Gå til innhold

Inviterer seg stadig til andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever ofte å få meldinger om at 'mitt barn vil leke med ditt barn, kan hun komme på besøk?'.

Nesten aldri motsatt, altså at mitt barn inviteres. Hva tenker dere om slike 'invitasjoner'?

Anonymkode: cb94e...c0f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er en uting med mindre det er åpenbare årsaker til at man ikke kan invitere til seg selv akkurat der og da.

Anonymkode: a1a89...069

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker dette er frekt av dem, og at de tar seg til rette. Men som voksent menneske kan man svare "det passer ikke med besøk nå, men mitt barn kan komme til dere". 

Anonymkode: 922a2...e9b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De spør i det minste. Her dukker barna opp på døren flere dager i uken. Jeg godtar det for da har datteren min venner. Men noen ganger er det irriterende. Når jeg er sliten etter jobb og de plutselig kommer her. Og hvis jeg lager mat til oss som er familie, så spør datteren min om de kan få....jeg hadde ikke beregnet at de kom. Synes det er foreldrene til disse barna som er delvis skyldig, lar barna sine løpe rundt til folk på denne måten. Men de er nyforelskede i hver sine elskere... så da så 😛 

Anonymkode: 6c5a0...1dd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Før i tiden løp vi og besøkte hverandre. Jeg har vært i alle hus der det bodde barn i grenda mi. Ingen avtalte noe, vi bare dro. Husker det var veldog spennende, men også at vi var høflige med foreldre. Nå om dagen synes jeg mange unger er frekke i tonen med meg og ikke hører på meg. 

Anonymkode: e1940...82a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes også slike meldinger er litt rare. Dersom vi sender meldinger om at barna vil leke inviterer vi alltid hjem til oss, evt. kan de møtes ute på lekeplassen dersom det er fullt kaos i huset. 

Anonymkode: 4db9e...809

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før i tiden løp vi og besøkte hverandre. Jeg har vært i alle hus der det bodde barn i grenda mi. Ingen avtalte noe, vi bare dro. Husker det var veldog spennende, men også at vi var høflige med foreldre. Nå om dagen synes jeg mange unger er frekke i tonen med meg og ikke hører på meg. 

Det gjorde vi også.

Og vi startet ofte hos den ene, var litt hos den andre, før vi havnet hos den tredje.

Det var heller ikke uvanlig at vi endte opp med å bli mange i aldersgruppen 6-16 som var samlet til ballspill, "krig", "kongen befaler", "stiv heks", "anti over", eller andre leker som alle kunne være med på.

Anonymkode: e6387...82e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er like vanlig med voksne som inviterer seg selv. Ufint, uansett liten eller stor.

Anonymkode: 5f689...a9f

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

De spør i det minste. Her dukker barna opp på døren flere dager i uken. Jeg godtar det for da har datteren min venner. Men noen ganger er det irriterende. Når jeg er sliten etter jobb og de plutselig kommer her. Og hvis jeg lager mat til oss som er familie, så spør datteren min om de kan få....jeg hadde ikke beregnet at de kom. Synes det er foreldrene til disse barna som er delvis skyldig, lar barna sine løpe rundt til folk på denne måten. Men de er nyforelskede i hver sine elskere... så da så 😛 

Det er da mye lettere å si nei hvis de dukker opp på døren enn om man får direkte spørsmål fra foreldrene. Her i nabolaget er det helt vanlig at barna ringer på hos hverandre og spør om å leke. Da blir barna enige om hvor de ønsker å leke, også roper de inn og spør. Så kan man f.eks. si "Det passer ikke nå, men dere kan leke ute." Når mitt barn ringer på hos noen kommer han oftere hjem med dem eller leker ute, enn han går inn til dem.

Anonymkode: e6706...80d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man har fått barn så er hovedoppgaven i livet vårt å gi barnet en flott oppvekst. Og for en flott ting at barnet har venner som vil komme på besøk. At barnet ditt og vennene dems er trygge på hjemmet deres, og trives hos dere, er en fantastisk ting.

Om du har lyst på ro etter jobb, om du syns det er ubeleilig at du må fóre flere barn til middag, om du rett og slett ikke liker andres barn er revnende likegyldig. Slutt å tenk på deg selv, og sett barnet ditt først. At barnet har venner som ønsker å komme på besøk er ikke en selvfølge. Vær takknemlig og slutt å vær så selvsentrert. 

Anonymkode: 703ed...d33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? Kan man ikke bare si det ikke passer?Hadde aldri brukt en kalori på å tenke på det.

Er jo ikke alltid mitt barn heller vil ha besøk.

Og de spør et spm bare. Er jo bare å svare..

Anonymkode: b6936...56a

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her i huset er det strengt forbudt for ungene å invitere andre unger til middag. I stort sett alle tilfeller byr vi besøkende på mat, men det skal være vårt valg og ikke ungene. Det er nå dessverre slik at det finnes barn som vi rett og slett ikke vil ha ved bordet på grunn av dårlige manerer (grising, fising, raping, forsyne seg med mat som ikke blir spist osv.). Og jeg gidder virkelig ikke oppdra andres barn.

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man har fått barn så er hovedoppgaven i livet vårt å gi barnet en flott oppvekst. Og for en flott ting at barnet har venner som vil komme på besøk. At barnet ditt og vennene dems er trygge på hjemmet deres, og trives hos dere, er en fantastisk ting.

Om du har lyst på ro etter jobb, om du syns det er ubeleilig at du må fóre flere barn til middag, om du rett og slett ikke liker andres barn er revnende likegyldig. Slutt å tenk på deg selv, og sett barnet ditt først. At barnet har venner som ønsker å komme på besøk er ikke en selvfølge. Vær takknemlig og slutt å vær så selvsentrert. 

Jeg tror det er viktig å finne en balanse mellom selvrealisering og det å bruke all tiden på barna. Her i huset er vi veldig klare på at barna har høy prioritet, men det skal også være plass til foreldrene å realisere seg selv. Livet skal tross alt være verdt å leve...

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever ofte å få meldinger om at 'mitt barn vil leke med ditt barn, kan hun komme på besøk?'.

Nesten aldri motsatt, altså at mitt barn inviteres. Hva tenker dere om slike 'invitasjoner'?

Anonymkode: cb94e...c0f

Hva skjer om du svarer «ja, xx vil gjerne leke. Men det må bli hos dere. Kan hun komme klokken 14?». Det ble jeg litt nysgjerrig på;) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde vi også.

Og vi startet ofte hos den ene, var litt hos den andre, før vi havnet hos den tredje.

Det var heller ikke uvanlig at vi endte opp med å bli mange i aldersgruppen 6-16 som var samlet til ballspill, "krig", "kongen befaler", "stiv heks", "anti over", eller andre leker som alle kunne være med på.

Anonymkode: e6387...82e

ja, vi løp rundt, hoppet i vannpytter og var mye ute. gjerne hele dagen helt til kvelden..

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Ze.Xhx skrev:

Jeg tror det er viktig å finne en balanse mellom selvrealisering og det å bruke all tiden på barna. Her i huset er vi veldig klare på at barna har høy prioritet, men det skal også være plass til foreldrene å realisere seg selv. Livet skal tross alt være verdt å leve...

Livet burde være verdt å leve på grunn av barna. Selvrealisering er et fint ord. Men brukes av foreldre for å rettferdiggjøre en selvsentrert livsstil.

Man trenger ikke ofre alt man liker og drømmer når man får barn. Men bør være selvrealisert før man velger å bli foreldre. Og det burde være en lett sak, ikke et vanskelig offer, å sette barnas behov forran seg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt frekt ja. Mer vanlig å spørre om det andre barnet vil komme på besøk 

Anonymkode: d7dad...e4c

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker dette er frekt av dem, og at de tar seg til rette. Men som voksent menneske kan man svare "det passer ikke med besøk nå, men mitt barn kan komme til dere". 

Anonymkode: 922a2...e9b

Enig, det kan man vel godt si.

Ja, jeg synes det er litt frekt. Jeg har en venninne som inviterer seg selv stadig vekk. Men hun inviterer veldig sjelden meg til seg 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så flott at barnet har noen som vil leke med seg. Det er ikke alle som er SÅ heldige. Ønsker du ikke besøk, så si at det ikke passer å være hos dere, men foreslå at din kommer bort til dem i stedet eller at de kan leke ute.

Anonymkode: c62d3...7f3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...