AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #1 Skrevet 14. juli 2020 Du har sikkert fått det med deg: Historiene om at alle menn alltid er kåte, at alle kvinner kan få vaginalorgasme via g-punktet og «jomfruhinnen» som sprekker første gang du har sex. Men dette, og mye annet vi har blitt fortalt om sex, er ikke annet enn myter. 1. «Jomfruhinnen er en heldekkende hinne i skjeden som sprekker første gang man har sex» 2. «Jo lengre samleie, jo bedre for kvinnen» 3. «Alle kvinner kan få orgasme ved penetrering» 4. «Store føtter betyr stor penis» 5. «Menn har alltid lyst på sex» 6. «Penis må være stor for at partneren skal få nytelse» 7. «Finner du g-punktet, har du funnet nøkkelen til kvinnens orgasme» 8. «Menns seksualitet er ukomplisert og kvinners seksualitet er komplisert» https://www.klikk.no/side2/sex/sexmyter-som-folk-fortsatt-tror-pa-6930180 Anonymkode: 53730...58d 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #2 Skrevet 14. juli 2020 Er vel mest tenåringer som tror disse tingene..? Anonymkode: cc2d4...c8a 12
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #3 Skrevet 14. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel mest tenåringer som tror disse tingene..? Anonymkode: cc2d4...c8a Overraskende mange voksne menn som tror på enkelte av disse. Spesielt 6. Anonymkode: 06df6...879 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #4 Skrevet 14. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Overraskende mange voksne menn som tror på enkelte av disse. Spesielt 6. Anonymkode: 06df6...879 Er også mange voksne kvinner som tror på disse mytene. Spesielt nummer 5 Anonymkode: 53730...58d 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #5 Skrevet 14. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er også mange voksne kvinner som tror på disse mytene. Spesielt nummer 5 Anonymkode: 53730...58d Jeg ser mindre av det, en av menn som tror på 6. Men sure. Anonymkode: 06df6...879 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #6 Skrevet 14. juli 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser mindre av det, en av menn som tror på 6. Men sure. Anonymkode: 06df6...879 Jeg har aldri sett en person fra Andorra Betyr det at personer ikke eksisterer i Andorra ? Anonymkode: 53730...58d 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #7 Skrevet 14. juli 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overraskende mange voksne menn som tror på enkelte av disse. Spesielt 6. Anonymkode: 06df6...879 ... og nummer 3! Anonymkode: 48ec2...e26
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #8 Skrevet 14. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri sett en person fra Andorra Betyr det at personer ikke eksisterer i Andorra ? Anonymkode: 53730...58d Sa jeg at de ikke eksisterte? Jeg sa jeg så MINDRE av det. Anonymkode: 06df6...879 1
Kaffefrøken Skrevet 14. juli 2020 #9 Skrevet 14. juli 2020 Hm. Nr. 7 er ikke så dum. Stemmer for meg iallfall. 🤪 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #10 Skrevet 14. juli 2020 At alle kvinner kan bli gravide av penetrering er vel også en myte. Og at menn ikke kan fake orgasme er en myte. Anonymkode: cc9d5...ae0 1
Bamseklemmer Skrevet 14. juli 2020 #11 Skrevet 14. juli 2020 1 time siden, Kaffefrøken skrev: Hm. Nr. 7 er ikke så dum. Stemmer for meg iallfall. 🤪 Ja, litt pussig igrunn... noen menn har funnet noe forskerne ikke har funnet, likevel prøver de hardt hver gang de får anledning til å kjenne og lete etter G-punktet. https://www.abcnyheter.no/livet/helse/2012/01/22/144442/ikke-engang-forskerne-finner-kvinnens-g-punkt Men med riktig stimuli av "det bløte vevet" kan frembringe orgasme, men det betyr ikke at alle kvinner får det. Myten er nok heller at menn tror kvinner er helt klin like, og ikke klarer å se signalene at det ikke nytter grave frem orgasmen. Det må være ereksjons drepende opplevelse, som en kvinnelig bruker sa i et annet innlegg🙄😪 1
Kaffefrøken Skrevet 14. juli 2020 #12 Skrevet 14. juli 2020 Akkurat nå, Bamseklemmer skrev: Ja, litt pussig igrunn... noen menn har funnet noe forskerne ikke har funnet, likevel prøver de hardt hver gang de får anledning til å kjenne og lete etter G-punktet. https://www.abcnyheter.no/livet/helse/2012/01/22/144442/ikke-engang-forskerne-finner-kvinnens-g-punkt Men med riktig stimuli av "det bløte vevet" kan frembringe orgasme, men det betyr ikke at alle kvinner får det. Myten er nok heller at menn tror kvinner er helt klin like, og ikke klarer å se signalene at det ikke nytter grave frem orgasmen. Det må være ereksjons drepende opplevelse, som en kvinnelig bruker sa i et annet innlegg🙄😪 G-punktet sitter på samme sted hos alle kvinner, om det vekker nytelse, eller om en kvinne får orgasme er individuelt, men g-punktet er på samme sted. Det er baksiden av klitoris. Ikke så langt fra selve åpningen, og rett opp mot klitoris. Når man stimulerer g-punket, stimulerer man klitoris fra innsiden. Så en orgasme ved penetrering er også en "klitoris-orgasme". Er heldigvis så heldig at jeg opplever orgasme ved penetrering. Det er for meg en sterkere orgasme enn stimulering av klitoris på "utsiden". Men folk er forskjellig. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #13 Skrevet 14. juli 2020 Nr. 8 er jeg sikker på at de aller fleste fremdeles tror på. Anonymkode: 61383...64d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #14 Skrevet 14. juli 2020 Selv om det er såkalte myter så er det jo ikke helt usant mye av det heller da. For eksempel er det jo en slags hinne hos de fleste jenter før de har hatt sex eller penetrert seg med et eller annet. Men den er selvsagt ikke heldekkende, for da kan jo ikke mensblodet komme ut. Og det er jo ikke sånn at samleie som varer for kort er så veldig gøy heller, selv om det ikke skal vare i timevis akkurat. Dessuten kan jo endel kvinner få orgasme ved penetrering og mange får jo g-punktsorgasme også. Så synes det blir feil å si at alt dette bare er usanne myter. For mange kan alle disse punktene stemme ganske bra, selv om de selvsagt ikke stemmer for alle. Anonymkode: d1abf...e0b
Trolltunge Skrevet 14. juli 2020 #15 Skrevet 14. juli 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nr. 8 er jeg sikker på at de aller fleste fremdeles tror på. Anonymkode: 61383...64d Jeg også. Synes det er mye og ofte ting i den retningen fremholdes som om dette er en opplest og vedtatt sannhet. Menn tror også at menn generelt liker akkurat det samme som de liker, og finnes ikke bevisst på at vi kvinner må lære hver ny partner på akkurat samme måte som de må det ovenfor kvinner. Joda hver av mann har penis, slik hver kvinne har vagina og klitoris, men hva de tenner på, absolutt ikke liker, og hvordan penis helst skal behandles er svært ulikt. Akkurat som hos kvinner. Så hevdes det stadig at menn bare blir naturlig kåte og er fornøyd med sex, selv om andre ting ikke er så bra. Kvinner derimot trenger at også alt annet er perfekt for å kunne vurdere sex overhodet. Det er ikke sant. Noe av det. Kvinner blir også naturlig kåte, om de bare opplever sex som noe godt og tilfredsstillende. (Som burde vært selvfølgelig å forvente. Hvorfor skulle man ellers ønske sex?) Menn kan også bli påvirket seksuelt dersom ting ellers i forholdet/livet oppleves vanskelig og sårt. Nei alt annet må ikke være perfekt for at vi kvinner skal bli kåte, men det er urimelig å forvente sex dersom du ellers oppfører deg egoistisk og krenkende, så ja det har noe å si at du oppleves som en bra partner på andre områder. (Som menn altså, ref punktet over.) Dette med å konkludere med at menn er så ukomplisert seksuelt og kvinner så kompliserte brukes (altfor) ofte som en sovepute /unnskyldning, istedenfor å ta tak i det som ikke fungerer. Antagelig opplever hun sex som lite tilfredsstillende, eller du er en ræva dårlig partner, og burde finne ut hvor skoen egentlig trykker, og gjøre noe med det, istedenfor å skylde på at kvinner er kompliserte. Vi er ikke det. Ikke mer enn menn. Endret 14. juli 2020 av Trolltunge 1
Resignert Skrevet 14. juli 2020 #16 Skrevet 14. juli 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: ... og nummer 3! Anonymkode: 48ec2...e26 Nei, alle kan ikke det. Men det er jo vesentlig mer interessant å knulle som kan det.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #17 Skrevet 14. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: ... og nummer 3! Anonymkode: 48ec2...e26 Oh yes! Fikk spørsmål av en eks en gang om det var noe "feil med meg", siden jeg ikke kom ved penetrering med ham. For han hadde nemlig fått "alle" til å komme på den måten.. 🙄 Anonymkode: 30938...bad 4
Sphere Skrevet 14. juli 2020 #18 Skrevet 14. juli 2020 2 timer siden, Trolltunge skrev: Jeg også. Synes det er mye og ofte ting i den retningen fremholdes som om dette er en opplest og vedtatt sannhet. Menn tror også at menn generelt liker akkurat det samme som de liker, og finnes ikke bevisst på at vi kvinner må lære hver ny partner på akkurat samme måte som de må det ovenfor kvinner. Joda hver av mann har penis, slik hver kvinne har vagina og klitoris, men hva de tenner på, absolutt ikke liker, og hvordan penis helst skal behandles er svært ulikt. Akkurat som hos kvinner. Så hevdes det stadig at menn bare blir naturlig kåte og er fornøyd med sex, selv om andre ting ikke er så bra. Kvinner derimot trenger at også alt annet er perfekt for å kunne vurdere sex overhodet. Det er ikke sant. Noe av det. Kvinner blir også naturlig kåte, om de bare opplever sex som noe godt og tilfredsstillende. (Som burde vært selvfølgelig å forvente. Hvorfor skulle man ellers ønske sex?) Menn kan også bli påvirket seksuelt dersom ting ellers i forholdet/livet oppleves vanskelig og sårt. Nei alt annet må ikke være perfekt for at vi kvinner skal bli kåte, men det er urimelig å forvente sex dersom du ellers oppfører deg egoistisk og krenkende, så ja det har noe å si at du oppleves som en bra partner på andre områder. (Som menn altså, ref punktet over.) Dette med å konkludere med at menn er så ukomplisert seksuelt og kvinner så kompliserte brukes (altfor) ofte som en sovepute /unnskyldning, istedenfor å ta tak i det som ikke fungerer. Antagelig opplever hun sex som lite tilfredsstillende, eller du er en ræva dårlig partner, og burde finne ut hvor skoen egentlig trykker, og gjøre noe med det, istedenfor å skylde på at kvinner er kompliserte. Vi er ikke det. Ikke mer enn menn. Mye bra her. Jeg har utallige ganger hørt kvinner måle deres suksess i senga om mannen kommer eller ikke. Mens deres menn kanskje har en helt annen oppfatning. Det at vi kommer er ikke ensbetydende med at vi har hatt det fantastisk. Det at vi ikke kommer er ikke ensbetydende med at det var dårlig. Langt derifra. Vis litt interesse for å bli kjent med oss seksuelt. Ikke forvent at vi skal finne ut av alt selv. Vi er ikke tankelesere. Og det er åpenbart ikke dere heller, så hør på hva vi sier, uten å ta alt som kritikk. Og ja, vi må helt klart bli flinkere til å kommunisere dette også.
Trolltunge Skrevet 14. juli 2020 #19 Skrevet 14. juli 2020 (endret) 45 minutter siden, Sphere skrev: Mye bra her. Jeg har utallige ganger hørt kvinner måle deres suksess i senga om mannen kommer eller ikke. Mens deres menn kanskje har en helt annen oppfatning. Det at vi kommer er ikke ensbetydende med at vi har hatt det fantastisk. Det at vi ikke kommer er ikke ensbetydende med at det var dårlig. Langt derifra. Vis litt interesse for å bli kjent med oss seksuelt. Ikke forvent at vi skal finne ut av alt selv. Vi er ikke tankelesere. Og det er åpenbart ikke dere heller, så hør på hva vi sier, uten å ta alt som kritikk. Og ja, vi må helt klart bli flinkere til å kommunisere dette også. Helt enig, for vi er alle mennesker, og selv om de aller fleste har tunger også er det ikke slik at vi liker akkurat den samme maten, eller er like flinke til å forme ord. Like ulike er vi, menn som kvinner, seksuelt, og dette burde ikke være vanskeligere å forstå eller forholde seg til som at vi er ulike på absolutt alle andre måter ellers også. Seksuell kommunikasjon er forøvrig med alle sanser. Bør være det, for selv jeg som ikke har problemer med å gi uttrykk for hva jeg liker seksuelt hadde hatt litt problemer med å gi en verbal enkel oppskrift på hva jeg liker. Å tro at alle er like, eller være innstilt på at den andre kjønn er så komplisert at det egentlig ikke nytter å prøve å lære hva partner trenger og liker er to like store feil. Uansett om man er kvinne eller mann. Ingen menn jeg har vært med har vært like. Jeg måtte lære hva de likte. Lytte med alle sanser. Det er egentlig ikke komplisert, men spennende. Man bør liksom ha litt interesse for partners nytelse. Være nysgjerrig på hvordan partner fungerer. Om man bryr seg det minste om personen, og/eller at det skal være bra sex i det minste. Ved nærmere ettertanke er det en tilsvarende stor feil å tro at partner er så enkel å tilfredsstille at man ikke tar seg bryet med å lære partner. Noe du er litt innpå @Sphere, og som menn antagelig opplever mer enn kvinner. For oss er det en større utfordring å forholde oss til at vi er så kompliserte at det mange mener at det ikke er vits i å forsøke engang. Iallefall for lett å skylde på det når ting ikke fungerer. Tja rent bortsett fra at for mange menn mener at det som fungerer for dem bør være greit for oss kvinner også, til den grad at de visstnok tror vi har klitoris i munnen. Iallefall har en veldig egen tilfredsstillelse av å tilfredsstille dem. Uten noe i retur. Vi kvinner er virkelig ikke så fryktelig kompliserte. Bare ulike. Som menn. Og mennesker. Som menn. Endret 14. juli 2020 av Trolltunge 1
Bamseklemmer Skrevet 15. juli 2020 #20 Skrevet 15. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Oh yes! Fikk spørsmål av en eks en gang om det var noe "feil med meg", siden jeg ikke kom ved penetrering med ham. For han hadde nemlig fått "alle" til å komme på den måten.. 🙄 Du er nok ikke den eneste som har fått det spørsmålet... På et ONS er det lov å fake da, men i et forhold er det lov å slå i bordet🤫
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå