AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #1 Skrevet 13. juli 2020 Jeg greier enda ikke å legge dette bak meg. Vi feiret vår lille og hadde dåp i helga. Vi hadde invitert familie og slekt fra begge sider og var omtrent 30 gjester til sammen. For å gjøre det enklest mulig hadde vi bestilt all maten fra catering og vi hadde bestilt til 32 gjester for å være sikre på at det var nok mat. Blandet gjestene var ti tanter og to onkler til mannen min. De klaget høylytt over maten, og mente det var lite tilrettelagt for de som spiste lavkarbo. Det verste var at de gjorde dette høylytt både til meg og til andre gjester. Deretter forsynte de seg grovt av tapasbordet, og nærmest rensket det for spekemat, kjøtt og fisk. De lempet tallerkenene sine fulle av kjøttmat, uten å ra hensyn til andre gjester. Flere av gjestene fikk ikke smakt på alt pga dem Jeg synes dette var ordentlig ubehagelig og flaut, det ødela stemningen veldig. De fortsatte klaginga når det var kaker og kaffe, for da kunne de ikke forsyne seg av noe. De hadde sendt SMS en dag i forveien og sagt at de kun spiste lavkarbo. Jeg tenkte det skulle gå greit, da vi hadde tapas og sikkert en del de kunne spise der. Vet ikke helt hvor jeg vil med innlegget, annet enn en utblåsning i ren frustrasjon. De får ikke flere invitasjoner av oss i alle fall! Anonymkode: 02b13...7b9 8
MsElliot Skrevet 13. juli 2020 #2 Skrevet 13. juli 2020 For noen frekke gribber! Da jeg gikk på lavkarbo tok jeg med egen mat når jeg ble invitert i selskap. Jeg synes de burde fått en tilbakemelding på oppførselen din. 30
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #3 Skrevet 13. juli 2020 Du kan trøste deg med at de andre nok helg sikkert syntes at de var uhøflige og at dere er helt uskyldige. Men jeg skjønner at dette var en veldig kjedelig opplevelse, og at det ødela litt av dagen. Man kan jo ikke forvente at lavkarbo er en diettform man skal ta noen spesielle hensyn til. Og hva mente de du skulle gjøre når de skriver dette en dag før besøket? Jeg hadde gjort som dere- hadde droppet alle fremtidige invitasjoner. Anonymkode: 4ef8b...1b6 17
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #4 Skrevet 13. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg greier enda ikke å legge dette bak meg. Vi feiret vår lille og hadde dåp i helga. Vi hadde invitert familie og slekt fra begge sider og var omtrent 30 gjester til sammen. For å gjøre det enklest mulig hadde vi bestilt all maten fra catering og vi hadde bestilt til 32 gjester for å være sikre på at det var nok mat. Blandet gjestene var ti tanter og to onkler til mannen min. De klaget høylytt over maten, og mente det var lite tilrettelagt for de som spiste lavkarbo. Det verste var at de gjorde dette høylytt både til meg og til andre gjester. Deretter forsynte de seg grovt av tapasbordet, og nærmest rensket det for spekemat, kjøtt og fisk. De lempet tallerkenene sine fulle av kjøttmat, uten å ra hensyn til andre gjester. Flere av gjestene fikk ikke smakt på alt pga dem Jeg synes dette var ordentlig ubehagelig og flaut, det ødela stemningen veldig. De fortsatte klaginga når det var kaker og kaffe, for da kunne de ikke forsyne seg av noe. De hadde sendt SMS en dag i forveien og sagt at de kun spiste lavkarbo. Jeg tenkte det skulle gå greit, da vi hadde tapas og sikkert en del de kunne spise der. Vet ikke helt hvor jeg vil med innlegget, annet enn en utblåsning i ren frustrasjon. De får ikke flere invitasjoner av oss i alle fall! Anonymkode: 02b13...7b9 En dag i forveien beskjed om lavkarbo.Da er alt enten bestilt for lengst eller laget for lengst eller akkurat ferdig bakt eller laget .Kunne hatt med egen mat og kaker da eller hold kjeft.Makan til frekkhet!Var de dritings og? Lavkarbo er eget valg ikke noe nødvendig på liv å dø eller de er allergisk mot. Aldri be de mer.Dette ødela de fint selv! Dumt for dere at dette er minnene fra dåpen Håper det ellers var greit Anonymkode: aa572...514 11
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #5 Skrevet 13. juli 2020 Enig med deg i at de er egoistiske og frekke gjester. Å sende tekstmelding en dag før dåpen er altfor dårlig.. Om jeg var så overvektig at jeg måtte spise lavkarbo så hadde jeg ikke opplyst om det til de som skulle arrangere dåp. Jeg hadde tenkt at dette er min greie så jeg overlever en dag uten lavkarbo🙃 Det hadde vært noe helt annet om det var matintoleranse eller allergi, da hadde jeg gitt beskjed i god tid i forveien eller faktisk tatt med mat som jeg var sikker på at jeg tåler. Anonymkode: aa2be...239 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #6 Skrevet 13. juli 2020 Så absolutt alle av hans tanter og onkler er ufyselige? Anonymkode: 22801...7af 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #7 Skrevet 13. juli 2020 Frekkere enn flatlusa! Bare ikke be dem igjen på noe. Her bes kun de nærmeste (som man kommer godt overens med og ser gjevnlig). Før ikke på folk jeg ikke har god kontakt med, slekt er ikke noe viktig om relasjonen ikke er god og de ikke kan oppføre seg fint Anonymkode: 1450b...bd4 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #8 Skrevet 13. juli 2020 Lavkarbo er en diett ikke noe livsviktig som feks peanuttallergi! Herregud. Slanker du deg så bli hjemme da tenker jeg. Rart ingen sa noe for å backe dere. Anonymkode: b7f5b...f8b 7
Brunello Skrevet 13. juli 2020 #9 Skrevet 13. juli 2020 Hva er det man ikke kan spise på et koldtbord når en går på lavkarbo? Trodde det meste som var på et koldtbord gikk som lavkarbo. Det eneste må være brød og enkelte potetretter, men det kutter mange som ikke er på lavkarbo også. Frekke folk, men hvorfor be så mange tanter og onkler av mannen. Har dere veldig god kontakt med alle? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #10 Skrevet 13. juli 2020 Dårlig oppdragelse og folkeskikk. Ingen med god oppdragelse oppfører seg slik i selskap. Jeg tenker mitt om sosial bakgrunn for å si set sånn. Anonymkode: 38420...c08 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #11 Skrevet 13. juli 2020 2 minutter siden, Brunello skrev: Hva er det man ikke kan spise på et koldtbord når en går på lavkarbo? Trodde det meste som var på et koldtbord gikk som lavkarbo. Det eneste må være brød og enkelte potetretter, men det kutter mange som ikke er på lavkarbo også. Frekke folk, men hvorfor be så mange tanter og onkler av mannen. Har dere veldig god kontakt med alle? Det siste er rart. Vi har ikke bedt noen av våre egne tanter og onkler til dåp. Anonymkode: 38420...c08
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #12 Skrevet 13. juli 2020 Ja det var frekk oppførsel. Og jeg synes alltid det er rart at det er de som inviterer som må tilberede all slags diettmat/allergmat. Burde ikke de som ikke spiser vanlig mat ta med seg mat de kan spise.. Anonymkode: 5d6e1...4bf 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #13 Skrevet 13. juli 2020 Enkelte ser bare seg og sitt, alltid. Beklagelig at de rotet til den fine dagen deres:( Anonymkode: bdcb1...af1 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #14 Skrevet 13. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det siste er rart. Vi har ikke bedt noen av våre egne tanter og onkler til dåp. Anonymkode: 38420...c08 Det er nå vel litt forskjellig fra familie til familie, og hvor nære man er..... Anonymkode: e4f03...437 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #15 Skrevet 13. juli 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så absolutt alle av hans tanter og onkler er ufyselige? Anonymkode: 22801...7af Lurte på det samme. Absolutt alle de ti tantene og to onklene går på lavkarbo, og alle spiste kun fra tapasen? 30 gjester, så disse onklene/tantene til mannen din var 40 % av gjestene? Anonymkode: 0dd89...dae 6
VOX Skrevet 13. juli 2020 #16 Skrevet 13. juli 2020 Om de spiser lavkarbo eller ikke har vel ikke så mye med saken å gjøre. Manglende folkeskikk derimot, men det må dere vel ant på forhånd De andre gjestene fikk det sikkert med seg. Gratulerer med dåpsbarnet. 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #17 Skrevet 13. juli 2020 Var det folk i 50-60 årene som spiste lavkarbo, eller var de yngre? Anonymkode: 76188...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #18 Skrevet 13. juli 2020 Fy faen så selvsentrerte fæle gjester!!! Blir helt paff Anonymkode: 53e8c...1fc 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #19 Skrevet 13. juli 2020 Alle 12 tanter og onkler på mannen din sin side spiser lavkarbo og er ufyselige gjester..? Anonymkode: 1aa54...487 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #20 Skrevet 13. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alle 12 tanter og onkler på mannen din sin side spiser lavkarbo og er ufyselige gjester..? Anonymkode: 1aa54...487 Rart. Må være en veldig spesiell familie. Og ja, jeg synes det er rart at mannens onkler og tanter utgjør gode 40% av gjestene. Snålt. Anonymkode: 38420...c08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå