Gå til innhold

Samboer og fotball på TV

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Dævendøtte said:

Men om den nye dama di hadde spurt deg i begynnelsen av forholdet om du likte fotball, hadde du jugd da? 

Eller den nye mannen din ;) 

Enda godt det er etablert kutyme å ikke endre hobby- eller interessespekter etter at man går inn i nye forhold. Noe annet kunne skapt uholdbare situasjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man må da kunne ha forskjellige hobbyer i er forhold. Men synes kjæresten din er urimelig om han ikke kan se den på pub når dere er på ferie. På den måten ville det ikke blitt så kjedelig for deg.

Her i huset er det jeg som er glad i fotball og han ikke. Om vi er hjemme finner han på andre ting når det er kamp. Er vi på ferie og det er en storkamp blir han med meg for å se.

Han er interessert i motorsport. Det er overhode ikke jeg. Men vi har allikevel vært på ferie for å se på løp. Og det var faktisk ikke så værst. Var med å så noen løp også var jeg på shopping, spa, frisør osv.

Tenker man må gi og ta når man er i et forhold.

Anonymkode: 0a30d...e03

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke!  Fotball er en del av livet mitt og meg... take it or leave it! 

Anonymkode: 482ae...073

Ikke sant.. men utifra TS sitt første innlegg, la tydeligvis kjæresten skjul på dette. Og da er saken litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
18 minutter siden, Epictetus skrev:

Enda godt det er etablert kutyme å ikke endre hobby- eller interessespekter etter at man går inn i nye forhold. Noe annet kunne skapt uholdbare situasjoner.

;) 

Jeg kunne ikke tenkt meg å innlede et forhold til noen som drev med basehopp. Hvis min partner hadde fått dilla på dette fire år inn i forholdet vårt, hadde jeg vurdert forholdet. Ikke fordi jeg ikke tåler at han har hobbyer, men visse hobbyer ønsker jeg ikke at partneren min har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår deg. Kunne heller ikke blitt sammen med en fotballgal mann, da de hersens kampene styrer livet deres. Hadde mannen min plutselig blitt helfrelst så måtte jeg seriøst revurdere forholdet. 

Anonymkode: 35055...cb4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Dævendøtte said:

;) 

Jeg kunne ikke tenkt meg å innlede et forhold til noen som drev med basehopp. Hvis min partner hadde fått dilla på dette fire år inn i forholdet vårt, hadde jeg vurdert forholdet. Ikke fordi jeg ikke tåler at han har hobbyer, men visse hobbyer ønsker jeg ikke at partneren min har. 

Og det er du i din fulle rett til å gjøre. Du kan til og med informere ham om det: "Dette er farlig, Jens. Og jeg vil ikke lage et liv og en familie med noen som tar sånn risiko."

Og da kan Jens si "ok, skjønner, jeg skal begynne med frimerker" og være litt snurt et par dager.

Eller Jens kan si "tough shit, babe. Denne bodyen er made to flyyy" og så kan du si "morna, Jens!"

Det som ikke henger sammen med mine egne verdier, er å fortsette å være sammen med Jens til tross for at han har gjort sitt valg, og så være sur og snurt hver gang han plukker opp fallskjermen og stikker ut av døra. Sånn dør forhold, sakte. 

Endret av Epictetus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herregud, ta deg sammen!

Du eier ikke samboeren din! Han er et eget menneske med egne hobbyer og interesser. Hvem i alle dager er du til å bestemme over hva han skal interessere seg for og bruke sin tid på?

Skaff deg din egen hobby og la mannen være i fred. Liker du ikke hans interesser så får du gå fra han da! Er det mulig???? 

Anonymkode: 89083...a9e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
14 minutter siden, Epictetus skrev:

Det som ikke henger sammen med mine egne verdier, er å fortsette å være sammen med Jens til tross for at han har gjort sitt valg, og så være sur og snurt hver gang han plukker opp fallskjermen og stikker ut av døra. Sånn dør forhold, sakte. 

Her er vi veldig enige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde kjæresten min satt grenser for hvor mye fotball jeg kunne se hadde jeg takket for meg. Fotball er et av mine største interesser, gir meg utrolig mye både på godt og vondt.  

Finn deg en egen hobby å la kjæresten din ha sin ifred!

Hilsen Maria 37. 

Men da var du kanskje åpen om din interesse før du etablerte forholdet med kjæresten? 

Anonymkode: 7a613...251

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde kjæresten min satt grenser for hvor mye fotball jeg kunne se hadde jeg takket for meg. Fotball er et av mine største interesser, gir meg utrolig mye både på godt og vondt.  

Finn deg en egen hobby å la kjæresten din ha sin ifred!

Hilsen Maria 37. 

Men er jo litt dårlig av han å kaste bort en ferietur på det da ved å sitte inne på et hotellrom og glo på fotball. Er jo waste of money å reise på ferie for å se på tv

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal da ikke bestemme hva partneren din skal se/gjøre og ikke! Det må være opp til h*n, du har sikkert også noe du liker å gjøre; trening? hobby?

Anonymkode: a4780...d3d

Hun har gjort det klart i starten at hun ikke ønsker en fotballgal samboer. Han løy for henne i flere år og skjulte interessen sin. Det er ikke greit, forholdet er etablert på falsk grunnlag og løgn.

Anonymkode: 7a613...251

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt TS, jeg har fotballinteresse som dealbreaker. Jeg har endel slektninger som er fotballidioter, og om de har lært meg noe her i verden så er det å hate fotball. På alle sammenkomster så er det fotballen som får herredømme, ikke bare selve kampen, men de hersen irriterende "analysere hjerte og nyrer"-greiene før og etter kampen også. Og det hjelper ikke med flere TVer, for disse sendingene er hinsides bråkete. De som sitter og ser på merker det kanskje ikke så godt, men for oss som prøver å se et annet program, eller til og med prøver å snakke med folk eller lese en bok, vi hører det veldig godt. Det er ikke så rent lite hyling og skriking. Til og med i minnesamværet etter en begravelse skulle noen av dem se på fotballkamp, det er så umusikalsk som man kan få det omtrent. 

For meg kan en partner være interessert i friidrett, ishockey, synkronsvømming, finsk konebæring eller noe annet rart for alt jeg bryr meg, men skisport og fotball gjør mannen automatisk uaktuell, fordi det er så fryktelig mye av det i løpet av et stakkars år. Enten hadde jeg aldri fått sett på TV igjen, eller om vi hadde to TVer så hadde det aldri vært lesero igjen. Interessen for de andre idrettene fordrer også at han er istand til å sette det til side for andre ting som normale, voksne mennesker skal/bør gjøre, at han ikke må sitte i begravelse og se på synkronsvømming liksom. 

Det eneste jeg vil kritisere TS for er at hun kunne fint gått ut og funnet på noe alene når mannfolket skulle sitte på hotellet og se fotball, så kunne han sitte der alene med fotballen sin. Det er ikke skumlere ute alene de fleste typiske sydendestinasjoner enn det er i Oslo.

Sånn, nå kan fotballmafiaen her inn virkelig få noen å gå i strupen på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen din må lære seg gi og ta. Du lar han se favorittlaget på ferie, og han gir tilbake ved å ikke se andre lag spille på ferie.

Anonymkode: 3fecf...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er selv veldig fotballinteressert, men om jeg er på sydentur så ønsker jeg ikke å legge opp dagen etter fotballkamper etc. Jeg kan fint gå glipp av kampene til favorittlaget mitt. Skjønner frustrasjonen og det å sitte på hotellrommet å kaste bort 90 minutter på fotball er nok ganske kjipt kan jeg tenke meg. 

Hvorfor kan ikke du bare gå ned å sette deg i hotellbaren f. eks 😉 Komme i prat med andre folk, så kanskje han våkner og innser at fotball kanskje ikke er så viktig uansett :P 

Anonymkode: 7b1d8...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 hours ago, AnonymBruker said:

Vi måtte ha 2 tv-er sånn at det gikk an å se vanlig TV en gang iblandt.

2 tver synes jeg er et must i et forhold, fotball eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min se masse masse fotball, helt supert! Så kan jeg se mine serier/gjøre det jeg liker.

vil si min mann er i det ekstreme hjørnet, men så lenge vi har kvalitetstid og kan kose oss eller så..👌🏼

Anonymkode: 8f7a0...f60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 tver synes jeg er et must i et forhold, fotball eller ei.

Enig!

når vi kjøpte ny bolig var kravet to stuer (ev. Stue+kjeller)

Anonymkode: 8f7a0...f60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Så du dropper andre ting for å se på fotball? Da har det gått litt for langt. 

Anonymkode: f0bfe...599

Hvorfor har det? Personen synes sikkert fotball var mer moro og interessant en det den droppet da? Er det så feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Avgjørende forskjell på om han skjulte det for deg, eller om han faktisk gjenopptok interessen da Solskjær ble manager i United. Det første er løgn og bedrag, det andre er vanskelig å si noe på. 

Anonymkode: 86a6c...96a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann ser på kampene til sine to lag, og kun de når vi et sammen (bor ikke sammen). Når han er alene ser han gjerne alle kampene som går. 

Hadde vi vært på ferie og han måyte sitte inne for å se kamp, hadde jeg gått ut å gjort noe annet. Jeg trenger ikke ha med han for å oppleve noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...