Gå til innhold

Er sexlivet over? 30 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en mann, vi er bare i begynnelsen av 30-årene og har i lang tid hatt for lite sex i mine øyne. I flere år har jeg prøvd å prate om det, spesielt fordi dette påvirker selvtilliten til å ta seriøs initiativ etter så mange avvisninger, fordi jeg føler meg i perioder rastløs og i dårlig humør av seksuell frustrasjon og fordi forholdet trenger den spenningen.

Hadde det vært opp til meg så hadde vi hatt sex minst 4 ganger i uken.

Utfordringene våre er 

1) Det går så lang tid imellom at det føles nesten kleint, vi har god sex men vi gjør det samme mye fordi jeg må klare stimulere meg selv for å komme. Jeg savner å utforske nye stillinger, tørre å prøve ut leketøy så jeg ikke «må» ha misjonær for å komme.
Men den seksuelle selvtilliten og lekenheten er lav, jeg føler jeg ikke er attraktiv nok og blir mer lei meg og mister tenningen før jeg kommer så langt. Har blitt (Vennlig) avvist samtlige forsøk, fordi det er for sent eller fordi jeg har mensen

2) Vi liker å surfe på nett, se filmer eller serier hver for oss etter ungene er i seng. Det dyrker ikke forholdet, men vi er det paret som er trøtt og sliten etter de to barna er lagt. Morgensex utgår fordi en av ungene våkner før oss.

3) Begge har fått 5-7 kilo ekstra på kroppen, vi lever litt usunt for tiden og er ikke fysisk aktive. Vi leker med barna og går enkle turer, men når vi skal kose oss går det i brus og potetgull for å si det sånn... Det hjelper sikkert ikke på.

4) Han savner at jeg suger han, men det frister ingenting når det er så lite sex ellers. Jeg elsket det før, men nå vet jeg ikke hvordan jeg gjør det lengre. Sist jeg prøvde ble jeg korrigert til noe helt nytt, på en måte som gjorde at jeg følte meg langt ifra sexy. Fordi jeg hadde samlet så mye mot til å gjennomføre det, så mistet jeg en god del seksuell selvtillit den gangen. Nå brekker jeg meg og klarer ikke gjennomføre.

5) Han har aldri slikket meg til orgasme eller fingret meg til orgasme, det er ikke viktig men jeg kunne tenkt meg mer forspill og da gjerne munnsex eller følelsen av at han vil ha meg med at han tar på kroppen min. Nå er det kyssing, glidemiddel, orgasme. På det  ler han bare, og skyver det bort. Da vi var i begynnelsen av forholdet hadde vi såpass ofte sex at å ta en kjapp en aldri var et problem, jeg ble fort klar og følte meg tilfredsstilt. Etter å ha fått barn trenger jeg og kroppen litt mer stimuli for å bli kåt og fysisk klar. Forspillet er kun klining, ingen tafsing på meg. 

Så en kan trygt si at vi sliter. Jeg vurderte å gå på grunn av lite sex, men elsker ham og er raus med å vise det på andre måter. Men vi har kjørt oss fast seksuelt.

Hva kan jeg/vi gjøre? 

Anonymkode: 66d37...e5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør rett ut om han kan slikke deg

Anonymkode: 1d785...3e9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sammen med en mann, vi er bare i begynnelsen av 30-årene og har i lang tid hatt for lite sex i mine øyne. I flere år har jeg prøvd å prate om det, spesielt fordi dette påvirker selvtilliten til å ta seriøs initiativ etter så mange avvisninger, fordi jeg føler meg i perioder rastløs og i dårlig humør av seksuell frustrasjon og fordi forholdet trenger den spenningen.

Hadde det vært opp til meg så hadde vi hatt sex minst 4 ganger i uken.

Utfordringene våre er 

1) Det går så lang tid imellom at det føles nesten kleint, vi har god sex men vi gjør det samme mye fordi jeg må klare stimulere meg selv for å komme. Jeg savner å utforske nye stillinger, tørre å prøve ut leketøy så jeg ikke «må» ha misjonær for å komme.
Men den seksuelle selvtilliten og lekenheten er lav, jeg føler jeg ikke er attraktiv nok og blir mer lei meg og mister tenningen før jeg kommer så langt. Har blitt (Vennlig) avvist samtlige forsøk, fordi det er for sent eller fordi jeg har mensen

2) Vi liker å surfe på nett, se filmer eller serier hver for oss etter ungene er i seng. Det dyrker ikke forholdet, men vi er det paret som er trøtt og sliten etter de to barna er lagt. Morgensex utgår fordi en av ungene våkner før oss.

3) Begge har fått 5-7 kilo ekstra på kroppen, vi lever litt usunt for tiden og er ikke fysisk aktive. Vi leker med barna og går enkle turer, men når vi skal kose oss går det i brus og potetgull for å si det sånn... Det hjelper sikkert ikke på.

4) Han savner at jeg suger han, men det frister ingenting når det er så lite sex ellers. Jeg elsket det før, men nå vet jeg ikke hvordan jeg gjør det lengre. Sist jeg prøvde ble jeg korrigert til noe helt nytt, på en måte som gjorde at jeg følte meg langt ifra sexy. Fordi jeg hadde samlet så mye mot til å gjennomføre det, så mistet jeg en god del seksuell selvtillit den gangen. Nå brekker jeg meg og klarer ikke gjennomføre.

5) Han har aldri slikket meg til orgasme eller fingret meg til orgasme, det er ikke viktig men jeg kunne tenkt meg mer forspill og da gjerne munnsex eller følelsen av at han vil ha meg med at han tar på kroppen min. Nå er det kyssing, glidemiddel, orgasme. På det  ler han bare, og skyver det bort. Da vi var i begynnelsen av forholdet hadde vi såpass ofte sex at å ta en kjapp en aldri var et problem, jeg ble fort klar og følte meg tilfredsstilt. Etter å ha fått barn trenger jeg og kroppen litt mer stimuli for å bli kåt og fysisk klar. Forspillet er kun klining, ingen tafsing på meg. 

Så en kan trygt si at vi sliter. Jeg vurderte å gå på grunn av lite sex, men elsker ham og er raus med å vise det på andre måter. Men vi har kjørt oss fast seksuelt.

Hva kan jeg/vi gjøre? 

Anonymkode: 66d37...e5e

Dere må ha god kommunikasjon. Alt du skriver her, si det til han. Gjør det klart for ham at du trenger mer. Du ønsker mer.

Alfa omega for et godt sex liv er god kommunikasjon. Kanskje få noen til å passe barna og ta dere en barnefri helg for å tenne flammen igjen. Kjøp inn noen leketøy, ha en helg med masse gøy. Kanskje han har glemt hvor gøy det kan være.

Anonymkode: 7761e...670

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg/vi gjøre? 

sex er viktigst. Hva med å starte i sofa når dere sitter og surfer ? En kjapp først? 

Nå er det sommer og fint vær ofte. Hva med å sole "naken", dusje nakne sammen? Hva med en deilig naken massasje?  

AnonymBruker
Skrevet

du må rett og slett pynte deg oftere, og bruk stay ups. Du må ta steget dit du vil, siden dere begge velger å sitte for dere selv med hver pc så sitter dere jo i samme båt, og vil du bli slankere, ja, invester tid i trening, og gjør det som du er god på. Hvis du ikke tar skrittet selvstendig, ja, da vil  han heller ikke tenke, og bare tenke det vanlige. 

Anonymkode: 77b7d...34d

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv: Jeg har aldri hatt et så godt sexliv som jeg har nå.

M53

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at sexlivet tar seg ekstremt opp etter fylte 40/45.

Anonymkode: 33fd9...c77

Skrevet (endret)

Det der hørtes ut som oss for noen år siden, da barna var yngre. For oss var det en overgang. Og vi har «våknet» mer seksuelt da barna ble litt større.

For oss handlet det om prioriteringer. Vi prioriterte barna, jobb og fritidsaktiviteter. Og så var det ikke mer energi igjen. Han hadde «behov» som ble tilfredsstilt av et raskt sug eller en kjappis. Jeg trenger lengre tid og ga etterhvert opp de kjappe fordi de ga meg lite. Som du skriver, så fristet det lite å suge når det ble så lite ellers. Vi pratet om det, men det ble bare til at vi lesset enda flere krav på hverandre. Dere bør selvfølgelig prate om det, men prøv å være løsningsorienterte fremfor å bare beskrive hva som er feil.

En ting vi gjorde var å avtale datekvelder. Trengte ikke være noe voldsomt, men en kveld der vi hadde fokus på hverandre. Noen ganger så vi på film eller spilte litt på PlayStation sammen. Andre ganger elsket vi. (Ikke kjappis, men «ordentlig»). Jeg har skrevet litt om det her

Hvis jeg hadde kunnet gå tilbake i tid, ville jeg nok fortsatt prioritert barna fremfor sex. Men jeg håpet jeg hadde senket skuldrene litt. De var ikke små lenge. (At de for eksempel kunne stå opp selv i helgene, åpnet muligheter.)

Endret av Fioljenta
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forsøk parterapi, dette greier dere ikke ordne alene.

Anonymkode: 82f59...4ed

Skrevet

Det blir bedre. Overskuddet og dermed sexlysten kommer tilbake når barna blir litt mer selvstendig. Vi er på vei tilbake til større se lyst og overskudd til hverandre etter mange år med noe lignende av det fu beskriver. Kommunikasjon er viktig. Kle deg litt sexy, nytt sexy undertøy, fortell han hva du savner, og ønsker mer av. Utfordre han til å gjøre det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

TS, må bare le når jeg leser om deres situasjon, samtidig som en sitter med et håp om at dere begge klarer å snu dette. 

Realiteten er at deres generasjon er dårligere stilt enn deres foreldre. Vi som er deres foreldregenerasjon har bedre hormonnivåer, er mindre overvektige og mindre syke enn dere. Du beskriver et par som har gått seg fast i alle aspekter som ødelegger samliv og sexliv. Slik jeg leser det må dere gjøre store endringer. Noen over her skriver at ting blir bedre. Lol. Når dere biker 40 er dere ferdige slik dere lever nå. Emosjonelt og fysisk. 

Lytt nå. 1. Mennesker som tar høyere utdannelse, er sosiale, har hobbyer, trener og spiser sunt, har vesentlig mer og bedre sex jevnt over. Les om OCEAN PERSONLIGHET. Gjør noe med livet.

2. Avslutningsvis. Livet er mange valg. Mange valg som samlet avgjør hvordan det tar retning. Viktige valg er å være åpen, bevisst i dine valg, utadvendt, være snill og omgjengelig, og ikke minst for nevrotisk.

3. Klarer du det så vil du nå dine realistiske mål og et godt sexliv.

4. Hvis han ikke henger med, GÅ. Forskjellen blir for stor.

Ditt liv, dine valg.

Selv våknet jeg til et kyss i nakken, etter en deilig natt med min samboer, mor til våre felles barn. Orgasmene fyller henne opp med oxytocin som sitter i lenge. Deilig dame.

Mann pluss 50.

Anonymkode: 2285e...197

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...