AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #1 Del Skrevet 14. juli 2020 Hei. Jeg har de siste to ukene hatt irriterende fornemmelser i huden. Det begynte med at høyre hånd hadde en tendens til å "sove" etter at jeg hadde satt på mobilen en god stund. Dett gikk raskt bort når jeg slappet av i hånden. Nå får jeg en "sovende", prikkende, stikkende og brennende følelse i hånden i stedet for, og følelsen kommer mye raskere. Den kan også komme oppover armen når jeg anstrenger armen på samme måte. Jeg kan også få denne følelsen i den andre venstre hånd. Jeg kan også få milde smerter i hendene og fingrene, og en slags vag nummen følelse i fingertuppene. Jeg får også denne følelsen i føttene (ikke smerter og nummenhet), særlig under under føttene. Det varierer en del i intensitet, og det er ikke slik hele tiden, men jeg føler at det bare blir verre og verre. Det er dog bedre, eller helt borte hvis jeg tenker på andre ting, eller holder meg opptatt. Jeg har ekstremt mye helseangst og tror jeg har en alvorlig sykdom bokstavelig talt hele tiden, det går ikke en dag uten at jeg tror at jeg er alvorlig syk, og/eller døende. Så nå er jeg mildt sagt bekymret. Jeg mistenker MS, høres det sannsynlig ut? Eller kan det skyldes noe annet alvorlig? Jeg har ingen vitamin- eller mineralmangler, og hjertet mitt er det heller ingenting galt med. Ellers har jeg depresjon, ekstremt mye helseangst og er ganske undervektig hvis det kan ha noe å si. Anonymkode: b3c9a...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #2 Del Skrevet 14. juli 2020 Høres ikke umiddelbart ut som MS -da har man gjerne en del andre nevrologiske symptomer også. Men kan komme av stress om nervesystemet ditt går litt på høygir så gir det slike symptomer. Anonymkode: 238bc...5e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #3 Del Skrevet 14. juli 2020 MS er gjerne mer sammensatt, ja. Jeg ville ikke umiddelbart tenkt på MS. Hvis du har en tendens til å overtolke og dramatisere veldig må du trekke fra litt for det også- det er ikke slemt ment, men fordi du sikkert legger ekstremt godt merke til endringer. Vent i et par uker. Er det fremdeles sjenerende, kan du dra til legen og få hans/hennes mening. I mellomtiden tror jeg trygt du kan gå ut fra at du ikke har MS. Ingen vits i å ta lite sannsynlige sorger på forskudd 🙂 Anonymkode: d0e78...03f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #4 Del Skrevet 14. juli 2020 Jeg har hatt dette siden mars/april. Er sykmeldt. Utmattelse i tillegg. Anonymkode: 754e4...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #5 Del Skrevet 14. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt dette siden mars/april. Er sykmeldt. Utmattelse i tillegg. Anonymkode: 754e4...e9e Jeg sliter masse med nummenhet og det er vanlig ved utmattelsestilstander. Jeg har masse annet nevrologisk i tillegg til utmattelse og er nå under utredning for ME. Men måtte utelukke MS også som en ledd i utredningen. Så tror ikke du skal være redd for MS, men klart -man tenker jo alltid det værste alltid. Hos meg trodde de først stress, selvom jeg ikke var stresset, men med en forferdelig utmattelse og masse nevrologiske symptomer i tilleggg så heller de nå mot ME etter å ha utelukket alt annet. Var en nevrolog som sa at nummenhet også er en del av en utmattelsestilstand/fatigue. Anonymkode: 238bc...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #6 Del Skrevet 14. juli 2020 Karpaltunnelsyndrom? MS symptom pleier ikke være tosidig. Mest normalt at man får svakhet i bare en hånd/fot. Att du får smerte samtidig er heller ikke typisk for MS. Mer sannsynlig med karpaltunnelsyndrom. https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/nerveskader/karpaltunnelsyndrom/ Anonymkode: 51b4e...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå