AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #1 Skrevet 14. juli 2020 Jeg skal reise med barnet mitt (3) om en uke hjem fra et lenger utenlandsopphold, og har allerede begynt å grue meg skikkelig 😄 I og med at det er maskepåbud på hele reisen lurer jeg veldig på hvor det egentlig er mulig å spise og/eller drikke underveis, eller om jeg må mentalt forberede meg på å gå 8-9 timer uten vått eller tørt Ungen får jo gå uten maske så jeg antar å ta med ting til henne er null stress. Vi må være to timer før på den første flyplassen, så en flight på en time med SAS, så skal vi ha en mellomlanding på to timer og så fly fra København til Oslo og jeg lurer litt på hvordan vi skal løse det med mat- og drikkelogistikk. Til dere som har flydd med SAS og/eller vært innom København: 1) Kan man spise og/eller drikke medbragt ombord på flyet på SAS selv om det ikke er servering om bord? Eller må masken være på 100% av tiden? 2) Kan man spise og/eller drikke på flyplassen selv om det er er maskepåbud (les: Kastrup) Setter pris på alle svar 😘 Anonymkode: e35db...121
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #2 Skrevet 14. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal reise med barnet mitt (3) om en uke hjem fra et lenger utenlandsopphold, og har allerede begynt å grue meg skikkelig 😄 I og med at det er maskepåbud på hele reisen lurer jeg veldig på hvor det egentlig er mulig å spise og/eller drikke underveis, eller om jeg må mentalt forberede meg på å gå 8-9 timer uten vått eller tørt Ungen får jo gå uten maske så jeg antar å ta med ting til henne er null stress. Vi må være to timer før på den første flyplassen, så en flight på en time med SAS, så skal vi ha en mellomlanding på to timer og så fly fra København til Oslo og jeg lurer litt på hvordan vi skal løse det med mat- og drikkelogistikk. Til dere som har flydd med SAS og/eller vært innom København: 1) Kan man spise og/eller drikke medbragt ombord på flyet på SAS selv om det ikke er servering om bord? Eller må masken være på 100% av tiden? 2) Kan man spise og/eller drikke på flyplassen selv om det er er maskepåbud (les: Kastrup) Setter pris på alle svar 😘 Anonymkode: e35db...121 det står på SAS sine nettsider at man har maskeplikt bortsett fra når man drikker og spiser. Så slik jeg forstår er det lov å spise og drikke på fly og flyplass. Det er ikke meningen at man skal gå et halvt døgn uten mat eller vann. Dehydrering kan være ekstra farlig på sommertid. Anonymkode: 2f839...782 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #3 Skrevet 14. juli 2020 Du får lov til å ta den av deg når du må spise eller drikke. Det står på sas sine egne sider Anonymkode: 5d0e4...33f 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #4 Skrevet 14. juli 2020 Barnet trenger uansett ikke bruke maske. Man kan drikke og spise, men helst under masken så det er litt klønete med mat for oss voksne. Anonymkode: 1797b...c16
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #5 Skrevet 15. juli 2020 Du får ta kontakt med flyselskapet ditt og spørre de, istedenfor å spørre her inne. Anonymkode: 3323d...b2b
Annie19 Skrevet 15. juli 2020 #6 Skrevet 15. juli 2020 Jeg flydde hjem fra Kastrup for 2 uker siden og det er ingen fare, spis og drikk som vanlig men brus maske ellers! Medbrakt ombord kan spises uten problem.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #7 Skrevet 15. juli 2020 Det gikk mye bedre enn jeg fryktet. Vi hadde munnbind på hele flyturen, og det gikk merkelig nok bra også for astmatikeren i huset. (Sikkert fordi det var lite folk rundt oss). Vi hadde med matpakke, og fikk kjøpt drikke på automater inne på flyplassen. Fikk også tilbud om en gratis vannflaske av SAS. Vi kom også hjem etter lengre utenlandsopphold, og var veldig imponert over renslighet og ryddighet rundt det å halde avstand i utlandet. I Norge var derimot ring som normalt. Anonymkode: 18a3e...e78
Anbefalte innlegg