AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #1 Skrevet 13. juli 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Wbnnyk/nakstad-om-null-respiratorinnlagte-et-resultat-av-en-straalende-innsats Strålende innsats, sier Nakstad. Godt å se, for på kg får vi stadig bare høre at vi gir blanke F alle sammen. Anonymkode: 5e200...cb6 17
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #2 Skrevet 13. juli 2020 Dette er virkelig gode nyheter. Bør feires med en skikkelig kule på byen! Anonymkode: 529d6...f9b 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #3 Skrevet 13. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette er virkelig gode nyheter. Bør feires med en skikkelig kule på byen! Anonymkode: 529d6...f9b Eller kanskje vi skulle samle oss 15 000 og protestere mot de lave tallene? 😛 De må jo være feil, når alt vi har hørt her i månedsvis er at det straks eksploderer. Anonymkode: 5e200...cb6 15
Gjeste mann Skrevet 13. juli 2020 #4 Skrevet 13. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller kanskje vi skulle samle oss 15 000 og protestere mot de lave tallene? 😛 De må jo være feil, når alt vi har hørt her i månedsvis er at det straks eksploderer. Anonymkode: 5e200...cb6 Bare vent om 14 dager, da eksploderer det........!!😂 11
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. juli 2020 #5 Skrevet 13. juli 2020 Veldig gode nyheter, men jeg ville ikke jublet riktig enda, er redd det vil eksplodere igjen til høsten. Håper jeg tar feil.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #6 Skrevet 13. juli 2020 1 minutt siden, Gjeste mann said: Bare vent om 14 dager, da eksploderer det........!!😂 For ikke å snakke om at når nulltallet først er oppnådd, så kan det jo bare gå oppover. Det er jo ikke usannsynlig at det snart kommer en på respirator igjen, og så en til. Og da kan kg rope i flokk: DOBLING PÅ RESPIRATOR!!!!! Anonymkode: 5e200...cb6 11
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #7 Skrevet 13. juli 2020 Men, dere som ler av det her. "Bare vent om to uker!!" og sånn. Tror dere at pandemien er avlyst, eller hva er greia? Anonymkode: 529d6...f9b 8
Krantz95 Skrevet 13. juli 2020 #8 Skrevet 13. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men, dere som ler av det her. "Bare vent om to uker!!" og sånn. Tror dere at pandemien er avlyst, eller hva er greia? Anonymkode: 529d6...f9b Pandemien er avlyst. Selv Nakstad tror nå at det ikke kommer noen ny smittebølge: https://www.tv2.no/nyheter/11541056/ 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #9 Skrevet 13. juli 2020 Ingenting hadde jo vært bedre enn det. Jeg forbeholder meg retten til å være skeptisk hvertfall ut året. Anonymkode: 529d6...f9b 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #10 Skrevet 13. juli 2020 4 minutter siden, Krantz95 skrev: Pandemien er avlyst. Selv Nakstad tror nå at det ikke kommer noen ny smittebølge: https://www.tv2.no/nyheter/11541056/ Vi får se, selv om sannsynligheten er mindre for en ny bølge, så kan man ikke utelukke det. Høsten/vinteren er dessverre (som den alltid er) mørk, våt, kald og lang, og det er typisk gode forhold for smittbare sykdommer. Men jeg krysser selvsagt alle fingre og tær jeg har. Anonymkode: e18ed...a7b 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #11 Skrevet 13. juli 2020 Men fremdeles får vi ikke lov til å spille eller se fotball🙄🙄🙄 Anonymkode: d625d...d78 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #12 Skrevet 13. juli 2020 Tror dette har mye med tiltakene mot "harry handel" å gjøre, tror nok bildet ville sett annerledes ut hvis det hadde vært fritt fram å stikke over grensa. Anonymkode: af303...5f0 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #13 Skrevet 13. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men fremdeles får vi ikke lov til å spille eller se fotball🙄🙄🙄 Anonymkode: d625d...d78 Det er det mest idiotiske forbudet de har satt i gang🙄 Anonymkode: 46c25...1c6 4
