AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #1 Skrevet 14. juli 2020 Noen som har prøvd denne https://www.letloose.no/kickstart-sommerkroppen?? Har forsøkt så mye forskjellig, og tenker jeg trenger hjelp med å komme igang.. Med mindre det finnes noen bedre tips her?? Jeg er nøtt til å gå ned 20 kg.. Egentlig veldig glad for at det dårligere vær og ikke så varmt lengre.. Blir så flau av shorts.. MEN neste sommer blir det andre boller! Anonymkode: a8d59...005
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #2 Skrevet 14. juli 2020 Flere jeg kjenner har brukt flexikost, og hatt god effekt av det. Viktig å være ærlig med seg selv når man måler opp porsjoner osv, men utrolig enkelt og, som tittelen tilsier, fleksibelt. Vel verdt pengene å kunne spise helt normal mat i bare litt mindre mengder, og kunne velge og vrake blant mange oppskrifter Anonymkode: fe7fb...766
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #3 Skrevet 14. juli 2020 Tell kalorier. Så enkelt og så vanskelig er det, uansett om du spiser lavkarbo, høykarbo, er vegetarianer eller carnivore. Anonymkode: dc723...c49 5
axillea Skrevet 14. juli 2020 #4 Skrevet 14. juli 2020 Har ikke prøvd den før, men det ser ganske fornuftig ut. Ikke noen mirakelkur, og det er fornuftige steg for å gå ned i vekt. Den koster jo en del penger, men kan være verdt det om du føler det er riktig for deg. Selv følger jeg blant annet Chloe Ting på Youtube, som er gratis. Ellers bør man nok prøve å ikke spise sukker/ godteri hver dag, men holde det til helgene. Det er utrolig hvor mye det kan gjøre (for meg da, som kan spise mye godteri til tider). Og bare prøve å kontrollere porsjonene, og spise mer grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #5 Skrevet 14. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tell kalorier. Så enkelt og så vanskelig er det, uansett om du spiser lavkarbo, høykarbo, er vegetarianer eller carnivore. Anonymkode: dc723...c49 Nei. Slutt med den kaloritellingen. Får lyst til å rive av meg håret hver gang det foreslås. Det er helt unødvendig, og gir bare ekstra stress og et usunt forhold til mat. Jeg teller ikke kalorier, men trener, velger mat av kvalitet, og benytter meg av porsjonskontroll. Noen dager spiser jeg mer, andre dager mindre. Har ikke problemer med vekta. Vær i bevegelse, og kutt ned på det du vet er usunt Ts. Begrens det. Men ikke tell kalorier. Anonymkode: 95d75...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #6 Skrevet 14. juli 2020 Det beste er jo å finne noe man kan leve med. Jeg skal selv bare ned 6-7 kg, og for meg holder det å redusere porsjonene, spesielt middag, og holde meg til godteri i helger, samt litt mer bevegelse i hverdagen (er dessverre ganske stillesittende pga skade). Det tar sin tid, men det går nedover Jeg syns det er bedre, da henger kroppen med og jeg ser at det jeg gjør fungerer på lang sikt. Jeg teller ikke kalorier, men har kikket litt på hva som er kaloririkt av min hverdagsmat (f.eks tacolefse, pesto, gulost, osv). Spiser bare litt mindre av det, men kutter ikke ut. Kickstartere kan sikkert fungere, spesielt om man har lite kunnskap om kosthold og hva man bør ha mye og lite av, men generelt tror jeg det beste er å bare starte. Hold deg til snacks og godteri i helgene, spis sunn hverdagskost i ukedagene. Ikke ta to porsjoner middag, hold deg til en, og stopp etter det. Det er forskjell på å ikke være sulten lengre (= mett) og å være stappmett, og den forskjellen tror jeg mange ikke er klar over før de kjenner etter Jeg kan spise det beste måltidet jeg har hatt, men jeg stopper når jeg slutter å være sulten, jeg går ikke videre med en porsjon til bare fordi det er godt. Selvkontroll er litt av cluet Anonymkode: a4092...44b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #7 Skrevet 14. juli 2020 Tusen takk!! skal gjøre litt mer research ser jeg... Må vel bare velge noe å prøve, se om det passe. Ser jo at det er mange forskjellige preferanser... Anonymkode: a8d59...005
