Gå til innhold

Ferie - stebarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Vær så snill å ikke halshugg meg her nå 😅 Jeg lurer oppriktig på hva deres mening er her. 

Jeg bor med en mann som har to barn fra før. To jenter på 9 og 11. Vi har et veldig godt forhold alle sammen. Joda.. det er - og har vært - noen ting som har vært vanskelig, men det er vel sånn det er når man blander familier tenker jeg? 

Jeg har ingen barn fra før, så jeg har brukt litt tid på å tilpasse meg dette "familie-livet". Jeg har alltid satt jobben min høyt, og jeg har alltid vært stolt over at jeg har en god jobb, og at jeg er flink i den! Men i det siste så har dette blitt et problem.. og det er her jeg blir usikker. Jeg tjener mer enn min mann.. (han tjener ganske greit, så det er ikke der skoen trykker) Vi deler alt av utgifter og inntekter. Det vil si at jeg er med å betale på bidrag, mat, lån, bil osv på lik linje som ham. Dette har aldri irritert meg.. før i dag... 

Vi kom i en kjempekrangel fordi han skal ha ferie med barna sine fra i dag. De har tenkt seg til feriehuset som foreldrene hans eier. Der skal hele hans familie.. da snakker vi kusiner, mor, far, tanter osv. Barna gleder seg helt sykt! Jeg har vært med hvert år hittil, men i år hadde ikke jeg lyst. Jeg er en person som blir ekstremt sliten av slike "settinger" over lang tid. Jeg trenger gjerne en ferie når jeg kommer hjem igjen. hehe! 

Jeg har derfor sagt ifra at jeg ikke ville være med i år. Jeg hadde lyst å ha to uker hjemme, hvor jeg bare kunne slappe av. Jeg ville være med venninner, gå turer i fjellet, få ryddet i bod/kjeller og alt man ikke vanligvis kan. Dette ble det skikkelig bråk over. Hele familien er skuffet over at jeg ikke er mer, og alle mener jeg er veldig egoistisk som skal være hjemme alene i 14 dager. Jeg foreslo at jeg kunne komme inn noen dager - men da ble jeg latterligjort og fikk til svar at jeg ikke trengte å komme hvis det var sånn det skulle være. 

Jeg jobber veldig mye. Jeg har kun 5 uker ferie hvert år. Påske, jul, høst og vinterferie pleier å være med hele familien på en hytte eller samlet. Jeg er alltid med. Men jeg blir så utrolig sliten. Jeg vil så gjerne bare ha 2 uker hvor jeg kan slappe av og bare være meg... er det helt feil? 

Både far og mor til barna har sendt meg stygge meldinger om at jeg ikke bryr meg om barna siden jeg ikke vil feriere med dem.. men det handler jo ikke om det. Jeg er veldig glad i barna, men jeg trenger en "ferie" jeg og? Jeg er redd dette blir en skikkelig stort fight.. og jeg er usikker på om det er jeg som er teit... 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 3e471...46b

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle trenger alenetid iblandt. Jeg synes familien hans og han overreagerer! 

Samtidig så er 2 uker lenge, og jeg tenker at du fint kunne delt det opp. Tatt noen dager hjemme, så hytta. 

Anonymkode: 7ac71...07c

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg synes du er sær faktisk

Anonymkode: 10b11...6ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff, her må jeg si at jeg synes du har en utrolig usympatisk svigerfamilie og kjæreste! En ting er at de er skuffet over at du ikke kommer, men å "håne" deg osv?  Nei, det er ikke greit! Jeg må også si at en slik ferie hadde ikke jeg heller orket, og det med egne barn! Du har i tillegg sagt at du kan komme noen dager. Ferie er for å koble av. Kjæresten din er, tja, vet ikke hva jeg skal si, men lite forståelsesfull hvertfall! Skal og legge til at jeg kjenner mange familier der ene parten ikke klarer å være hele ferien på hytta med hele familie/svigers. All støtte fra meg :)

Anonymkode: 22dee...262

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mye å ta tak i - men hva i all verden slags dust er han som legger fram deres konflikter til sin familie og ekskone?! Illojalt er det, og akkurat det er nesten utilgivelig i min bok. Så nå baksnakker de deg og blander seg, i stedet for at han enkelt forklarte at "det passet ikke for Maja å bli med i år" og heller var dypt uenig på privaten? Ettersom hans eks har sendt melding med det som tydeligvis er hans versjon. Nei, dette hadde jeg ikke giddet.

