Gå til innhold

Hvordan traff du din bedre halvdel?

Anbefalte innlegg

Gjest Principessa
Skrevet

Hvordan traff dere hverandre? Alle historier er like interessante! Får jeg höre deres?? Trenger litt romantikk akkurat nå.. :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Gjest Principessa
Skrevet

*kremt*...får kanskje begynne med vår :oops: ..glemte det i farten..

Jeg traff L på min nye jobb. Vi hadde begge kjärester da og det gikk et halvt år för vi to ble ett par. Vi hadde hatt mye sms-kontakt etter jobb, og hadde ofte mött hverandre på vorspiel og på byen. En gang på Halloween hvor jeg var utkledd som en katt, mens han ikke var utkledd...der gikk jeg rundt i sorte strömpebukser og hale... :ler:

Uansett...etter en fuktig kveld på et av Oslos utesteder arrangerte L nachspiel og dit skulle selvfölgelig jeg! :roll::ler: ...og siden den gang har jeg blitt der!

Ikke akkurat den mest romantiske historien...men sann er den i hvert fall.

Gjest lindas
Skrevet

vi møttes ute på byen, etter det jeg har blitt fortalt, overfalte jeg han i en sittegruppe der vi var...

for og være helt erlig husker ikke særlig mye før jeg våknet opp igjen hos min kjære dagen etter :oops: ...

og nå 8år og 3 unger er det bryllups tid (gifter oss ikke før om et år da men...) :hoppe:

Skrevet

Vi møttes på et fagligpolitisk seminar. Kjærlighet ved første blikk for begge to! Ble ikke så mye politiske diskusjoner og nettverksbygging den helgen nei... :hjerter2: Hoppet galant over date-perioden, og var et par fra dag en.

Gjest Svimle
Skrevet

Jeg møtte mannen på internett :oops:

Jeg, som alltid hadde fnyst av de som fant seg kjæreste på nettet, måtte både bøye meg i støvet og bite i gresset..

Men uansett, tidlig vår 1999: jeg satt og søkte etter noe innen mikrobiologi da jeg oppdaget nicket hans på en irc-kanal; Medic. Jeg spurte om han kunne hjelpe meg med mitt lille problem, men neida, han var bare førstehjelper.. Vi kom på hils, og siden det originale nicket mitt kun var "Sc", så ble jeg omtalt som bilskiltet hans :wink:

Etter en laaang stund begynte vi å snakke litt mer, og fant plutselig ut at dette var veldig veldig spennende. Ni dager etter første gang vi snakket i telefonen sammen stod han på flyplassen hvor jeg spent tok i mot ham, dette 9. juli 1999.

Etter det har det vært oss to! Etter midnatt nyttårsaften (milleniumsskiftet) forlovet vi oss, og den 7. januar 2000 flyttet jeg fra Troms til Haugesund.

Skrevet

Vi møttes på jobben min! :hjerte:

På den tiden hadde vi kjærester på hver vår kant. Lassiemannen begynte på en hospiteringsavtale hos oss hvor han skulle være ca 3 mnd i forhold til utdanningen sin.

Vi ble gode venner og begynte som smått å sende litt sms'er i ny og ne. Da det ikke så lenge etter vi var blitt kjent, ble slutt mellom meg og exen så flyttet jeg ikke så langt unna der han bodde, så han kom hjem på besøk... Allerede første kvelden han kom på besøk skjedde det saker og ting :oops: Så dagen etter gjorde han det slutt med sin kjæreste (enda mer :oops: ). Siden dengang har vi vært et par.

Også jeg som ALDRI skulle involvere meg i noen som hadde kjæreste.... Kremt... :oops:

Følelser er litt vanskelig å styre, gitt... :ler:

Nå angrer jeg ikke et sekund på at jeg gjorde det likevel, og det gjør ikke han heller ettersom vi skal gifte oss :hjerter:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg var serveringshjelp på en fest hvor min kjære var gjest! Det gikk vel et halvt års tid til vi traff hverandre igjen, og etter det har det bare gått en vei! :hjerte:

Gjest Brudeberta 06/07?
Skrevet

Vi møttes på jobben.

Han begynte i den bedriften som jeg allerede hadde jobbet noen år i.

Og etter hvert begynte han å sende meg laange blikk, gitt!

Så ble det vel til at han skulle ha meg med på fest, hentet meg til og med hjemme, for han var redd jeg ikke skulle dukke opp! :ler:

Så ble det et par andre anledninger etc. husker nå hvor spennende den tida var! Skulle hatt den tiden tilbake :hjerte::hjerter:

Skrevet

Vi ble først kjent da vi jobbet sammen en stund.

Senere traff vi hverandre på byen, og ble myyye bedre kjent etterhvert :ler:

Nå har vi snart vært sammen i syv år og har to barn :)

Skrevet

Vi møtes vi internett. Jeg var egentlig lei alt som hadde med mannfolk å gjøre på den tiden, men trengte en å se Ringenes Herre sammen med (vennene mine hadde sett den uten meg). Jeg fikk en mail (hadde profil på nettet) fra en type, og siden han var interessert i bøker og film spurte jeg om han ville være med på kino.

Det ble full klaff med en gang. 2 uker senere flyttet han inn hos meg. Nå har vi vært sammen i 3.5 år og gift i 9 mnd.

Skrevet

Vi møttes på Tekst tv på Tv2, på sms chaten der. :)

Jeg bodde nordpå, han her sørpå, han kom på besøk, vi dro hit og her har jeg blitt. :sjarmor: med baby nr to på vei og bryllup neste år så sier det vel sitt. :oops:

Skrevet

Jeg var vampyr og han ble livvakten min...

Hehe, helt sant - på en måte!

Jeg var med på et 'ongoing' levende rollespill som het 'Carpe Nocturnem'. Vi møttes annenhver mandag kveld og spilte Vampire: The Masquerade - politisk intrige mellom vampyrer fra forskjellige klaner.

En kveld var det litt få spillere på plass, og arrangørene sto og maste om at jeg skulle gå ned i underetasjen og gå 'i rolle'.

Dessverre hadde min klan på det tidspunktet så mange fiender at jeg nektet å gå ned uten allierte - rollen min risikerte å bli overfalt.

Min kjære, som deltok for første gang, skulle spille livvakten til en annen rolle. Heldigvis for meg :wink: møtte denne rollen aldri opp, og en frustrert arrangør la to og to sammen:

"Du trenger noen til å passe på deg, du trenger noen å passe på - ok, han er livvakten din, du er livvakten hennes, kom igjen, ned og spill med dere!"

Et par kjappe setninger senere var vi igang, og derfra gikk det bare videre. :-)

Vi ble venner, han ville bli mer, jeg (med mine brukne sosiale antenner) fikk ikke med meg det, jeg var opptatt med mitt tredje forsøk på å slå opp med min deprimerte, suicidale kjæreste i utlandet...

Til slutt forklarte min kjære meg hvordan det lå an, jeg fikk nok styrke til å endelig gjøre slutt med eksen, og siden har vi levd lykkelig i alle våre dager. :-D

Sammen i 5 1/2 år, gift i snart 2 måneder.

Skrevet
Jeg var vampyr og han ble livvakten min...

[digresjon]

Ah, nå savnet jeg plutselig å spille rollespill..

[/digresjon]

Anyways:

Jeg og mannen møttes via jobben. Vi jobbet i samme firma, men hver vår avdeling (jeg i Oslo, han i Bergen). Jobben dro hvert år på firmatur til Geilo, og der treftes vi. Men det måtte et par flere treff før vi oppdaget hverandre. Og enda lengre tid før vi ble et par. Faktisk trodde jeg aldri at vi skulle bli et par, for selv om jeg var forelsket i han (og faktisk hadde proklamert at han var den perfekte mannen) skulle jeg flytte til Tromsø mens han fortsatt bodde i Bergen, så jeg regnet ikke med at det ble til å skje noe. Men heldigvis komm han på besøk i Oslo før jeg flyttet, ting skjedde og jeg omdirigerte flyttelasset mitt til å kjøre til veslandet istedet.. hehe

Dette var for 2,5 år siden. Vi giftet oss forrige lørdag :)

Skrevet

Jeg traff sambo via chatten på Nrk2. Satt og kjedet meg en lørdag formiddag og sendte inn en melding på skjermen. Sambo holdt på å rydde hjemme og hadde på tv i bakgrunnen pga musikken, og så meldingen min og sendte på artig en melding tilbake.

Vi chattet masse privat etterpå og avtalte å møtes dagen etter på Egon for en brus. Det sa klikk:)

Helgen etter inviterte jeg ham på middag hjemme hos meg, og siden har vi vært ilag. (3 år siden og har en sønn på 17 mnd og gifter oss om 1 mnd..)

Skrevet

Vi også møttes på nettet. Snakka sammen over nettet i ca 2 mnd. Mange kjempelange telefonsamtaler. Møtte han på Gardermoen ( brukte opp bonuspoengene mine og fikk da en ikke-refunderbar billett). Dette var 15. juli. Dagen etter hans 30 års dag. Til fredag er dette 5 år siden. Det sa KLIKK!!

Skrevet

Vi møttes på en fest med felles venner. Ikke så orginalt kanskje, men det var kjærlighet ved første blikk. Vi har vært sammen siden denne dagen da vi møtte hverandre. Nå er det over 19 år siden. :)

Skrevet

Vi møttes på byen. Jeg var ute med vennegjengen og feiret 18 års dagen min, etter en liten stund kom den kjekkasen og satte seg rett over for meg. Vi snakket litt og avtalte kino og restaurant dagen etter.

Jeg sto utafor å venta i en time men ingen kjekkas var å se. Jeg gikk hjem med halen mellom bena, selvfølgelig ville ikke han treffe meg!!! Dagen etter skulka jeg skolen, noe jeg ellers sjelden gjorde, plutselig banka det på døra og der sto han. Etter mye detektivarbeid hadde han funnet ut hvor jeg bodde. Det viste seg at min kommende svigermor hadde nektet å låne ut bilen fordi hun ikke ville se sin kjære sønn sviktet av nok et fælt kvinnemenneske....Han derimot gav seg heldigvis ikke så lett.

Nå har vi vært sammen i snart åtte år. Har to flotte gutter, og gifter oss neste sommer.

Skrevet

Jeg jobbet der jeg jobbet nå, og mannen jobbet i en periode som konsulent (leid inn fra England) i samme selskap, som min nærmeste kollega i den perioden. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å ikke like han, for jeg hadde hørt av konsulenten vi hadde hatt før han at han hadde draget på damene (og jeg tenkte at han skal ikke tro at han kan få hvem han vil!). Så det tok visstnok en uke før jeg smilte til han, men da var det til gjengjeld gjort. Han dro tilbake til England for en helg og kom tilbake med 2 kg Skittles og Jellybeans og fikk en stor klem - og et par dager etter gikk vi ut med en felles kollega som klokelig stakk av etter et par timer - og så klina vi! :kline:

Og nå er vi gift :bryllup: og prøver å få barn sammen :babysmokk: !

Skrevet

Jeg traff min andre halvdel på byen på et treff...

Nå har vi et fellesbarn og jeg er "stemor" for to andre gutter... :)

Har aldri vært så lykkelig som jeg er nå!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...