AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #1 Skrevet 14. juli 2020 Hei! Skal legge nytt gulv da jeg var noe uheldig og ødela mye av det gamle laminatgulvet under oppussing. Har fjernet store deler av eksisterende laminat. Under dette er gammelt tregulv med noe gliper mellom bordene. Klarer ikke å støvsuge opp dette inngrodde smusset, så har vurdert om jeg bare skal vaske så godt som jeg kan. Bør sikkert tettes før jeg legger på nytt? Har nemlig noe sølvkre og teppebiller(?) i leilighet. Ikke stort problem, men av biller ser jeg minst to-tre stk ukentlig og sølvkre en gang eller to i mnd. Tenker at dersom jeg gjør et dårlig grunnarbeid nå med gulvet blir det ennå verre å bli kvitt disse. Spørsmålet er bare; hva er best å tette mellomrommene med? må tåle litt bevegelse. Gulvet har et tynt lag med lakk. Ønsker helst ikke å pusse ned dritet da dette blir mye jobb og støv. Anonymkode: 66865...219
newman01 Skrevet 14. juli 2020 #2 Skrevet 14. juli 2020 Den "møkka" som ligger mellom bordene er antagelig natemasse. Omtrent slikt man ser på skipsgulv. Den skal ikke fjernes.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #3 Skrevet 14. juli 2020 Hva slags gulv skal du legge over? Hvis du likevel skal legge laminat, skal du vel legge noe ullpapp eller isoleringsmatter under likevel. Da ville jeg ikke ha brukt tid på tregulvet. Billene derimot er jo et symptom på helt andre problemer. Skaff deg avfukter! Sjekk hvor du eventuelt har fuktinntreden. Anonymkode: 27145...6c7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #4 Skrevet 14. juli 2020 det er ikke natemasse, men støv og skitt. Luftfuktigheten er mellom 38 og 60 prosent. Skal bruke ullpapp, men er redd sprekkene skjuler et bille-borettslag. Anonymkode: 66865...219
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå