AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #1 Skrevet 13. juli 2020 Jeg bor i et borettslag av blokker, ikke så veldig langt fra sjøen, og har derfor ganske mye måker i området. De oppholder seg mye på taket av blokkene og på grøntområdene nedenfor. De holder et spetakkel og skriker slik som måker skriker både dag og natt. Mange jeg kjenner snakker om måker rundt der de bor og omtaler det som en stor plage som gjør hele stedet ulevelig. Nylig så jeg et avisinnlegg av noen som frarådet andre å flytte hit pga. måkestøy. Jeg på min side synes det er koselig å ha naturen tett innpå. Nå for tiden går det mange sånne brungrå måkeunger rundt og trakker, og så lenge man holder avstand, gjør ikke de voksne måkene noen "stupangrep". Måkene lager en del lyd, men for min del er det bare litt sånn at de er der i bakgrunnen. Jeg gidder ikke sitte og lytte til måkene og la meg irritere. Anonymkode: de3d5...652 8
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. juli 2020 #2 Skrevet 13. juli 2020 Nei jeg blir ikke irritert av måker eller andre fugler, 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #3 Skrevet 13. juli 2020 Nei, irriterer meg over all reinen og reinskiten! Forbanna dyr! Anonymkode: f86a9...ff0
Elaine Marley Skrevet 13. juli 2020 #4 Skrevet 13. juli 2020 Stort sett ikke, men der jeg bodde før kunne det være litt irriterende om natten når jeg skulle sove og måkene holdt et voldsomt leven rett utenfor vinduet Det var kun i hekkeperioden, men det var egentlig bare noe jeg måtte regne med når jeg bodde der. Ellers er de bare en del av det å bo langs kysten. Merker lite til dem ellers.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #5 Skrevet 13. juli 2020 Det henger måker i mitt borettslag. Det er langt unna sjøen. Syns det er irriterende når de må skrike tidlig om morgen når jeg vil sove med vinduet åpen. Anonymkode: 41808...4dc 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #6 Skrevet 13. juli 2020 Jeg irriterer meg ikke. Vi har både måker, duer, skjærer, trost og diverse småfugler utenfor som konkurrerer om å lage mest lyd, men jeg synes det er trivelige lyder og vil heller høre på det enn lyder fra fest, motorvei eller bylyder. Er fra kysten og lyd av måker gir meg koselige assosiasjoner til hjemme. Eneste som er plagsomt med måker er når de stuper ned og tar maten din og/eller driter 😂😂 Anonymkode: cadde...4f7 6
SPOCA Skrevet 13. juli 2020 #7 Skrevet 13. juli 2020 (endret) Jeg "hater" måker, så ja, det gjør jeg. Spesielt om natta når jeg prøver å sove. Ironiske er at jeg sitter i styret i borettslaget, og vi er veldig obs på måker, men i år har altså noen måker klart å lage reir på et av takene før vi rakk å gjøre noe, så da må vi la de ligge. Noe som er forferdelig irriterende, men, sånn er det. Ikke noe å få gjort noe med. Vi har flate tak, og det gir en utfordring, for måkene elsker takene våre. Sukk. Vi får være ekstra observante neste år. Endret 13. juli 2020 av SPOCA 5
Cornelia Skrevet 13. juli 2020 #8 Skrevet 13. juli 2020 Det er måker her også som bråker men irriterer meg ikke om dem.
Kågebruker Skrevet 13. juli 2020 #9 Skrevet 13. juli 2020 Jeg hater måker. Tør ikke tenke på hvilket parti de stemmer på. 8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #10 Skrevet 14. juli 2020 De bråker helt forferdelig og ødelegger mang en natts søvn. Andre fugler er også ille. Men når folk som eier husene ikke gidder å sette opp fugleskremsel, så må man både finne seg i fuglelopper fra reir og skrål og skrik hele natta. Tragisk. Anonymkode: 46ed8...fe9 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #11 Skrevet 14. juli 2020 Har aldri vært plaget av måkelyder før vi flyttet. Vår nye nabo, en eldre mann, mater måkene flere ganger om dagen. Da ble det brått en smule intenst med måker, bæsj og hyl. Anonymkode: d708f...fff 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #12 Skrevet 14. juli 2020 Ja liker ikke måker, de skriker å holder et leven uten like og dette på nettene, de begynner i 04 tiden HVER NATT i ukesvis, jeg blir alltid vekket og det ødelegger nattesøvnen min. Hadde det vært mulighet for å få dem vekk, hadde jeg gjort det. Mitt brl er ca 1,5 km fra sjøen, men jeg vet også om andre brl 5-6 km fra sjøen som er svært plaget med måker og har nå satt opp kobbertråder over hele taket. Der kom måkene lavftflyende ned å snappet hva nå enn mat folk hadde i hendene da de kom ut heisutgangen å skulle til bilen for å reise på jobb. Vi hadde også noen beboere som matet måkene, noen indere, kanskje de har annen kultur for slikt, men de fikk passe påskrevet av oss norske i brl`et. Anonymkode: 8b626...e4b 3
Gjest Melis123 Skrevet 14. juli 2020 #13 Skrevet 14. juli 2020 Jeg plages litt av måkene, de skriker rett utenfor vinduet mitt på natta, så våkner titt og ofte, og så skiter de ned bilen min🙈 Det er koselig med måker om du er på fisketur eller sitter ved kaia, skjønner ikke hva de gjør her liksom😊 men enig i at disse måkeungene er søte, men det gjør jo de voksne mer krakilske, så er jo nesten utrygt å ferdes i området her😊
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #14 Skrevet 14. juli 2020 Har ikke måker her jeg bor nå, men der jeg har vokst opp har det alltid vært mange måker, og jeg var alltid en av deres ivrigste forsvarere. Jeg synes mest de er sjarmerende, og de gjør deg ingenting og du holder en viss avstand. Nå bor jeg sånn at jeg har baksiden av huset mot en skog, så hagen er full av småfugler. Hele familier, foreldre som sitter og mater unger som er like store som dem selv. De er til tider høylydte, men de er så søte at det bryr jeg meg ikke om. Jeg synes det er mer stressende at disse ungene, som ikke er helt habile flygere ennå, har det med å fly inn i vinduene mine. Og som den dyrevennen jeg er så flyr jeg opp grytidlig om morgenen for å se om det er noen som må reddes. Heldigvis ingen så langt, og jeg holder på å finne løsninger på problemet. Anonymkode: 0feeb...890
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #15 Skrevet 14. juli 2020 Vi har det i borettslaget vårt. Det er helt imorgen normaltsett, men når det er hekkeperioden så er det et helvete. De hyler, flakser og flyr omtrent oppå hodet ditt når du skal fordi (noe jeg må for å komme fra hus til bil) Det har ikke vært noe gøy😅 Nå er den perioden over og det er tilbake til vanlig måkeskrik, og det er helt i orden. Anonymkode: 5bf5a...198 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #16 Skrevet 14. juli 2020 Hehe, når jeg leser om alle som har måker i borettslaget ser jeg liksom for meg at det bor en måkefamilie i et rekkehus som ingen liker. 😂😂 Stakkars måkefamilie som blir møtt av mye fordommer 😂😂😂 Anonymkode: cadde...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #17 Skrevet 14. juli 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: De bråker helt forferdelig og ødelegger mang en natts søvn. Andre fugler er også ille. Men når folk som eier husene ikke gidder å sette opp fugleskremsel, så må man både finne seg i fuglelopper fra reir og skrål og skrik hele natta. Tragisk. Anonymkode: 46ed8...fe9 Ja, naturen er virkelig tragisk altså Anonymkode: 6487a...d8a 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #18 Skrevet 14. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, naturen er virkelig tragisk altså Anonymkode: 6487a...d8a Ikke naturen. Men folk som ikke har mer vett enn som så, er tragisk. Må du virkelig ha det inn med teskje... Anonymkode: 46ed8...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #19 Skrevet 14. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke naturen. Men folk som ikke har mer vett enn som så, er tragisk. Må du virkelig ha det inn med teskje... Anonymkode: 46ed8...fe9 Tydeligvis. Gjør det noe da? Anonymkode: 6487a...d8a 2
Million Skrevet 14. juli 2020 #20 Skrevet 14. juli 2020 Det er noen måker rundt her jeg bor også, selv om det er langt fra sjøen. De skriker som måker pleier å skrike, men så langt har det ikke plaget meg om natten (eller dagen). De er såpass få at det ikke er så ille. Men ja, jeg hater fuglestøy i grålysningen. Det er ikke nødvendigvis måker. Men jeg lukker derfor vinduet når jeg sover, så jeg ikke skal bli vekket av fugleskvalder i grålysningen, sånn mellom 04 og 05 om morgenen. Er et par digre bjørketrær rett utenfor vinduet mitt som fuglene bruker som møteplass for morgenmøtene sine. Fuglene kunne like gjerne sittet inne i rommet mitt og skvaldret for full hals, så godt hører jeg dem om vinduet står åpent om natten/morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå