Gå til innhold

Teller arbeidsavklaringspenger(AAP) på 23/5-regelen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om arbeidsavklaringspenger teller som «praksis» på 23/5-regelen? Har hatt det i to år, teller det som 2 års praksis da?

Anonymkode: a6ca6...56f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det, du må være i jobb eller ha omsorg for barn. Om du har vært i praksis på en arbeidsplass kan dette telle noe, alt ettersom hvor mange % praksis du hadde i måneden. 

Anonymkode: b792f...102

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det, du må være i jobb eller ha omsorg for barn. Om du har vært i praksis på en arbeidsplass kan dette telle noe, alt ettersom hvor mange % praksis du hadde i måneden. 

Anonymkode: b792f...102

Det kan telles hvis man på grunn av «sykdom, nedsatt funksjonsevne eller andre forhold» ikke har kunnet arbeide. Men det må kunne dokumenteres med f.eks. legeattest. 

Anonymkode: 413ee...608

AnonymBruker
Skrevet

Det gjaldt for meg :) trengte bare å sende inn dokumentasjon på aap (alle vedtak). 

Anonymkode: 3f42f...338

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan telles hvis man på grunn av «sykdom, nedsatt funksjonsevne eller andre forhold» ikke har kunnet arbeide. Men det må kunne dokumenteres med f.eks. legeattest. 

Litt pirk, men det "teller" vel strengt tatt ikke, man bare søker fritak fra kravet om arbeid/praksis. Det gjorde jeg, men da hadde ikke AAP-en min noe med saken å gjøre. 

Anonymkode: c1584...225

AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: bed4a...32c

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt pirk, men det "teller" vel strengt tatt ikke, man bare søker fritak fra kravet om arbeid/praksis. Det gjorde jeg, men da hadde ikke AAP-en min noe med saken å gjøre. 

Var dette ift et praksiskandidat-forløp? Hvordan søker man, og hvilken paragraf henviser man til? 

Anonymkode: 5f4fb...0f9

AnonymBruker
Skrevet
På 14.7.2020 den 19.30, AnonymBruker skrev:

Var dette ift et praksiskandidat-forløp? Hvordan søker man, og hvilken paragraf henviser man til? 

Anonymkode: 5f4fb...0f9

Jeg søkte helt vanlige studier, hvis det var det du mente. Fikk legeerklæring som bekreftet at jeg har vært syk, og dermed ikke i stand til å oppfylle kravet om arbeid/praksis, henviste ikke til noen paragrafer.

AnonymBruker
Skrevet

AAP teller som "praksis" ved 23/5-regelen ja.

Anonymkode: d8617...d36

AnonymBruker
Skrevet
På 14.7.2020 den 10.07, AnonymBruker skrev:

Det spiller vel ingen trille hvilket ord man bruker, poenget er jo det samme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...