Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sykemeldt i fire uker grunnet depressive symptomer. Jeg er sykemeldt til ferien min starter. Da fastlege gikk ut i ferie og ikke hadde mulighet til å følge meg opp, friskmeldte hun meg etter sykemeldingsperioden.  

Nå er sykemeldingen i ferd med å gå ut, og jeg skal ha fire uker ferie. Jeg føler meg ikke bedre. Snarere tvert i mot. Skal starte opp med psykologsamtaler i løpet av ferien. 

Det jeg er usikker på er om jeg skal få legen til å vurdere sykemelding i ferieperioden, eller se hvordan tilstanden forløper seg i løpet av ferien, for så ta kontakt med fastlege, dersom jeg ikke er bedre i slutten av ferieperioden. 

Det å få utsatt ferie bryr jeg meg ikke om. Bryr meg om fint lite om dagen. Men jeg vil gjøre det ordentlig overfor arbeidsplassen min. Dersom jeg har ferie som vanlig, så blir det jo ny arbeidsgiverperiode dersom jeg blir sykemeldt på nytt. Men det kan jo hende at ting blir bedre i løpet av ferien også, og da er jo kanskje ikke sykemelding nødvendig. 

Hva ville dere ha gjort? 

Anonymkode: e6233...c3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig fint av deg å tenke på arbeidsplassen din og dens kostnader.
Jeg ville absolutt bedt om forlenging av sykemeldingen, du har jo rett på ferie også og skal ikke bruke sykeperiode på det.
Og som du sier, da vil evt arbeidsplassen din måtte starte en ny 16 dagers arbeidsgiverperiode noe som er en stor kostnad.

Anonymkode: d277f...553

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...