AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #1 Skrevet 13. juli 2020 Jeg hater lukta av vanlige skyllemiddel, men skulle ønske jeg kunne få litt godlukt i sengetøy og håndkler (eneste jeg tørketromler, og de lukter alltid litt tørketrommel). Jeg elsker lukter av typen sitrus, urter, lavendel. Hater over-kunstige skyllemiddellukter (bruker Nøytral vaskemiddel og ingen skyllemiddel per i dag). Finnes det andre måter å få godlukt i klær som blir vasket? Mannen foreslo å putte noen dråper eteriske oljer i vaskemiddel, men jeg er skeptisk til å putte olje i vaskemaskina, i tilfelle det lager flekker. Anonymkode: 141f0...918
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #2 Skrevet 13. juli 2020 Jeg har hørt noen som bruker en kork eddik i skyllemiddelbeholderen, og at det gir god lukt. Forøvrig synes jeg vaskemiddelet har god nok lukt. Anonymkode: 1e869...bb2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #3 Skrevet 13. juli 2020 Eddik gir ingen lukt i det hele tatt, og jeg har parfymefritt vaskemiddel som jeg sa. Liker ikke lukten på vaskemiddel og skyllemiddel. Anonymkode: 141f0...918
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #4 Skrevet 13. juli 2020 Jeg er så gammeldags at jeg sanker lavendel, og putter små poser med det i kommoder og skap. Anonymkode: d2275...8f2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #5 Skrevet 13. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har hørt noen som bruker en kork eddik i skyllemiddelbeholderen, og at det gir god lukt. Forøvrig synes jeg vaskemiddelet har god nok lukt. Anonymkode: 1e869...bb2 Eddik nøytraliserer bare vond lukt, gir ikke noe god lukt. Stjeler tråden litt for lurer på det samme. Mannen har eksem og reagerer på annet vaskemiddel enn luktfri neutral vaskemiddel og jeg savner "nyvaska"-lukten fra klærne! Anonymkode: 2c2ad...d40
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #6 Skrevet 13. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er så gammeldags at jeg sanker lavendel, og putter små poser med det i kommoder og skap. Anonymkode: d2275...8f2 Inspirert av det over, er det ikke mulig å legge en liten pose med lavendel (eller annen god lukt) i tørketrommelen? Anonymkode: 546f4...d6f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #7 Skrevet 13. juli 2020 Ville vært forsiktig med eteriske oljer, mange av dem er veldig allergifremkallende. Er derfor de fleste av dem er forbudt i parfyme. Anonymkode: 4b87c...6d4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #8 Skrevet 13. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inspirert av det over, er det ikke mulig å legge en liten pose med lavendel (eller annen god lukt) i tørketrommelen? Anonymkode: 546f4...d6f Det er mulig det er også mulig å dryppe to dråper med olje på er klede og putte i tørketrommel sammen med klær, men nan må være veldig forsiktig med mengden. Det er ikke godt om lukten blir for sterk. Anonymkode: d2275...8f2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #9 Skrevet 13. juli 2020 Jeg bruker eddik og vann (50/50) med noen dråper lavende eterisk olje som skyllemiddel. Det syns jeg gir en mild og behagelig duft både av tøyet og av vaskemaskina. Ellers har jeg hørt at noen dypper noen dråper eterisk olje (eller parfyme) på en bomullspad og lar den ligge mellom sengetøyet i skapet. Det går vel an å bruke såpe til samme formål men jeg syns de lukter for sterkt. Anonymkode: 6e43b...2da
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #10 Skrevet 13. juli 2020 Jeg vasker helt uten vaskemidler og skyllemidler. Har god luktesans, og liker ikke å sitte ved siden av noen. De fleste lukter Vaskepulver, skyllemidler, shampoo, balsam, hårkur, div hårsprayer ol, ansiktskrem, bodylotion, og oppå alt dette lukter svært mange også av deres favoritt parfyme. Det blir bare for mye synes jeg. Anonymkode: 864b5...fca
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #11 Skrevet 13. juli 2020 Kanskje du kan prøve Durance produkter. De har skyllemiddel med eteriske oljer og putespray. Anonymkode: fd6d8...10a
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #12 Skrevet 13. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du kan prøve Durance produkter. De har skyllemiddel med eteriske oljer og putespray. Anonymkode: fd6d8...10a De hadde visst sengetøyspray også med lavendel. Anonymkode: fd6d8...10a
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #13 Skrevet 13. juli 2020 Er bare å google selv-lagde skyllemidler Der får du stort sett opp at du skal blande vann, eddik, og noen dråper eterisk olje hvis du vil ha litt lukt. Anonymkode: 1b93d...b8d
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #14 Skrevet 13. juli 2020 Den beste lukta av sengetøy og det meste er av detbsom har hengt ute, synes jeg. Anonymkode: c88d1...b5c 3
Cessa74 Skrevet 13. juli 2020 #15 Skrevet 13. juli 2020 Jeg gjør som min farmor -legger håndsåpe i skapet hvor jeg har sengetøy. (Skjærer en håndsåpe i 4 deler som jeg legger rundt om i skapet -og sengetøyet får en mild og nydelig duft av renhet/blomster. (Men ikke så kraftig lukt som tøymykner gir)Tar litt tid i starten før lukten "setter seg", men nå er duften generelt i skapet og gjør at sengetøyet raskere trekker til seg duften. Ifht hva du liker av lukt så er det jo bare å velge håndsåpe etter egen smak. Jeg har såpe med blomsterduft 1
Karve Skrevet 13. juli 2020 #16 Skrevet 13. juli 2020 Kanskje det finnes noen tørketrommelballer med lukt, litt sånn om de små kulene man kan putte i støvsugeren?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #17 Skrevet 14. juli 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du kan prøve Durance produkter. De har skyllemiddel med eteriske oljer og putespray. Anonymkode: fd6d8...10a Er disse å få kjøpt i fysisk butikk? Vil helst lukte på de først. 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Den beste lukta av sengetøy og det meste er av detbsom har hengt ute, synes jeg. Anonymkode: c88d1...b5c Har ikke mulighet til å henge klær ute, bor i bygård med verdens minste veranda. 13 timer siden, Cessa74 skrev: Jeg gjør som min farmor -legger håndsåpe i skapet hvor jeg har sengetøy. (Skjærer en håndsåpe i 4 deler som jeg legger rundt om i skapet -og sengetøyet får en mild og nydelig duft av renhet/blomster. (Men ikke så kraftig lukt som tøymykner gir)Tar litt tid i starten før lukten "setter seg", men nå er duften generelt i skapet og gjør at sengetøyet raskere trekker til seg duften. Ifht hva du liker av lukt så er det jo bare å velge håndsåpe etter egen smak. Jeg har såpe med blomsterduft Funker ikke for oss dessverre da vi har åpen klesoppbevaring, men kreativt triks Anonymkode: 141f0...918
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #18 Skrevet 14. juli 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker eddik og vann (50/50) med noen dråper lavende eterisk olje som skyllemiddel. Det syns jeg gir en mild og behagelig duft både av tøyet og av vaskemaskina. Ellers har jeg hørt at noen dypper noen dråper eterisk olje (eller parfyme) på en bomullspad og lar den ligge mellom sengetøyet i skapet. Det går vel an å bruke såpe til samme formål men jeg syns de lukter for sterkt. Anonymkode: 6e43b...2da Da skal jeg prøve det! takk for tips! 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vasker helt uten vaskemidler og skyllemidler. Har god luktesans, og liker ikke å sitte ved siden av noen. De fleste lukter Vaskepulver, skyllemidler, shampoo, balsam, hårkur, div hårsprayer ol, ansiktskrem, bodylotion, og oppå alt dette lukter svært mange også av deres favoritt parfyme. Det blir bare for mye synes jeg. Anonymkode: 864b5...fca Helt enig. Jeg bruker veldig lite lukter, prøver å ha så milde/duftfrie produkter som mulig, ingen parfyme. Får vondt i hodet av for sterke lukter, Og jeg har venner jeg ikke kan ha besøk av hjemme fordi de lukter SÅ mye, og lukta setter seg i sofa/stoler de har sittet i, i mange dager etterpå. Jeg vil ikke ha dette i klær jeg bruker, kun sengetøy og håndkler for å fjerne den tørketrommellukta og gi en liten luksusfølelse av godlukt i senga. Anonymkode: 141f0...918
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå