Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lånte 1000kr og deretter 500kr til min "ste"-fetter. Dette er penger jeg har råd til å tape da jeg ikke låner ut uten å egentlig ha råd. Avtalen var å få tilbake 2 uker senere når han fikk lønn. 

Nå er det gått 2mnd. Jeg vet han ikke har så mye, men merker jeg blir litt smålig irritert da jeg vet han feks har vært på fest og kjøpt alkohol. Jeg tenker jo at de pengene bør han heller bruke på den han skylder. Jeg minnet han på det på en fest, men tror han glemte det. Jeg tror også han egentlig ikke prøver å "lure" meg. Men tingen er at vi som regel treffes sosialt og gjerne på fest. 

Hvordan kan jeg si i fra på en grei måte uten å anklage? Samtidig synes jeg han kanskje bør få en liten reminder på at det er lurt å betale tilbake de man skylder før man bruker penger på feks fest og Morro. 

Anonymkode: 5067f...a59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, ikke tro på at han glemte det å gi deg tilbake, han forsøker nok å lure. Du må bare sende SMS og be virkelig om å få de tilbake. Hsr gjort den samme tabben før å låne bort penger, men fikk ikke tilbake igjen.  Du kan aldri stole helt og fullt ut på mennesker. Bedre å å si mer nei ihvertfall om det er en ny venn, gamle venner som man stoler mer på kan man låne bort penger til men kun i veldig små summer

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be om penger på Vipps?

Anonymkode: 4e300...09c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send et krav på vipps (gjerne på lønningsdag).

Anonymkode: 58411...403

• Liker 1
Skrevet

Enig med request på Vipps. Og gjør han det ikke innen et par dager så kan du sende chat med en påminnelse i Vipps.

AnonymBruker
Skrevet

Send krav på vipps

Anonymkode: e47af...b3c

Gjest Dævendøtte
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg minnet han på det på en fest, men tror han glemte det. Jeg tror også han egentlig ikke prøver å "lure" meg. Men tingen er at vi som regel treffes sosialt og gjerne på fest. 

Send sms, krev på vipps og vær klar på at du skal ha igjen pengene dine! Er han som bør være flau her, så det er bare å stå på til du har fått de tilbake. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...