Gå til innhold

Spørsmål om IKEA kjøkkenfronter og skap til soverom.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har flyttet inn i en leilighet med et gammelt faktum-kjøkken fra IKEA. Skrogene på kjøkkenet virker helt ok, men frontene kan med fordel byttes ut. Har sett at de har en serie som heter "Lillbyn" som skal passe til disse. Men jeg har målt og målt, og får det allikevel ikke helt til å stemme. Dessuten har jeg noen skap med litt "rar" størrelse på, og det finnes ikke fronter i den serien til disse skapene. Men så fikk jeg høre istad at IKEA kan spesiallage fronter også? Er det noen her som kan bekrefte/avkrefte dette? Hadde blitt så glad om det var mulig å få inn noen fine fronter med glassvinduer, eller i det minste fronter til alle skap.

Et annet spørsmål jeg har er om noen vet om noen skap til soverom (vegghengte) og sidebord/nattbord som er veldig grunt? 25 cm max. Har funnet noen her også i seriene Bestå og Eket fra IKEA. Men kanskje noen vet om noe lignende fra andre butikker? Syns ofte det er vanskelig å søke på dybde på slike ting.

Anonymkode: 6081d...dda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer nok at du ikke får de til å stemme. Ikea har endret målene fra tidligere mål. Når det skjedde vet jeg ikke. Vet bare at naboen er i samme dilemma, de ville ha byttet noen da de er blitt slitt.

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare legge til at vi har ikea-kjøkken og er veldig fornøyd og positivt overrasket over kundeservice. Ikea-chat fikser det meste. Vi har kjøpt en del ekstra skuffer og sånt til vårt kjøkken i ettertid, men det er nok det nye skroget. 

Anonymkode: 02bf5...d7a

AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut at Ikea spesiallager fronter og jeg klarer ikke finne noe om det på hjemmesiden deres. På hvilken måte stemmer ikke målene? Er det store avvik? Eller noen millimeter? Jeg jobbet med salg av kjøkken for noen år siden og hos våre leverandører var dørene noen mm mindre enn skroget. Typ skrog 40 x 72 = dør 39,5 x 71,5. Dette fordi det må være litt rom mellom frontene så de ikke gnisser i hverandre når man åpner skuffer og skap.

Her er et par leverandører som leverer fronter til Faktum:

https://www.kjokkenfronter.no/produktkategori/ikea-faktum/

https://www.noremax.com/produktkategori/faktum-kjokken/

Anonymkode: ae225...545

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...