AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #1 Del Skrevet 13. juli 2020 Når jeg traff min samboer for 8 år siden, var jeg tydelig med at jeg ikke liker "fotballgale folk", å bo med en som roper til tv og ser på en ball som går frem og tilbake. Han skjulte derfor sin interesse for fotball for meg i flere år, men for en stund siden da solskjær kom inn som trener for Manchester, ble han veldig interresert igjen. Siden solkjær var barndoms helten hans. Nå ser han alle kampene til det laget, men han har også begynt å se andre lag som spiller, da gjør han det skjult med telefonen sin. Håper det bare ikke utvikler seg mer, at han må se alt. Når vi var på ferie i 'en uke i syden, måtte vi planlegge utifra kampene som skulle være på tv. Det var 3 - 4 kamper den uken og da satt vi inne på hotelrommet. Dette var forferdelig, da jeg føler mye av turen gikk bort på tull. Jeg bestemte meg for å ikke reise på en slik tur igjen, hvis vi skal sitte på hotelrommet. Samme gjelder hjemme. Hele dagen er lagt opp til kampen på TV. Vi skulle endelig gå en tur sammen en helg, men vi måtte være tilbake til kampen. Jeg unner han såklart å se på dette, ser at han lyser opp av begeistring som jeg nyter å oppleve. Men dette kan også bli ett problem og skape irritasjon. Nå lurer jeg på hvilken grenser man kan sette her, hva som er greit eller ikke, noen som er i samme situasjon? . Anonymkode: e34d3...3de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #2 Del Skrevet 13. juli 2020 Hadde kjæresten min satt grenser for hvor mye fotball jeg kunne se hadde jeg takket for meg. Fotball er et av mine største interesser, gir meg utrolig mye både på godt og vondt. Finn deg en egen hobby å la kjæresten din ha sin ifred! Hilsen Maria 37. Anonymkode: 482ae...073 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #3 Del Skrevet 13. juli 2020 Høres ut som at han løy for deg, og nå prøver å snikinnføre noe du sa til han du er ikke interessert i i en samboer. Jeg hadde ikke tolerert dette. Anonymkode: 4f039...ea3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. juli 2020 #4 Del Skrevet 13. juli 2020 Ser ikke problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #5 Del Skrevet 13. juli 2020 Når har Manchester United noensinne spilt 3-4 kamper på en uke? Det har jeg aldri opplevd faktisk, med unntak av preseason-kamper, og de MÅ man jo strengt talt ikke se (jeg gjør gjerne det selv altså, men det er ikke alltid jeg orker å stå opp klokken 4 for å se en fotballkamp). Hva slags grense føler du selv at du har lyst til å sette, du har vel tenkt litt på dette siden du spør her? Har kjæresten din noen andre hobbyer, eller er dette den eneste? (Jeg kan skjønne at det er frustrerende hvis han skrur bil 4 timer hver kveld OG ser på fotball). Anonymkode: 4b0bc...738 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #6 Del Skrevet 13. juli 2020 jeg er dame i 30 årene, og jeg har som krav til ny partner at han liker fotball. Gjerne at han spiller fotball og ivertfall liker å se på. Det er en for stor del av hverdagen min og hva jeg interesserer meg for at jeg ikke kunne vært sammen med en person som irriterte seg over fotballinteressen min. Her tenker jeg du må bestemme deg for om du vil bli eller gå ut av forholdet. Dere er to individ, og det er lov å utvikle seg som person. Man er ikke statisk og dermed lover å være den samme personen hele livet, slik er det faktisk ikke. Enten aksepterer du partneren din med sine feil, mangler, pluss og interesser, eller så takker du for deg og finner en fyr med interesser du godtar. Anonymkode: 399f0...0f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #7 Del Skrevet 13. juli 2020 Vi har begge to egne interesser og samme interesser. Han får mye tid til å se på kamp fordi jeg gjør annet. Men nå snakker jeg om ferie og reise bort på kjærestetur. Jeg var tydelig med han på første date at jeg ikke liker fotballgale folk. Han ville ha meg og satt derfor denne interessen på vent... ,Og nå roper han som en gal person i huset. Men det går fint, jeg syns det er greit. Koselig også fordi han koser seg sånn, og blir så ivrig. Liker å se han glad. Problemet er at det ikke