Gå til innhold

Noen som har opplevd at et barn kan gjøre forholdet bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er håpefull. Er nok veldig gravid og hormonell og overtenker sikkert en del ting og blir unødig lei meg...

Har vært sammen med mannen i 6 år og vi venter vårt første barn. Har de siste månedene følt veldig på det å følt meg alene, han er helgependler så jeg er alene hele uken og tre helger i måneden har vi tenåringsbarnet han har fra et tidligere forhold. Den fjerde helgen vi har for oss selv i måneden har han brukt på å dra på befaringer på andre potensielle jobber sammen med den andre personen han driver firmaet med. Og ellers sittet å drukket kaffe hos denne kollegaeneller når han kommer hjem på kvelden sitter han pal framfor tv og pc for å få med seg dagsrevyen og lese seg opp på nettaviser og diverse han ikke har fått tid til. Vi har ikke tilbragt noe tid direkte sammen på nesten et år. Da snakker jeg om å gå en tur sammen, se en film sammen, spille kort sammen, gå på fjelltur og lignende. Når jeg spør om noe av dette får jeg bare beskjed om at han er opptatt eller sliten. Merker når jeg snakker med han også når han sitter der framfor tv og pc at han ikke følger med på ting jeg sier og bare passivt svarer tøv. Og hvis jeg tar det opp får jeg til var «vi er jo sammen!». Med det mener han at vi sitter i samme rom... uten kommunikasjon... men vi sitter jo i samme hus mener han...

er også jeg som har ordnet alt ifm. Innkjøp og betalt for alt jeg har kjøpt brukt til babyen. Han viser også lite interesse for graviditeten til tross for at det var han som ønsket barn. 
Han var heldigvis med på den ordinære ultralyden og det så ut der som om han var interessert og syntes det var gøy. 
Han er en fantastisk far for sitt første barn så håper på at ting blir bedre og at han blir mer interessert når ungen kommer ut. Han er ikke noe god på kommunikasjon så jeg håper ungen tvinger han til å bli bedre på det. 

Har ei venninne som sa hun opplever lignenede, men at det endret seg helt når barnet kom og at det var som om hun og mannen fikk «ny kjærlighet» for hverandre etter barnet kom. Hun sa det virket som om mannen så på henne på annet vis og nå var de virkelig blitt en familie sammen og var en enhet. Og at de med barnet ble tvunget til å kommunisere godt og se hverandre og utnytte og sette pris på den lille tiden de får sammen. Håper på dette, ellers ser jeg ikke annet enn at jeg kanskje bare holder ut et år til. 

Andre som har opplevd at forhold har blitt styrket etter at de har fått barn? Eller at de jobber bedre med kommunikasjon? 
Jeg trenger bare litt oppmuntring, for jeg er svær, tung, hormonell, har vondt, og er alene hele ukene uten kontakt hverken på sms eller telefonsamtaler med mannen hver dag. Er heldig hvis jeg får snakket med han 2-3 ganger i ukedagene. 

Anonymkode: 6be6b...5f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, en baby vil nok ikke bedre forholdet deres og få dere til å kommunisere bedre. Det kan fort bli verre, i og mer at han bruker det ar han er sliten som unnskyldning for å ikke bruke tid med deg nå. 

Men en parterapeut kan hjelpe dere med utfordringene deres, om mannen din er motivert for å jobbe med forholdet deres. Så det er verdt å prøve.

Anonymkode: 60ed8...ae2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men de fleste brudd skjer når barna er små. Det blir en ny og hektisk hverdag som kan slite et forhold i stykker. Av de jeg kjenner er det de parene som har hatt det veldig godt på forhånd som takler det. Noen fikk også barn for å fikse et dårlig forhold men det ble bare verre.

Det kan godt hende han endrer seg når barnet blir født, la oss håpe det ♥️

Anonymkode: 8121c...bdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slike forhold kan bare bli bedre av at mannen velger å jobbe for dere.

Anonymkode: cc6f1...70e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...