Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest noen kommentarer om dette i andre tråder. Stemmer det at det er kjerringmiljøer på de fleste sykehjem? Er det virkelig nesten ingen mannlige pleiere å finne? 

Anonymkode: 08c26...283

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en overvekt av kvinner ja. Det var ihvertfall det på sykehjemmet hvor jeg jobbet.

Anonymkode: 5e4d1...bbf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på sykehjem og de fleste ansatte her er noen skikkelige møkkakjerringer.

Anonymkode: 42c8b...c7a

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det trur jeg. Dagvaktene baksnakker nattevaktene, kveldsvaktene baksnakker dagvaktene, og nattevaktene baksnakker kveldsvaktene. Heslig kjerringmiljø alle stedene jeg har jobbet. 

Anonymkode: b5196...438

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

På sykehjemmet jeg jobber har vi én mannlig ansatt blant 50 stk. Der er det mye ovenfra og ned-holdninger. Man er veldig overlatt til seg selv, mange som regelrett overser deg hvis man ber om hjelp til ting. Veldig mye uskrevne regler som det forventes at alle skal skjønne helt uten videre. 

Anonymkode: 1dbd3...70c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jobber på to forskjellige sykehjem, ja det er kjærring miljø. MYE baksnakking av alle. Og vi som ikke deltar i det blir rett fryst ut. 

Anonymkode: afc28...dd6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på sykehjem og de fleste ansatte her er noen skikkelige møkkakjerringer.

Helt vanlig. Har jobbet et slikt sted. Grusomt. Forferdelige mennesker. Ble baksnakket noe så vanvittig.

Anonymkode: a291c...e2b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Bedre i hjemmesykepleie etter min erfaring.

Anonymkode: a11e2...796

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor du på sykehjem? Hvor gammel er du? Hyggelig med sykehjemsbeboere på KG, det ante jeg ikke fantes.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir nok baksnakket jeg også. Er en sykepleier i 30-årene. Trives godt i jobben likevel. 

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg på. Har selv jobbet på sykehjem og sykehus. Vært vitne til at kolleger har snakket nedsettende om beboere/pasienter. Hatet det.

Anonymkode: 5a454...9ac

• Liker 3
Skrevet

Oi, slik er det ikke på mitt sykehjem! Vi ansatte, og dermed også beboerne, har det veldig fint sammen!:)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på to forskjellige sykehjem, ja det er kjærring miljø. MYE baksnakking av alle. Og vi som ikke deltar i det blir rett fryst ut. 

Anonymkode: afc28...dd6

Stemmer det. I lunsjen fant jeg alltid et blad, fordi jeg ikke ville være med på baksnakkingen. De stygge møkkakjerringene måte alltid baksnakke noen. Slutta etter 3 mnd. Elendig arbeidsmiljø. Var lærling, men orket ikke fullføre.

Anonymkode: 5a454...9ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste årene hatt sommerjobb på en demensavdeling på et sykehjem, og der er det veldig godt miljø! Ikke mange menn som jobber der, og de er bare vikarer. Likevel har den avdelingen et utrolig godt arbeidsmiljø og jeg føler meg alltid velkommen og at det er helt greit å spørre om ting og å gjøre feil. 

Har hørt at det er mer klikk-miljø på en annen avdeling, og de som har jobbet der innimellom ønsker seg alltid tilbake til demensavdelingen. 

Så noen gode miljø finnes. 

Anonymkode: ecaee...1b0

• Liker 9
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt vanlig. Har jobbet et slikt sted. Grusomt. Forferdelige mennesker. Ble baksnakket noe så vanvittig.

Anonymkode: a291c...e2b

Ganske typisk for alle kvinnedominerte arb.plasser. Jo mer kjønnsblanding, desto bedre arbeidsmiljø. Gjelder innenfor alle bansjer.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mye uskrevne regler som det forventes at alle skal skjønne helt uten videre. 

Anonymkode: 1dbd3...70c

Dette! Det er tusen uskrevne regler på slike steder, for eksempel at «stol X på vaktrommet tilhører Gerd som har jobbet her i 30 år, der må du ikke finne på å sette deg!» eller «Tove som har jobbet her siden krigen behandlet en pasient stygt og nedverdigende, men hun er faktisk verneombud her på avdelingen, så ikke tro at du kan komme og mene noe om saken!» Pluss det usynlige hierarkiet som gjennomsyrer alt, eller lederen som egentlig ikke har rett kompetanse og som behandler folk som dritt, men som ble leder fordi hun eller han de hadde de riktige forbindelsene oppover. 

Anonymkode: 3fdc2...651

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har de siste årene hatt sommerjobb på en demensavdeling på et sykehjem, og der er det veldig godt miljø! Ikke mange menn som jobber der, og de er bare vikarer. Likevel har den avdelingen et utrolig godt arbeidsmiljø og jeg føler meg alltid velkommen og at det er helt greit å spørre om ting og å gjøre feil. 

Har hørt at det er mer klikk-miljø på en annen avdeling, og de som har jobbet der innimellom ønsker seg alltid tilbake til demensavdelingen. 

Så noen gode miljø finnes. 

Vil bare legge til at de ikke driver å sladrer og baksnakker de på de andre avdelingene altså. Dette har jeg fått høre fordi jeg har spurt hvordan det er å jobbe på andre avdelinger, da jeg aldri har jobbet noe annet sted enn der. 

Gjest AnnaW
Skrevet

Ja, fullt av bitcher på sykehjem...glad jeg slipper å sette mine ben i et slikt sted igjen...:)

AnonymBruker
Skrevet

Veldig interessant å lese som mann fra bygg og anlegg bransjen, men det forekommer råttent arbeids miljø her også. Ser en gjenngående greie som går i fysiske yrker som bygg og anlegg, pleie og helse f.eks. det er en kamp for å unngå de fysiske oppgavene. Folk vil helst delegere og ha de komfortable kjekke jobbene. 

Anonymkode: 45f74...e7d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mye inngrodde kompetanseløse baksnakkende bitcher på sykehjem. De tåler ikke tilsnakk heller - de «eier» avdelingen. 

Anonymkode: ef03f...8f6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...