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 Ts her. Kan anbefale dette programmet til de som føler de står litt fast og ikke kommer noen vei. Masse informasjon og god hjelp i coachingen. Ned 5,4kg.. Woho... Anonymkode: a8d59...005 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 På 14.7.2020 den 11.52, AnonymBruker skrev: Nei. Slutt med den kaloritellingen. Får lyst til å rive av meg håret hver gang det foreslås. Det er helt unødvendig, og gir bare ekstra stress og et usunt forhold til mat. Jeg teller ikke kalorier, men trener, velger mat av kvalitet, og benytter meg av porsjonskontroll. Noen dager spiser jeg mer, andre dager mindre. Har ikke problemer med vekta. Vær i bevegelse, og kutt ned på det du vet er usunt Ts. Begrens det. Men ikke tell kalorier. Anonymkode: 95d75...ddc Ja, det kan du si som regulerer vekten naturlig og ikke har slitt med overvekt. Vi som er overvektige og slanker oss har derimot stor nytte av kaloritelling for å forstå hvor mye vi faktisk får i oss. Anonymkode: dadcd...27a 7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 På 14.7.2020 den 11.52, AnonymBruker skrev: Nei. Slutt med den kaloritellingen. Får lyst til å rive av meg håret hver gang det foreslås. Det er helt unødvendig, og gir bare ekstra stress og et usunt forhold til mat. Jeg teller ikke kalorier, men trener, velger mat av kvalitet, og benytter meg av porsjonskontroll. Noen dager spiser jeg mer, andre dager mindre. Har ikke problemer med vekta. Vær i bevegelse, og kutt ned på det du vet er usunt Ts. Begrens det. Men ikke tell kalorier. Anonymkode: 95d75...ddc Hvis man er helt nybegynner og absolutt ikke kan noe om kosthold så bør man starte med kaloritelling for å få litt oversikt. Det er ikke sånn at man må drive med det slavisk over tid, men de som ikke har peiling får ofte en aha opplevelse når de ser hva slags mat som har mye/ lite kalorier i forhold til volum. Anonymkode: 48b76...0fd
Tvist Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 På 14.7.2020 den 11.52, AnonymBruker skrev: Nei. Slutt med den kaloritellingen. Får lyst til å rive av meg håret hver gang det foreslås. Det er helt unødvendig, og gir bare ekstra stress og et usunt forhold til mat. Jeg teller ikke kalorier, men trener, velger mat av kvalitet, og benytter meg av porsjonskontroll. Noen dager spiser jeg mer, andre dager mindre. Har ikke problemer med vekta. Vær i bevegelse, og kutt ned på det du vet er usunt Ts. Begrens det. Men ikke tell kalorier. Anonymkode: 95d75...ddc For min del hjalp det mye og la grunnlaget, så jeg nå vet hva/hvor mye jeg kan spise 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #12 Skrevet 22. august 2020 Jeg orket ihvertfall ikke kaloritelling. Spiser bare litt mindre enn jeg gjorde før, og kutter der det ikke betyr noe. Leste meg opp på hvor mye kalorier det er da, kun for å finne hvor man kan spare kcal (en pk skinke vs en pk kyllingfilet f.eks, eller type brødsmør). Det er ikke mange kcal å spare på én dag, men i det lange løp så blir det jo bare mer og mer. så går jeg ned I vekt, steg for steg. Anonymkode: 36cd3...556
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #13 Skrevet 22. august 2020 Mitt beste råd er: Mye mer grønnsaker, og mindre av "alt" annet 😄 Jeg er egentlig skeptisk til alle former for diett som ikke tar utgangspunkt i et vanlig kosthold som man kan leve med etter vektnedgang (men kan forstå at de som skal veldig mye ned kan ha effekt av en "kick-start" for å komme i gang). -Og noen har sikkert et helt manglende bilde av hva som er passelig mengde mat/ riktig mat og bør kanskje veie mat/ telle kalorier, i alle fall i starten. Det finnes ingen mirakel-kur du kan kjøpe mot overvekt, jobben må du gjøre selv uansett 😉 Anonymkode: 0d8bc...4a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå