Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig utdannet lektor, men jeg finner ikke noe fast i byen jeg bok akkurat nå (jeg kan ikke flytte). Men jeg har ikke noe imot å begynne med vikartimer. Det er penger og det er erfaring. Jeg bare lirer på hva timebetaling er for noen med lektorutdannelse. 

Anonymkode: a4cdf...823

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 600-700

Anonymkode: 23b8e...e9f

AnonymBruker
Skrevet

688 kroner 

Anonymkode: 37203...a89

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mellom 600-700

1 time siden, AnonymBruker skrev:

688 kroner 

Anonymkode: 37203...a89

😮 Er det mulig å få en del timer i uken??? 😮 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

😮 Er det mulig å få en del timer i uken??? 😮 

Det er vel inkludert forberedelse.

Anonymkode: 41906...7b3

AnonymBruker
Skrevet

Lønna som vikar er ikke over 600. I så fall må jeg si opp min faste jobb som lektor og heller bli timelærer! Mye mindre å gjøre også (kjenner ingen vikarer som forbereder timer eller gjør noe etterarbeid). Maks 300, avhenger av din ansiennitet. 

Anonymkode: 4dc63...c34

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lønna som vikar er ikke over 600. I så fall må jeg si opp min faste jobb som lektor og heller bli timelærer! Mye mindre å gjøre også (kjenner ingen vikarer som forbereder timer eller gjør noe etterarbeid). Maks 300, avhenger av din ansiennitet. 

Anonymkode: 4dc63...c34

Da jeg jobbet som vikar på vgs for 10 år siden lønnen på 530 kr per undervisningstime. Dette før jeg tok ppu (hadde mastergrad i faget jeg vikarierte i). Forarbeid og etterarbeid var selvfølgelig inkludert. Fikk et par rettebunker den høsten. Hvis du heller vil ha en usikker tilværelse som timelærer, kjør på! 

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg vil aller helst ha fast arbeid og garantert lønn. Men jeg finner ikke noe akkurat når, så jeg lurte på å prøve Pedagogisk Virkarsentral. 😕 Jeg er helt nyutdannet og jeg har lite erfaring. Jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg best kan få jobb. Jeg må ha inntekt så vikartimer blir da første steget hvis jeg ikke får fast, og så får jeg bare prøve å skaffe meg en sikker jobb etter en stund. 
Men de ville ha to referanser. Jeg har hatt en jobb før, men det er en stund siden (før master). Kan referanse være fra noen man ikke har jobbet med? Veileder på master snakket om at hun gjerne kunne skrive referanse, men jeg har jo egentlig ikke hatt så veldig mye med henne å gjøre. Ikke egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg vil aller helst ha fast arbeid og garantert lønn. Men jeg finner ikke noe akkurat når, så jeg lurte på å prøve Pedagogisk Virkarsentral. 😕 Jeg er helt nyutdannet og jeg har lite erfaring. Jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg best kan få jobb. Jeg må ha inntekt så vikartimer blir da første steget hvis jeg ikke får fast, og så får jeg bare prøve å skaffe meg en sikker jobb etter en stund. 
Men de ville ha to referanser. Jeg har hatt en jobb før, men det er en stund siden (før master). Kan referanse være fra noen man ikke har jobbet med? Veileder på master snakket om at hun gjerne kunne skrive referanse, men jeg har jo egentlig ikke hatt så veldig mye med henne å gjøre. Ikke egentlig. 

Pvs betaler ræva. Har master i historie og ppu og får 160 som timelærer gjennom de. Har de fagene jeg har undervist i. ( har ikke lagt inn jobberfaring/sluttatester så det er jo noe av grunnen) 

Du kan bruke veilederen som referanse

Anonymkode: f23e1...2b0

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ferdig utdannet lektor, men jeg finner ikke noe fast i byen jeg bok akkurat nå (jeg kan ikke flytte). Men jeg har ikke noe imot å begynne med vikartimer. Det er penger og det er erfaring. Jeg bare lirer på hva timebetaling er for noen med lektorutdannelse. 

Ta kontakt med skolene og hør om du kan stå på vikarlista. 

Hvis det er videregående du vil jobbe i kan det være lurt å ta kontakt med avdelingsledere. Det er de som sitter med den praktiske oppgaven med å skaffe vikar på mange skoler. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pvs betaler ræva. Har master i historie og ppu og får 160 som timelærer gjennom de. Har de fagene jeg har undervist i. ( har ikke lagt inn jobberfaring/sluttatester så det er jo noe av grunnen) 

Du kan bruke veilederen som referanse

Anonymkode: f23e1...2b0

160? 😮 Det er kjempe dårlig. Det står ikke hva de betaler, bare tariff står det. 

Da spør jeg veileder om referanse. :) 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, stan skrev:

Ta kontakt med skolene og hør om du kan stå på vikarlista. 

Hvis det er videregående du vil jobbe i kan det være lurt å ta kontakt med avdelingsledere. Det er de som sitter med den praktiske oppgaven med å skaffe vikar på mange skoler. 

Tusen takk. :) Jeg tar en ringerunde og hører med forskjellige skoler om de skal sitte meg på listen. Jeg kan jo også høre med skolen jeg har i langpraksis på. De spurte om jeg ville på vikarlisten etter praksis, men jeg hørte aldri noe fra de. 😕 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...