Anonymkode: a7faf...be1

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle trenger alenetid iblandt. Jeg synes familien hans og han overreagerer! 

Samtidig så er 2 uker lenge, og jeg tenker at du fint kunne delt det opp. Tatt noen dager hjemme, så hytta. 

Anonymkode: 7ac71...07c

Takk for svar :)  Ja,jeg og er enig i at to uker er lenge. Jeg tilbød meg som sagt å komme inn noen dager, men da fikk jeg beskjed om at jeg heller kunne holde meg hjemme...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns du? I såfall hva er det som er sært? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vel, som mor kunne du neppe sagt at at du ville chille hjemme i to uker hvis dere ikke lagde en avtale dere i mellom...? 

Anonymkode: 1acd4...d13

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er du med på å betale bidrag?

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Syns du? I såfall hva er det som er sært? 

Å ikke ville dra sammen med de selvsagt, du har valgt en mann med barn fra før .

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, som mor kunne du neppe sagt at at du ville chille hjemme i to uker hvis dere ikke lagde en avtale dere i mellom...? 

Nettop

AnonymBruker
Skrevet

"Jeg trenger alenetid akkurat nå. La os snakkes om to uker..."

Stå på ditt. 

Anonymkode: 2777d...1eb

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Mener du at hun skal ofre ferien sin for noe hun ikke ønsker? Her har stebarna også en mulighet til å ha far for seg selv litt! Det er heller ikke bare, bare å feriere med svigerfamilien - og hvertfall ikke slike folk som oppfører seg som idioter. Den svigerfamilien (og kjæresten) ville ikke jeg hatt.... Venninnen min har reist 2 uker nord i landet med barna. Far er hjemme. INGEN REAGERER! Å ha en kjæreste, eksdame til kjæreste og svigers som hyler og skriker fordi hun ikke er med? Nei, takk!!!

Jeg synes du er sær som ikke har forståelse litt en gang. 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Nei.. men jeg er jo ikke mor...? Jeg har jo ingen barn, og jeg er jo med å ta meg av disse barna annenhver uke alle andre uker i året.. så er det så gale at jeg ønsker meg to uker fri? Uten at det må bety at jeg skal ville gå fra min samboer?

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :)  Ja,jeg og er enig i at to uker er lenge. Jeg tilbød meg som sagt å komme inn noen dager, men da fikk jeg beskjed om at jeg heller kunne holde meg hjemme...

Da fikk du sillert enda mer lyst å være med dem... - not! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke mor..... 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg trenger alenetid akkurat nå. La os snakkes om to uker..."

Stå på ditt. 

Anonymkode: 2777d...1eb

Jeg regner med du er sarkastisk i svaret ditt? Jeg har ikke sagt at vi skal snakkes om to uker.. jeg har tilbydt meg å reise inn der noen dager, men jeg er helt utslitt.. jeg trenger faktisk litt ferie, og joda.. jeg har valgt en mann med barn fra før - men de er ikke mine. Har jeg aldri lov å ha barnefri igjen siden jeg gikk inn i et forhold med en som har barn fra før? 😮

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da fikk du sillert enda mer lyst å være med dem... - not! 

Hehe..nei, jeg gjorde jo ikke akkurat det :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Mener du at hun skal ofre ferien sin for noe hun ikke ønsker? Her har stebarna også en mulighet til å ha far for seg selv litt! Det er heller ikke bare, bare å feriere med svigerfamilien - og hvertfall ikke slike folk som oppfører seg som idioter. Den svigerfamilien (og kjæresten) ville ikke jeg hatt.... Venninnen min har reist 2 uker nord i landet med barna. Far er hjemme. INGEN REAGERER! Å ha en kjæreste, eksdame til kjæreste og svigers som hyler og skriker fordi hun ikke er med? Nei, takk!!!

Jeg synes du er sær som ikke har forståelse litt en gang. 

Ofre ferien?  Hun har gått inn i et fothold med en som har barn, da er det skikkelig sært å ikke ville ha ferie med de. 

Ja, huff så grusomt at svigerfanikie, kjærEste og stebarn vil tilbringe tid med henne, det er jo helt forferdelig at de vil det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...