Gå til innhold

Noen som har prøvd polaramin mot allergi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kraftig allergi og ikke hatt virkning av zyrtec, telfast eller aerius. Skal nå prøve polaramin. Noen som har prøvd dette?

Anonymkode: b85ea...2e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte den da jeg var gravid. Husker ikke hvordan den funka mot allergien, men tror jeg hadde effekt. Men ble forferdelig trøtt, og det ble baby i magen og, så jeg turte ikke ta den etter en stund. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Gresskaret skrev:

Brukte den da jeg var gravid. Husker ikke hvordan den funka mot allergien, men tror jeg hadde effekt. Men ble forferdelig trøtt, og det ble baby i magen og, så jeg turte ikke ta den etter en stund. 

Ja er i andre trimester. Fikk beskjed om at jeg må slutte på de når jeg kommer i 3. Trimester. 

Skrevet

Har brukt de i mange år, også gjennom tre graviditeter. Den funker bra, man kan bli litt trøtt av den men det går over etter en tids bruk.

Skrevet

På meg fungerte de dårlig. Jeg opplevde at det tok flere dager og store doser før jeg oppnådde noe slags virkning. Aerius synes jeg er på samme viset. 
Zyrtec funker superraskt på meg, kanskje det kommer an på hva man er allergisk mot.

Jeg trodde forresten de hadde slutta å lage Polaramin. Jeg har et gammelt glass jeg tar fra i krisetilfeller hvis jeg er gravid, siden man ikke kan ta Zyrtec da. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Daisy_B skrev:

På meg fungerte de dårlig. Jeg opplevde at det tok flere dager og store doser før jeg oppnådde noe slags virkning. Aerius synes jeg er på samme viset. 
Zyrtec funker superraskt på meg, kanskje det kommer an på hva man er allergisk mot.

Jeg trodde forresten de hadde slutta å lage Polaramin. Jeg har et gammelt glass jeg tar fra i krisetilfeller hvis jeg er gravid, siden man ikke kan ta Zyrtec da. 

Har ikke prøvd zyrtec på sånn 15 år. Kan jeg ikke ta det nå når jeg er gravid da?

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Daisy_B skrev:

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke prøvd zyrtec på sånn 15 år. Kan jeg ikke ta det nå når jeg er gravid da?

https://relis.no/pollenallergi/

Zyrtec kan tas når man er gravid. 

Anonymkode: 88d8a...e06

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://relis.no/pollenallergi/

Zyrtec kan tas når man er gravid. 

Anonymkode: 88d8a...e06

Hm. Jeg snakket med lege som sa jeg ikke skulle ta det.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Daisy_B skrev:

Stemmer ikke. Har nettopp fornyet resepten og henta til både meg og ungene.

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, Nesly skrev:

Stemmer ikke. Har nettopp fornyet resepten og henta til både meg og ungene.

Så rart den ikke finnes i felleskatalogen da? 

Anonymkode: fed15...257

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er denne jeg også har fått resept på, så regner da med den finnes. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det gjør den. De tar ikke den av markedet. Phenamin/polalamin er den eldste, og tryggeste allergimedisinen vi har😀

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Nesly skrev:

Joda, det gjør den. De tar ikke den av markedet. Phenamin/polalamin er den eldste, og tryggeste allergimedisinen vi har😀

Ved søk på felleskatalogen.no finner jeg det ikke men jeg finner det under "endring i preparatsortiment" og "preparater på godkjenningsfritak". 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...