Gå til innhold

Hvor lang tid etter en abort ble du gravid på nytt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en 22 år gammel jente som er gravid. Jeg har både fast jobb og slike ting på stell allerede, men økonomien og «modenheten» min ønsker jeg skal være full forberedet på ett barn og alt det barnet krever og trenger. Så det sier meg at jeg absolutt burde vente en stund til. Jeg bare lurer på hvor lang tid tok det fra du gjennomførte en abort til du ble gravid på nytt? Sier ikke at jeg ønsker det innen kort tid, er bare redd det vil ta mange mange år før det klaffer på nytt.. 

Anonymkode: 71656...362

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ekstremt avhengig av om du aktivt prøver eller går på prevensjon i mellomtiden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker mest på de som brukte prevensjon i ettertid, og hvor lang tid det tok fra prevensjonsstopp til det klaffet. Men alle erfaringer er gode å lese. 

Skrevet

Nesten to år. Er helt sikker på at en stressende jobbsituasjon gjorde at jeg ikke ble gravid. Oppdaget at jeg var gravid to uker ut i ferien da jeg visste at det ville bli endringer etter ferien.

Skrevet

Vel jeg har mista flere ganger.

Etter første gang: Ble ikke gravid på nytt selv om jeg og min daværende samboer prøvde 4 år.

Med nåvørende partner:
Etter første gang: 7 mnd  (mistet feb 2018, gravid igjen sept 2018)
Etter andre gang: Ca 8 mnd (mistet i sept 2018, gravid igjen juni 2019)
Etter tredje gang: Ca 5 mnd (mistet i agusut 2019, gravid igjen i januar 2020)

Og nå er jeg gravid i uke 26

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at du vil vente minst et par år til når du ønsker abort per dags dato? Det bør gå helt fint. Kroppen og syklusen bør normalt sett ha kommet seg i orden igjen for lengst innen da.

Anonymkode: 79529...994

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne vente 1-2 år med prøving hvertfall. Tusen hjertelig takk for svar ❤️ Og gratulerer til dere som ble gravide igjen! Veldig glad på deres vegne!

AnonymBruker
Skrevet

Om du tar «hjemme abort» kan det går kjapt hvertfall, sånn du får med piller hjem altså ikke kirurgisk. Jeg tok avort i oktober, første mens igjen i januar, gravid i februar. Så knappe 4mnd 😂

Anonymkode: c141f...382

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid i 2014, 20 år gammel, valgte å ta abort da. Nå 6år etter føler jeg meg klar for graviditet igjen med utdanning, fast jobb, rett mann, bil og hus 😊

Anonymkode: 04bc6...d10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...