Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Nattesvette

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. :) kan man få nattesvette av f.eks vitamin mangel? Sånn typ at det renner fra kroppen 🙈 skal til legen i morgen, men om det eventuelt er noe jeg burde blitt testa for 😊 har kanskje vart 1 måned

Anonymkode: 925f5...72f

AnonymBruker
Skrevet

Overgangsalder symptomer kanskje hvis du er kvinne i 40-50 årene

Anonymkode: 43f05...a73

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Overgangsalder symptomer kanskje hvis du er kvinne i 40-50 årene

Anonymkode: 43f05...a73

Jeg blir snart 29 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ha mange årsaker, fra varmt soverom 😛 til kreft. Bare vær nøye med å fortell legen om absolutt alle symptomer, så finner dere nok ut av det

Anonymkode: 37d8e...f5d

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ha mange årsaker, fra varmt soverom 😛 til kreft. Bare vær nøye med å fortell legen om absolutt alle symptomer, så finner dere nok ut av det

Ja. Har vært hos legen flere ganger helt fra oktober i fjor pga flere ting. Men de har liksom tid til kun 1 ting omgangen. 🙈😅  Har egentlig hatt mistanke om noe kreft fra oktober i fjor, pga forstørrede lymfeknuter i lysken siden da. Han sa sist time at de sikkert kjentes pga jeg er så spinkel. Men han fant også en ny på andre siden av lysken, som ikke var der på ultralyd i januar. Så aner ikke 🤔 men får ta opp alt sammen i morgen, helt fra jeg merka på kroppen at noe ikke stemte :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svetta så senga ble våt da jeg var gravid. Dyna var klissvåt. Men har også skjedd senere uten at jeg kan sette det i sammenheng med noe.

Jeg har også hatt hovne lymfekjertler i lysk, nå senest samtidig med soppinfeksjon i underlivet.

Lykke til hos legen ❤️

Anonymkode: 24bbc...1a5

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja. Har vært hos legen flere ganger helt fra oktober i fjor pga flere ting. Men de har liksom tid til kun 1 ting omgangen. 🙈😅  Har egentlig hatt mistanke om noe kreft fra oktober i fjor, pga forstørrede lymfeknuter i lysken siden da. Han sa sist time at de sikkert kjentes pga jeg er så spinkel. Men han fant også en ny på andre siden av lysken, som ikke var der på ultralyd i januar. Så aner ikke 🤔 men får ta opp alt sammen i morgen, helt fra jeg merka på kroppen at noe ikke stemte :)

Det er nok helt sikkert noe ufarlig, men veldig greit å få utelukket verre ting.

Har du vært hos gynekolog og tatt ultralyd, og har du tatt blodprøven CA125? Jeg hadde eggstokkreft skjønner du, og er blitt opptatt av å gjøre andre kvinner oppmerksomme på at det kan ha svært få symptomer. Nattesvette var vel egentlig det eneste symptomet hos meg.

Det er veldig veldig sjeldent når man er så ung, så jeg håper du ikke blir skremt, men jeg ville bare nevne det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiser du sent om kvelden? Jeg svetter også og blir kokvarm om natten om jeg spiser etter 19 om kvelden.

Anonymkode: f160a...190

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også regelmessig nattesvette. For min del tror jeg det er noe psykisk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det hver natt, fryktelig ekkelt! Mulig det er pga antidepressiva..? Ellers har jeg ptsd som også kan være grunnen(urolige netter)..

Anonymkode: 336d6...6da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør iallefall få en SVÆRT grundig sjekk! Den legen er for slapp.

Anonymkode: 4a01c...b5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 29 og svetter på natten. Det kan være alt fra mareritt til et for varmt soverom tenker jeg

Anonymkode: c82e1...e2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke alle med nattesvette skal løpe til legen ...  hvis man ikke har verre symptomer da!

Anonymkode: fb8cc...c1e

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror ikke alle med nattesvette skal løpe til legen ...  hvis man ikke har verre symptomer da!

Anonymkode: fb8cc...c1e

Jo, har man nattesvette over tid skal man definitivt "løpe til legen"!

Å ha det i noen dager på grunn av influensa eller varmt soverom blir selvfølgelig noe annet.

TS har i tillegg forstørrede lymfeknuter og bør absolutt undersøkes grundig.

AnonymBruker
Skrevet

Nattesvette der det renner av deg, til den grad at man nærmest må bytte sengetøy, skal alltid tas alvorlig om det foregår over lengre tid. Dette er en av de tre klassiske b-symptomene (nattesvette, vekttap, feber) som kan tyde på alvorlig sykdom som feks kreft. 

TS, har du hatt andre symptomer? Vekttap, feber, slapp, kløe, smerter, hoste ++? 

Hva sa legen? 

Anonymkode: 65eb9...f57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...