alltid passer inn. når vi skal reise på ferie sammen, eller hvis vi skal noe annet sammen, så må vi tilrettelegge dagen for denne kampen. Det er veldig ofte kamper. Han kan si nei til ting jeg vil på ferien, men fotball på hotel skal vi se på. Det er jo partur. Skal jeg hå inn på hotelet for å se "ex on the beach"? "Beklager, men vi kan ta take away pizza, jeg skal rekke å se på ex on the beach på hotelet" Noen ikke fotballgale her, som kan svare? Blir sikkert angrepet mer her.... Anonymkode: e34d3...3de 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #8 Del Skrevet 13. juli 2020 Angrepet fordi du ikke får de svarene du ønsker? Man trenger ikke se kampene på hotellet, finn en pub, du kan kose deg med en drink og noe å bite i, spille litt kort, løs kryssord, sudoku, lese bok... gå deg en tur, så kommer du tilbake og tiden har gått. Anonymkode: 399f0...0f2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #9 Del Skrevet 13. juli 2020 Det er ikke veldig ofte kamper, så lenge han bare følger med på United. Som påpekt tidligerr i tråden er det alltid noen dagers pause mellom hver kamp. Så i løpet av en ukes kjærestetur er det én eller to kamper på 90 minutter. Med mindre han insisterer på å dekorere hele hotellrommet med Unitedeffekter og henge opp bannere fra balkongen er det vel ikke så mye å tilrettelegge? Jeg klarer ikke å se problemet. Selv på bryllupsreisen hendte det at mannen min gjorde en ting og jeg noe annet (feks han gikk på jazzklubb, jeg ville heller på et galleri), og så møttes vi til middag. Hyggelig det, man må jo ikke være limt sammen ved hofta bare fordi man er på parferie? Anonymkode: c36b8...02d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #10 Del Skrevet 13. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som at han løy for deg, og nå prøver å snikinnføre noe du sa til han du er ikke interessert i i en samboer. Jeg hadde ikke tolerert dette. Anonymkode: 4f039...ea3 Ja, han gjorde det. Ikke første gang heller han tar hvite løgner.... Men han likte meg veldig veldig godt, derfor løy han for å ikke miste meg. Men feigt gjort, for jeg var veldig kresen den tiden siden jeg tidligere hadde vært i ett langt forhold, derfor var jeg veldig nøye på å finne en som vil passe meg hele livet. Ikke lett å lete når dem lyger akkurat... Men det går greit, det hadde vært verre om han røykte og skjulte det. For røyk var på nr 1 på nei listen. Ts Anonymkode: e34d3...3de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #11 Del Skrevet 13. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Angrepet fordi du ikke får de svarene du ønsker? Man trenger ikke se kampene på hotellet, finn en pub, du kan kose deg med en drink og noe å bite i, spille litt kort, løs kryssord, sudoku, lese bok... gå deg en tur, så kommer du tilbake og tiden har gått. Anonymkode: 399f0...0f2 Alene å pub går ikke for meg, blir masse innpåslitne menn. Det er jo dumt når jeg har samboer. Anonymkode: e34d3...3de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #12 Del Skrevet 13. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, han gjorde det. Ikke første gang heller han tar hvite løgner.... Men han likte meg veldig veldig godt, derfor løy han for å ikke miste meg. Men feigt gjort, for jeg var veldig kresen den tiden siden jeg tidligere hadde vært i ett langt forhold, derfor var jeg veldig nøye på å finne en som vil passe meg hele livet. Ikke lett å lete når dem lyger akkurat... Men det går greit, det hadde vært verre om han røykte og skjulte det. For røyk var på nr 1 på nei listen. Ts Anonymkode: e34d3...3de Selvfølgelig har du bare fått svar fra fotballgalne folk her som ikke ser problemet... Jeg hadde heller ikke taklet det der ts. Det er faktisk dealbreaker for meg når det blir så intenst. Når han ofte lyver og ikke tar hensyn til det du har lyst å se på TV ville jeg kanskje ha revurdert hele forholdet. Anonymkode: 7f2c7...a45 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #13 Del Skrevet 13. juli 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Nå lurer jeg på hvilken grenser man kan sette her, hva som er greit eller ikke, noen som er i samme situasjon? Du skal da ikke bestemme hva partneren din skal se/gjøre og ikke! Det må være opp til h*n, du har sikkert også noe du liker å gjøre; trening? hobby? Anonymkode: a4780...d3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #14 Del Skrevet 13. juli 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Hadde kjæresten min satt grenser for hvor mye fotball jeg kunne se hadde jeg takket for meg. Fotball er et av mine største interesser, gir meg utrolig mye både på godt og vondt. Finn deg en egen hobby å la kjæresten din ha sin ifred! Hilsen Maria 37. Anonymkode: 482ae...073 Amen! Anonymkode: a4780...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #15 Del Skrevet 13. juli 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Han kan si nei til ting jeg vil på ferien, men fotball på hotel skal vi se på. Det er jo partur. Skal jeg hå inn på hotelet for å se "ex on the beach"? "Beklager, men vi kan ta take away pizza, jeg skal rekke å se på ex on the beach på hotelet" Ja det kan du fint si, nå går vel ikke det live, men prinsippet er det samme. Hvis det er din store lidenskap og interesse så synes jeg en partner skal akseptere dette, hvis ikke så passer dere kanskje ikke sammen? Anonymkode: a4780...d3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #16 Del Skrevet 13. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Alene å pub går ikke for meg, blir masse innpåslitne menn. Det er jo dumt når jeg har samboer. Anonymkode: e34d3...3de Var nok ment som at dere kan gå å se kampen på pub fremfor på hotellrommet, ikke at du skulle gå di alene.. Anonymkode: a4780...d3d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #17 Del Skrevet 13. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Når han ofte lyver og ikke tar hensyn til det du har lyst å se på TV ville jeg kanskje ha revurdert hele forholdet. 2 tver? Anonymkode: a4780...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #18 Del Skrevet 13. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal da ikke bestemme hva partneren din skal se/gjøre og ikke! Det må være opp til h*n, du har sikkert også noe du liker å gjøre; trening? hobby? Anonymkode: a4780...d3d Så når vi skal bruke 1 uke av de få feriene i året på å reise, så skal vi drive med våre egne hobbyer? Det gjør vi hjemme det. Hva er vitsten med å reise med han da? Da kan jeg like godt reise alene da med mine hobbyer. Det går fint om vi er på ferie i Norge og han skal se en kamp. Da kan jeg ta meg en treningstur. Men i Syden er det dumt hvis kampen er på kveld, for da er det skummelt å være alene ute. Anonymkode: e34d3...3de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #19 Del Skrevet 13. juli 2020 Jeg har også en fotball-gal mann. Han skulle nok gjerne sett det meste som går, men jeg har satt ned foten og sagt at han kun får se yndlingslaget, i tillegg til at han må finne seg i å gå glipp av en kamp i ny og ne hvis vi har planer. Fotballkamper på TV kan faktisk ikke styre livet. Av og til er det greit at han ser kamper med andre lag også, men det kan ikke skje flere ganger innenfor et kort tidsrom, da kamper ofte går midt i den tiden hvor man faktisk har tid til å sette seg ned og hygge seg sammen. Du må snakke med han og få han til å skjønne at dette ikke kan styre livet deres. Samtidig må du også være litt raus. At han vil legge opp en gåtur slik at dere er tilbake i tide til kampen, syns jeg er helt rimelig. Når både tur og fotballkamp lar seg gjennlmføre, må ikke du krangle på tidspunkt, da er det du som er vanskelig. Å sitte masse på hotellrommet for å se på TV når man er på utenlandsferie er derimot ikke rimelig. Anonymkode: 0a603...8bb 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #20 Del Skrevet 13. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva er vitsten med å reise med han da? Da kan jeg like godt reise alene da med mine hobbyer. Regner ikke med at han kun ser på fotball når dere er på tur? Hva med å prøve å sette seg litt inn i det han ser på, så blir det ikke så kjedelig? Eller hva med å gå et sted feks pub, spisested som viser kampen å se den sammen der? Anonymkode: a4780...d3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå