Gå til innhold

Folk som klager over at det er så mange mennesker som står tett i fornøyelsesparker, store kjøpesentre og lignende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hva de klager over. De har jo selv valgt å besøke steder der det bruker å være MYE folk. Hvorfor gjør de det hvis de er redde for å bli smittet? Hvis man er i risikogruppe og/eller redd for virus, så drar man ikke på Tusenfryd, i Kristiansand dyrepark og på store kjøpesentre, de mest populære strender, badebasseng osv. Da velger man steder som ikke samler så mye folk. De må jo forstå at når myndighetene vil at alle skal feriere i Norge og det er mye drittvær rundt om i dette landet, så stimer folk seg på slike plasser som er nevnt.

Blir litt dobbeltmoral spør dere meg.

Anonymkode: 1fe46...0b3

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Enig, De har ingenting å klage på så lenge de oppsøker disse stedene, men så er det jo noen som må klage uansett også.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er virkelig det teiteste jeg leser.

Anonymkode: b1c5c...814

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fra bjørneparken:

Det var heller ikke oppmerket hvor man kunne stå eller avstand, og folk sto tett. 

Liksom.. Dere er ute. Alle andre år hadde dere gitt faen. 

Anonymkode: b58db...9f8

• Liker 1
Skrevet

Meeeen myndighetene har jo satt grenser for slikt...? Er vi virkelig kommet dit at folk som er lojale mot myndighetenes anbefalinger er hysteriske tullinger? Det er kanskje på tide å minne folket om at dette er en dugnad. Oppmuntring til å shame de som deltar i denne dugnaden er bedrøvelig og skammelig. Hele denne tråden er flau lesning...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Meeeen myndighetene har jo satt grenser for slikt...? Er vi virkelig kommet dit at folk som er lojale mot myndighetenes anbefalinger er hysteriske tullinger? Det er kanskje på tide å minne folket om at dette er en dugnad. Oppmuntring til å shame de som deltar i denne dugnaden er bedrøvelig og skammelig. Hele denne tråden er flau lesning...

Det som er mest flaut er vel at de som hyler opp om dette selv ikke klarer holde reglene de klikker for at andre ikke følger. At folk har blitt så hjernedøde at de må ha oppmerking på bakken feks. 

Anonymkode: b58db...9f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Anbefaling er ikke det samme som et krav. Tenk over det

Anonymkode: 4a8d8...f69

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hva de klager over. De har jo selv valgt å besøke steder der det bruker å være MYE folk. Hvorfor gjør de det hvis de er redde for å bli smittet? Hvis man er i risikogruppe og/eller redd for virus, så drar man ikke på Tusenfryd, i Kristiansand dyrepark og på store kjøpesentre, de mest populære strender, badebasseng osv. Da velger man steder som ikke samler så mye folk. De må jo forstå at når myndighetene vil at alle skal feriere i Norge og det er mye drittvær rundt om i dette landet, så stimer folk seg på slike plasser som er nevnt.

Blir litt dobbeltmoral spør dere meg.

Anonymkode: 1fe46...0b3

Jeg leste meg opp på tiltakene en park hadde, og vi kjøpte billetter dit. Det var ikke for mye folk, så isolert sett var det ikke noe problem å holde avstand. De hadde også mange tiltak som egentlig gjør parken trygg. Det eneste problemet var at folk ikke overholder regelen om 1 meters avstand i køen. Det var tegnet opp merker som viste hvordan vi skulle stå- og dette burde være utrolig lett å overholde. Vi hadde selv ikke problemer med å holde en meters avstand til de foran oss i køen. Men vi måtte likevel gi beskjed til de bak oss om å holde avstand- noen ble også sure. 

Jeg synes ikke det er dobbeltmoralsk å gå i en park. De har begrenset inntak av publikum og parkene har mye areal. Problemet er jo at folk ikke klarer den ene tingen de skulle passe på: å holde en meters avstand i kø. 

Anonymkode: 088f3...9d7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, altså, hvorfor andre absolutt skal handle på Ikea samtidig som meg, det forstår jeg ikke. Får da være grenser for tankeløshet:ironi:

Anonymkode: 4efd3...26f

• Liker 8
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaling er ikke det samme som et krav. Tenk over det

Anonymkode: 4a8d8...f69

Jeg forstår. Så det er ikke noen tvang tilknyttet dette, og derfor gir du beng? Er ikke alles helse et godt initiativ til å holde trynet ditt 1 meter unna andre? Innpåslitne folk er en uting uavhengig av om det er pandemi eller ikke. Hva er greia liksom? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste meg opp på tiltakene en park hadde, og vi kjøpte billetter dit. Det var ikke for mye folk, så isolert sett var det ikke noe problem å holde avstand. De hadde også mange tiltak som egentlig gjør parken trygg. Det eneste problemet var at folk ikke overholder regelen om 1 meters avstand i køen. Det var tegnet opp merker som viste hvordan vi skulle stå- og dette burde være utrolig lett å overholde. Vi hadde selv ikke problemer med å holde en meters avstand til de foran oss i køen. Men vi måtte likevel gi beskjed til de bak oss om å holde avstand- noen ble også sure. 

Jeg synes ikke det er dobbeltmoralsk å gå i en park. De har begrenset inntak av publikum og parkene har mye areal. Problemet er jo at folk ikke klarer den ene tingen de skulle passe på: å holde en meters avstand i kø. 

Anonymkode: 088f3...9d7

Enig. Vi var på et to-døgns cruise til Kiel med Color Line i forrige uke og opplevde det samme. Det er begrenset antall passasjerer ombord og de har gjort det de kan for å tilrettelegge for at man skal klare å holde avstand, men det hjelper jo lite med allverdens smitteverntiltak når folk ikke bryr seg og gjør som det passer dem.

F.eks. var det klart merket at annethvert bord i Observation Lounge ikke var i bruk, men tok folk hensyn til det? Nei. Da et par satte seg rett ved siden av oss og fjernet skiltet om at det ikke var i bruk sa mannen min fra at de ikke kunne sitte der. De ble sure, for bordet de hadde blitt henvist til hadde så dårlig utsikt og de ville heller sitte der, det måtte vi jo skjønne. Heldigvis kom en ansatt og ga dem beskjed om å flytte seg til bordet de hadde blitt tildelt før det ble ytterligere diskusjon.

Anonymkode: 71db2...986

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Den Sagnsomsuste said:

Dugnad er frivillig...

Anonymkode: 216ee...460

• Liker 4
Skrevet

Kanskje de MÅ på butikken/apotek,  har tannlege eller legetime. Så vidt jeg vet kommer ikke leger eller tannleger hjem til deg for å behandle deg.

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Nei jeg er ikke en av de som har valgt å oppsøke sånne steder. Jeg er en av de som klager men jeg holder meg langt unna kjøpesenter og fornøyelsesparker og sånt tull! Jeg vet det er tett med folk for jeg hører det fra andre og vet at folk bare gir faen nå😡😡😡😡 Så ja jeg klager og er forbanna på at det er stappfullt med folk overalt tett i tett. Folk har så jævla lyst på en ny bølge tydeligvis. 

Og vet du? Det er ikke alle som er på sånne steder som velger frivillig å oppsøke sånne steder som kjøpesenter? Kanskje de må? Har ikke noe valg? Tenkt på det?

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Warrior said:

Det er ikke alle som er på sånne steder som velger frivillig å oppsøke sånne steder som kjøpesenter? Kanskje de må? Har ikke noe valg? Tenkt på det?

Man må ingenting, alltid et valg

• Liker 3
Gjest Warrior
Skrevet (endret)
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må ingenting, alltid et valg

Hadde ALDRI gått selv sånne steder uansett, hater kjøpesenter fra før av, men noen må sikkert jo. Hvis de har en viktig legetime som de må møte opp på. Eller hente en viktig medisin. Da er det de som står tett i tett som skal flytte seg! 

Endret av Warrior
  • Opprett ny...