert hytte, familie og lignende her i Norge. Han bor også på Østlandet, der det har vært flott vær mesteparten av vinteren og forsommeren, og kort reise til Sørlandet. Slike som meg og mannen har ingen familie eller nære venner i Norge. Vi har ingen hytte, og hele vår familie er i utlandet (lavrisikoland). Vi bor ytterst i nord og her har det vært snøhelvete i 8 måneder i strekk, verste siden begynnelsen av 1900-tallet ifølge forskere. Hvis vi skal komme oss til godt vær, må vi ta fly. Å kjøre langs Norge sørover er et mareritt og man går konkurs av fergebilletter og bompenger. Jeg forstår godt at folk som bor på Øst- eller Sørlandet med hytte og hele familien her i landet ikke har noe problemer med hjemmesommer. Men ikke alle bor i Oslo, ikke alle har hytte og ikke alle har familie og venner her som man kan besøke. Anonymkode: 49bcb...ff9 1.world problem. Dere valgte vel selv å bosette dere der?? Anonymkode: d33d5...5dc 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #6 Skrevet 14. juli 2020 Espen er en kjekk kar med mye fornuftig å si (regner med at det som kommer ut av munnen hans er nøye planlagt av en haug med folk), men han er faktisk ikke selveste Frelseren. Anonymkode: 3153d...343 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #7 Skrevet 14. juli 2020 32 minutter siden, AnonymBruker said: Espen er en kjekk kar med mye fornuftig å si (regner med at det som kommer ut av munnen hans er nøye planlagt av en haug med folk), men han er faktisk ikke selveste Frelseren. Anonymkode: 3153d...343 Nettopp. Mange liker ham, men han er ikke Gud. Det som avgjøre om jeg drar på min bestilte ferie er UDIs reiseråd. Hvor Nakstad reiser på ferie har ingen betydning for hvor jeg drar. Nakstad kan trolig ikke vise seg utenlands på ferie før alle er vaksinert. Man så jo hvor mye oppstyr det ble av at den statssekretær i Krf våget seg over grensen til Sverige. Anonymkode: cc098...b16 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #8 Skrevet 14. juli 2020 Det lureste er å være hjemme. Heldigvis er det ingen som tvinger deg til å være lur. Hvis du vil være dum i stedet så er det fritt frem. Darwin. 🙂 Anonymkode: 40aa7...5f4 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #9 Skrevet 14. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: 1.world problem. Dere valgte vel selv å bosette dere der?? Anonymkode: d33d5...5dc Ja. Men vi kunne ikke akkurat regne med at grensene ville bli stengt sånn plutselig for første gang på hundre år. Anonymkode: 49bcb...ff9 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #10 Skrevet 14. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man så jo hvor mye oppstyr det ble av at den statssekretær i Krf våget seg over grensen til Sverige. Anonymkode: cc098...b16 Nå var kanskje ikke Sverige var det lureste valget hvis man måtte dra utenlands, og jeg tror heller ikke kritikken hadde vært så stor hvis hun ventet til det ble åpnet for det. Anonymkode: 93598...633
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #11 Skrevet 15. juli 2020 God presisering av Nakstad, man kan reise med god samvittighet til grønne land så lenge man følger smittevernsrådene. https://www.tv2.no/nyheter/11545403/ Anonymkode: cc098...b16
Anbefalte innlegg