Den Sagnomsuste Skrevet 13. juli 2020 #14 Skrevet 13. juli 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det mest idiotiske forbudet de har satt i gang🙄 Anonymkode: 46c25...1c6 Ja, man kan godt dra til Spania (som sliter med smitte i flere regioner), men man kan ikke kjøpe øl i Sverige? Smitten skal helst være av søreuropeisk herkomst og ikke svensk må skjønne...? Dette med at man flyr dit man vil, men kun 200 stk på Tippeligakamper er så hinsides sykt at jeg mangler ord... 3 divisjon og nedover får ikke ha kontakttrening i fotballen, men vi reiser til utlandet (der turister hentet smitten til landet i utgangspunktet...?) Jeg er svært positiv til en streng linje, men slik det praktiseres nå fremstår myndighetene inkonsekvente og latterlige! Endret 13. juli 2020 av Den Sagnsomsuste 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #15 Skrevet 13. juli 2020 50 minutter siden, AnonymBruker said: Men, dere som ler av det her. "Bare vent om to uker!!" og sånn. Tror dere at pandemien er avlyst, eller hva er greia? Anonymkode: 529d6...f9b Jeg tror ikke den er avlyst, men klarer å glede meg over at ting ser mye mer positivt ut enn selv optimistene her inne trodde for noen uker siden. Det skulle gå til helvete mange ganger i takt med skoleåpning, tometeren som ble en meter, den berømte demonstrasjonen, alle som gir f på butikken og alt det andre det klages over her inne daglig. Da må det faktisk være lov å glede seg over det ikke ble sånn, og håpe at det går mye bedre enn mange tror når resten åpnes gradvis opp også. Anonymkode: 5e200...cb6 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #16 Skrevet 13. juli 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: For ikke å snakke om at når nulltallet først er oppnådd, så kan det jo bare gå oppover. Det er jo ikke usannsynlig at det snart kommer en på respirator igjen, og så en til. Og da kan kg rope i flokk: DOBLING PÅ RESPIRATOR!!!!! Anonymkode: 5e200...cb6 Ja, nemlig... Så da kan jeg, for en gangs skyld i fullt alvor, si: Bare vent 14 dager! Anonymkode: 4604e...e6c 3
NorthernLight Skrevet 13. juli 2020 #17 Skrevet 13. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eller kanskje vi skulle samle oss 15 000 og protestere mot de lave tallene? 😛 De må jo være feil, når alt vi har hørt her i månedsvis er at det straks eksploderer. Anonymkode: 5e200...cb6 Når FHI regner med at under 1% av befolkningen har vært smittet og man ser hvordan covid-19 sprer seg i andre land nå med rasende fart, så trenger man ikke å være rakettforsker for å skjønne at smitten vil øke vesentlig her til høsten/vinteren en gang. Folk vil da være mer inne og det er antatt at viruset trives best i litt lavere temperaturer. Vi har ikke vaksine eller flokkimmunitet så de som tror alt er over er rimelig naive for å si det mildt.. 4
Krantz95 Skrevet 13. juli 2020 #18 Skrevet 13. juli 2020 2 minutter siden, NorthernLight skrev: Når FHI regner med at under 1% av befolkningen har vært smittet og man ser hvordan covid-19 sprer seg i andre land nå med rasende fart, så trenger man ikke å være rakettforsker for å skjønne at smitten vil øke vesentlig her til høsten/vinteren en gang. Folk vil da være mer inne og det er antatt at viruset trives best i litt lavere temperaturer. Vi har ikke vaksine eller flokkimmunitet så de som tror alt er over er rimelig naive for å si det mildt.. Espen Nakstad i Helsedirektoratet tror ikke det kommer noen ny smittebølge. Han tror heller at vi får flere enkelt-tilfeller etter hvert. 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #19 Skrevet 13. juli 2020 7 minutter siden, NorthernLight skrev: Når FHI regner med at under 1% av befolkningen har vært smittet og man ser hvordan covid-19 sprer seg i andre land nå med rasende fart, så trenger man ikke å være rakettforsker for å skjønne at smitten vil øke vesentlig her til høsten/vinteren en gang. Folk vil da være mer inne og det er antatt at viruset trives best i litt lavere temperaturer. Vi har ikke vaksine eller flokkimmunitet så de som tror alt er over er rimelig naive for å si det mildt.. Hvorfor gå rundt og tenke på det? Ingen kan spå. Innen høsten har jeg feiret 17.mai. Vært på tre utenlandsturer. I to bryllup. Arrangert middager. Vært på jobbfest. Og mye mer. Stoler på at myndigheter og andre overvåker situasjonen, og setter strengere restriksjoner dersom det blir behov for det. Slik at jeg slipper å gå rundt å tenke på "til høsten", og heller kan nyte livet, reising og sommeren. Anonymkode: b54d5...ae2 2
NorthernLight Skrevet 13. juli 2020 #20 Skrevet 13. juli 2020 6 minutter siden, Krantz95 skrev: Espen Nakstad i Helsedirektoratet tror ikke det kommer noen ny smittebølge. Han tror heller at vi får flere enkelt-tilfeller etter hvert. Nok av andre eksperter som mener det vil blusse opp til høst/vinter en gang. Man ser jo også hvor slappe folk har blitt med smittevern. 1
Anbefalte innlegg