AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #1 Skrevet 13. juli 2020 Venninna mi fødte nå i forrige uke da hun var i uke 28. Høres foreløpig ut som om det går veldig bra, bare at barnet har lungeproblemer. Jeg kom til å tenke på en ting, hun jobber turnus offshore og sier hun har fått innvilget å jobbe 1 uke i strekk når hun skal tilbake på jobb (istedenfor 2 uker som hun har hatt til nå). Hun skulle egentlig tilbake på jobb uti mai når ungen er 7 måneder, men hva skjer nå når hun har født 3 måneder for tidlig? Må hun da tilbake i februar isteden, når barnet er 7 måneder fra fødselsdato, men egentlig bare 4 måneder hvis man teller egentlig termin. Anonymkode: 45dea...3b1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #2 Skrevet 13. juli 2020 Man kan søke om pleiepenger for premature barn. Anonymkode: 63393...c98
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #3 Skrevet 13. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venninna mi fødte nå i forrige uke da hun var i uke 28. Høres foreløpig ut som om det går veldig bra, bare at barnet har lungeproblemer. Jeg kom til å tenke på en ting, hun jobber turnus offshore og sier hun har fått innvilget å jobbe 1 uke i strekk når hun skal tilbake på jobb (istedenfor 2 uker som hun har hatt til nå). Hun skulle egentlig tilbake på jobb uti mai når ungen er 7 måneder, men hva skjer nå når hun har født 3 måneder for tidlig? Må hun da tilbake i februar isteden, når barnet er 7 måneder fra fødselsdato, men egentlig bare 4 måneder hvis man teller egentlig termin. Anonymkode: 45dea...3b1 Man søker om pleiepenger og utsetter permisjonen. Anonymkode: 0e732...5d3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #4 Skrevet 13. juli 2020 Mener at jeg leste et sted at permisjonen begynner når man reiser hjem fra sykehuset. Får vel pleiepenger frem til det. Anonymkode: af845...839
ablaze Skrevet 13. juli 2020 #5 Skrevet 13. juli 2020 Som noen sier over, så får en (søker om) pleiepenger frem til baby blir skrevet ut av nyfødtintensiven. Det skjer ofte før egentlig termin, så en kan godt si at en mister permisjonsukene frem til termindato. Vi har dratt hjem ganske nøyaktig tre uker før termin med begge våre.
undulat2018 Skrevet 14. juli 2020 #6 Skrevet 14. juli 2020 Ved fødsel før svangerskapsuke 33 blir stønadsperioden forlenget med samme antallet uker/dager som barnet er født før termindatoen. Ved beregningen av forlengelsen holdes dager med pleiepenger utenfor.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #7 Skrevet 15. juli 2020 Jeg fødte i uke 29 i desember. Som det nevnes over så fikk vi pleiepenger frem til vi ble skrevet ut i fra sykehuset. Kom hjem en måned før termin, da fikk jeg foreldrepenger. Permisjonen ble dermed forlenget med de ukene vi var hjemme, frem til termin. Ellers så går permisjonen som planlagt. Den slutter altså slik den ville gjort, hvis barnet ble født på termin. Hvis de derimot er på sykehuset til over termin, så starter permisjonen når de kommer hjem Anonymkode: 4227f...42b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå