AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #1 Skrevet 14. juli 2020 Vi har noen tallerkener og et serveringsfat som jeg synes er urstygg. De er fra Figgjo og mannen vil ikke kvitte seg med disse av den grunn. Har forsøkt å finne mer info om disse men finner ingenting... i tillegg til Figgjostemplet så er det et rødt strek og en rød oval runding over streken. Aner ikke om det er initialer på designeren eller hva... Noen her som har skikkelig god peiling på Figgjo? De er av nyere dato så ikke noe gamle greier. Kan poste et bilde om noen tror de har peiling. Anonymkode: 22a5f...e23 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #2 Skrevet 14. juli 2020 Ser jeg virker pottesur i HI 😂 det var ikke meningen. Er takknemlig for tips fra folk som har peiling altså 😊 Synes bare settet er så stygt og vi bruker det ALDRI. Hater å ha ting i huset som vi hverken bruker eller som kan vises frem.. Anonymkode: 22a5f...e23 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #3 Skrevet 14. juli 2020 Legg ved et bilde , du. 🙂 Anonymkode: 51f97...3ab 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #4 Skrevet 14. juli 2020 Prøv Figgjogruppa på Facebook Anonymkode: d2837...344
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #6 Skrevet 14. juli 2020 Her ser dere selve designet på serveringsfatet som er avlangt. Måtte beskjære bilde mye for å få lastet det opp... Anonymkode: 22a5f...e23
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #7 Skrevet 14. juli 2020 Hvorfor skal stempelet ha noen innvirkning på om dere skal beholde eller kvitte dere med ting? For det er vel det som er dilemmaet: du ønsker tingen ut av huset, han ønsker den ikke ut av huset. Da må dere enes om et prinsipp for hva som får bli i et hus. Det som får bli i mitt hus er det som blir brukt i løpet av ett kalenderår, og ikke kan erstattes av noe annet dersom jeg fjernet det. Da ryker alle slags spesial-utstyr (en kniv erstatter alt som kutter, en stekepanne alt som rister eller varmer, en panne alt som koker) fancy boller etc. Om figgjo-saken har sin bruk og må erstattes av noe nytt; behold den. Om den ikke blir brukt; gi den vekk eller (forsøk å) selg den. Anonymkode: 03260...bf6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #8 Skrevet 14. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal stempelet ha noen innvirkning på om dere skal beholde eller kvitte dere med ting? For det er vel det som er dilemmaet: du ønsker tingen ut av huset, han ønsker den ikke ut av huset. Da må dere enes om et prinsipp for hva som får bli i et hus. Det som får bli i mitt hus er det som blir brukt i løpet av ett kalenderår, og ikke kan erstattes av noe annet dersom jeg fjernet det. Da ryker alle slags spesial-utstyr (en kniv erstatter alt som kutter, en stekepanne alt som rister eller varmer, en panne alt som koker) fancy boller etc. Om figgjo-saken har sin bruk og må erstattes av noe nytt; behold den. Om den ikke blir brukt; gi den vekk eller (forsøk å) selg den. Anonymkode: 03260...bf6 Mannen mener at det er noe jubileumsdesign og at det vil stige i verdi. Han vil ikke kvitte seg med det. Jeg lurer da på om det virkelig er verdt noe som helst, noe jeg tviler på. Settet står i en kasse i boden uansett og kommer ikke til å bli brukt. Jeg forsøker uansett å finne informasjon om fatene for jeg finner null og niks når jeg googler. Anonymkode: 22a5f...e23
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #9 Skrevet 14. juli 2020 Ser ut som noe fra 90-tall/tidlig 2000-tall? Tror det vil gå veldig lang tid før dette blir ettertraktet igjen. Får uansett ikke stort for det heller, om det skulle bli ettertraktet om 60 år. Kvadratmeterprisen for oppbevaring av esken vil koste betydelig mer. Jeg ville gitt det bort..livet (og plassen) er for kort til å samle på ting man ikke liker og ikke bruker. Anonymkode: 9ee13...2fd 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #10 Skrevet 14. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som noe fra 90-tall/tidlig 2000-tall? Tror det vil gå veldig lang tid før dette blir ettertraktet igjen. Får uansett ikke stort for det heller, om det skulle bli ettertraktet om 60 år. Kvadratmeterprisen for oppbevaring av esken vil koste betydelig mer. Jeg ville gitt det bort..livet (og plassen) er for kort til å samle på ting man ikke liker og ikke bruker. Anonymkode: 9ee13...2fd Enig. For meg ser det veldig 90-talls ut og det er det lenge til det kanskje ettertraktet igjen. Gi det til Fretex eller et loppemarked. Anonymkode: c179d...01d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #11 Skrevet 14. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig. For meg ser det veldig 90-talls ut og det er det lenge til det kanskje ettertraktet igjen. Gi det til Fretex eller et loppemarked. Anonymkode: c179d...01d Skulle gjerne ha gitt det bort men mannen vil ikke. Gir det selvfølgelig ikke bort så lenge vi ikke er enige. Da får det bare stå å samle støv. Så får han bare tro at det vil stige i verdi for foreløpig så kan jeg ikke bevise det motsatte iallefall 😜 (ikke at han kan finne bevis for det han tror heller da men gidder ikke gjøre meg vanskelig). Anonymkode: 22a5f...e23
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #12 Skrevet 14. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. For meg ser det veldig 90-talls ut og det er det lenge til det kanskje ettertraktet igjen. Gi det til Fretex eller et loppemarked. Anonymkode: c179d...01d Tviler på det er i fra nittitallet. Figgjo-logoen er mye nyere enn det. Tipper 2000-tallet. Anonymkode: 46013...cdd 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #13 Skrevet 15. juli 2020 På 14.7.2020 den 21.59, AnonymBruker skrev: Skulle gjerne ha gitt det bort men mannen vil ikke. Gir det selvfølgelig ikke bort så lenge vi ikke er enige. Da får det bare stå å samle støv. Så får han bare tro at det vil stige i verdi for foreløpig så kan jeg ikke bevise det motsatte iallefall 😜 (ikke at han kan finne bevis for det han tror heller da men gidder ikke gjøre meg vanskelig). Anonymkode: 22a5f...e23 Du får be han sjekke Finn,no og se om det er noe som helst av Figgjo der som selges dyrt. Anonymkode: 6aa08...cf5
Helgeline Skrevet 15. juli 2020 #14 Skrevet 15. juli 2020 Trodde jeg skulle få se et ettertraktet objekt fra Figgjo her nå.... men den gang ei. I all beskjedenhet vet jeg litt om Figgjo, men det er da snakk om servise fra 50-60-70-tall. Dette stempelet kan jeg ikke noe om. Fatet er relativt nytt., Enig med deg at fatet er stygt. Tviler på at det vil øke i verdi, selv om jeg selvsagt kan ta feil. Retro-serviser fra Figgjo kan komme godt opp i verdi, Google fex serviset Marie fra 50-tallet. Et fullt servise kommer fort opp i 10000... 3
Neket Skrevet 17. juli 2020 #15 Skrevet 17. juli 2020 På 14.7.2020 den 18.04, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 22a5f...e23 Det er logoen til Transocean, et offshoreselskap 😂😂 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #17 Skrevet 26. juli 2020 På 17.7.2020 den 9.48, Neket skrev: Det er logoen til Transocean, et offshoreselskap 😂😂 😂😂 Så ingen fancy designer altså med andre ord 😂😂 Takk for svar! Anonymkode: 22a5f...e23 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #18 Skrevet 26. juli 2020 Kommer til å irritere vettet av meg de fatene der... På 15.7.2020 den 23.50, Helgeline skrev: Trodde jeg skulle få se et ettertraktet objekt fra Figgjo her nå.... men den gang ei. I all beskjedenhet vet jeg litt om Figgjo, men det er da snakk om servise fra 50-60-70-tall. Dette stempelet kan jeg ikke noe om. Fatet er relativt nytt., Enig med deg at fatet er stygt. Tviler på at det vil øke i verdi, selv om jeg selvsagt kan ta feil. Retro-serviser fra Figgjo kan komme godt opp i verdi, Google fex serviset Marie fra 50-tallet. Et fullt servise kommer fort opp i 10000... Beklager at jeg skuffet deg der 😄 Serviset fra Marie er så fint!! Hadde det vært noe slikt så hadde jeg selvfølgelig aldri ville kvittet meg med det 😊 Anonymkode: 22a5f...e23 2
Ullvott Skrevet 26. juli 2020 #19 Skrevet 26. juli 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂😂 Så ingen fancy designer altså med andre ord 😂😂 Takk for svar! Anonymkode: 22a5f...e23 Nope, derimot er det en firmagave. Ting med firmalogo pleier dessverre ikke å få særlig høy samlerverdi med tiden, heller. Fordelen med akkurat denne tingen er at logoen er usynlig under bruk. Ulempen er at det er minst 20 år til dette serviset kanskje blir retrokult. 4
Hoppetaujenta Skrevet 26. juli 2020 #20 Skrevet 26. juli 2020 På en helt annen planet er det helt sikkert svært ettertraktet, men ikke her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå