Gå til innhold

Uhygienisk dstter på 11 år.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter skikkelig med å få datter på 11 til å pusse tennene sine skikkelig, skifte truse hver dag og dusje når det trengs (ofte nå som hun er i puberteten). Må påminne henne og hjelpe henne hele tiden med hygiene. Hun er 40% hos far og kommer bestandig tilbake veldig skitten. Fett hår, masse bellegg på tennene, lukter sterkt svette, samme klær på trening som neste dag, ikke deo, har ikke skiftet truse på mange dager osv. Far mener han følger dette nok opp og at hun er stor nok til å måtte klare dette selv. Ved familievernkontoretet ble dette tatt opp i et møte rundt samarbeidet vårt, men det virket ikke til å få psykologen til å reagere. Overreagerer jeg? Jeg merker frustrasjonen min begynner å vokse seg stor, og jeg vet ikke helt hvor mye jeg kan forvente av en 11 åring heller? Hun er merkbart veldig ustelt når hun kommer fra far, er redd dette skal virke stigmatiserende for henne.

Anonymkode: 8bd27...162

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun må ha faste dager hun dusjer på. Annenhver dag, og vaske seg med klut ellers. Legg frem truse og deo og få far til å gjøre det samme. Ganske vanlig at de ikke klarer dette med hygiene i den alderen der, men om 2 år dusjer hun nok flere ganger om dagen.. 😅 ikke lag noe stor sak rundt henne om dette. Ha faste tider, f eks på kvelden før hun legger seg. 

Anonymkode: 9fcc1...493

• Liker 17
Skrevet

Normalt
min bror på 12 stinker alltid svette, han bryr seg ikke! 

Skrevet

Wtf? Det er faktisk omsorgssvikt å ikke følge opp hygiene på så grovt nivå. Du må nok prøve å si litt høyere ifra til denne psykologen på familievernkontoret. Kanskje  flaut for datteren din, men kanskje muligens bilde av hvor ille det er? 

• Liker 14
Skrevet

Ja og en ting til. Det hjelper ikke med «hun er stor nok til å klare det selv» eller «det må man forvente av en 11-åring» Halo! Det er jo helt åpenbart at hun trenger mer oppfølging når det gjelder hygiene. Har ikke noe å si hva far forventer hun skal klare. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ta henne med på shopping! Kjøp ny hårbørste, en liten parfyme (trenger ikke å være dyr!) truser, deodorant og kanskje en lipgloss. Oppmuntre henne, har hun ikke et idol eller noen hun ser opp til? Bruk det, si at «Ariana Grande» bruker sånn parfyme eller gjør sånn. Vær aktiv, foreslå å sette opp håret hennes, lakker negler, vet det kan være enklere sagt enn gjort, men det er dette som har fungert her, og å si at hun har blitt så stor jente nå osv. Så føler hun seg vel, og stolt. 

Anonymkode: ef004...af2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Angående pussing, kjøp elektrisk tannbørste og påpek hvor viktig god munnhygiene er, puss tennene sammen og bruk tanntråd og fluor. Påminn henne om det morgen og kveld, og viktigheten av å ha fresh munn når man skal treffe folk. Terpe og gjenta, tilslutt har det blitt ren rutine.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke nødvendig å bytte truse hver dag. Jeg bytter ca hver fjerde, og det går helt flott.

Anonymkode: 75c07...77e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke nødvendig å bytte truse hver dag. Jeg bytter ca hver fjerde, og det går helt flott.

har du ikke utflod? Å blir du ikke svett? 

Anonymkode: f75fa...096

• Liker 31
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sliter skikkelig med å få datter på 11 til å pusse tennene sine skikkelig, skifte truse hver dag og dusje når det trengs (ofte nå som hun er i puberteten). Må påminne henne og hjelpe henne hele tiden med hygiene. Hun er 40% hos far og kommer bestandig tilbake veldig skitten. Fett hår, masse bellegg på tennene, lukter sterkt svette, samme klær på trening som neste dag, ikke deo, har ikke skiftet truse på mange dager osv. Far mener han følger dette nok opp og at hun er stor nok til å måtte klare dette selv. Ved familievernkontoretet ble dette tatt opp i et møte rundt samarbeidet vårt, men det virket ikke til å få psykologen til å reagere. Overreagerer jeg? Jeg merker frustrasjonen min begynner å vokse seg stor, og jeg vet ikke helt hvor mye jeg kan forvente av en 11 åring heller? Hun er merkbart veldig ustelt når hun kommer fra far, er redd dette skal virke stigmatiserende for henne.

Anonymkode: 8bd27...162

Har en datter på samme alder, og det er en kamp å å henne til å gå i dusjen, og ikke minst pusse tenner. Tannpleier tok en runde med tannpuss, også fikk ble det faste dusjedager hjemme. Men. det er sikkelig fight med den dusjen altså. Jeg trøster meg med at det snart retter på seg. Selv om dette er en fase, er jeg enig med deg at far må pushe henne for å hindre at dette blir en greie som gjør at hun blir ertet etc. 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Det går flott??? Kommer det ikke utflod hos deg?? Svette??

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta henne med på shopping! Kjøp ny hårbørste, en liten parfyme (trenger ikke å være dyr!) truser, deodorant og kanskje en lipgloss. Oppmuntre henne, har hun ikke et idol eller noen hun ser opp til? Bruk det, si at «Ariana Grande» bruker sånn parfyme eller gjør sånn. Vær aktiv, foreslå å sette opp håret hennes, lakker negler, vet det kan være enklere sagt enn gjort, men det er dette som har fungert her, og å si at hun har blitt så stor jente nå osv. Så føler hun seg vel, og stolt. 

Ikke parfyme, svette kamuflert under parfyme lukter ikke godt. 

Ellers gode råd. 

Anonymkode: 09293...3d4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da er det ikke mye bevegelse i deg 😅 når jeg trener svetter jeg i lysken.

En jente på 11 har gjerne utflod, og kanskje bremsespor.

Anonymkode: 879eb...94e

• Liker 5
Skrevet

Tja noen barn må du sloss inn i dusjen hver eneste dag. Du må sitte på dem til de er ferdige dusjet ellers står de bare siden av mens vannet bare renner. 

Det finnes voksne folk som ikke skjøtter sin personlige hygiene. Noen er bare slike griser og det er plagsomt.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo da for troll funker dette greit. Eventyr har vi hørt før. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

11 åring må bruke deo? Seriøst? Jeg er 30 og har aldri brukt deo. Helt tullete at man liksom skal ha blomsterlukt under armene, spesielt som 11 åring! Ungen er jo et barn. La de leke og grise, svette og kose seg. Hjelp hun på badet om kvelden så hun får en rask kattvask. 

Må være forferdelig å vokse opp med slikt press fra alle kanter. 

Anonymkode: cecb8...a63

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, Ny medlem skrev:

Wtf? Det er faktisk omsorgssvikt å ikke følge opp hygiene på så grovt nivå. Du må nok prøve å si litt høyere ifra til denne psykologen på familievernkontoret. Kanskje  flaut for datteren din, men kanskje muligens bilde av hvor ille det er? 

Ro deg ned, du overdriver noe helt ekstremt. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

11 åring må bruke deo? Seriøst? Jeg er 30 og har aldri brukt deo. Helt tullete at man liksom skal ha blomsterlukt under armene, spesielt som 11 åring! Ungen er jo et barn. La de leke og grise, svette og kose seg. Hjelp hun på badet om kvelden så hun får en rask kattvask. 

Må være forferdelig å vokse opp med slikt press fra alle kanter. 

Du har ikke kjent hvordan en unge i starten på puberteten lukter???

Stat med dei selv du.. du lukter ikke så godt som du tror 🤣

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke kjent hvordan en unge i starten på puberteten lukter???

Stat med dei selv du.. du lukter ikke så godt som du tror 🤣

Lukter menneske, men aldri svett. Vasker meg morgen og kveld og etter trening. og har spurt samtlige jeg vet vil gi ærlig svar om jeg lukter. Så jeg stinker ikke av div shampoo balsam, hårkur, parfyme, dagkrem, bodylotion, skyllemidler og parfyme, men jeg lukter ikke dårlig heller. 

Lukten av menneske er ikke farlig, folk er jo blitt helt tullerusk. Når barn som skal ut å leke må huske deodorant før de går. Hallo i luken sier nå jeg. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...