AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #1 Skrevet 13. juli 2020 Jeg er sykemeldt fordi jeg har møtt veggen (psykisk og fysisk utslitt Alenemamma). og jeg vet ikke hva jeg skal svare når jeg får melding fra andre foreldre nå for tida når de spør om barnet deres kan komme på besøk hjem til oss. Jeg har nok med meg selv og min egne barn akkurat nå, men min dårlige samvittighet klarer ikke komme opp med en god nok unskyldning/grunn til å si nei... Plages med angst nå og jeg overanalyser og stresser for ‘alt’... Hva svarer man? Å si at det ikke passer akkurat i dag føler jeg blir litt teit på en måte, for jeg er jo ikke på jobb og har ingen ‘gyldig’ grunn for å ikke si ja når de vet jeg er hjemme... Anonymkode: 3cf12...723
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #2 Skrevet 13. juli 2020 Si at du ikke er helt frisk, men ditt barn kan komme til dem om det passer? Anonymkode: fe0f0...70e 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #3 Skrevet 13. juli 2020 Det passer dårlig, men de kan møtes hos dere f.eks Anonymkode: 38438...cb1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #4 Skrevet 13. juli 2020 Kommer jo litt anpå, noen ganger så kan jo et barn på besøk være som å ha «barnevakt«, dvs ungen er aktivisert... Er selv sykmeldt nå og det at eldste har hatt bestevenninna en del her har fungert godt. De må bare få litt mat, ellers kan jeg nyte det at hun er aktivisert og koser seg. Jeg slipper dårlig samvittighet for at jeg ikke får dekt alle hennes behov. Men jeg vet at alle barn ikke er sånne, min yngste krever litt mer og har dermed ikke så mye besøk. Har du forsøkt å være åpen om utfordringene dine, dvs svart at det nå er litt mye på hjemmebane så det hadde vært kjempefint om ungene dine heller kunne tatt en tur? Evt hvis de har noen venner som de går veldig godt sammen med så si ok til det (ref det jeg nevnte først i innlegget mitt). Anonymkode: 5d0c9...c28 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #5 Skrevet 13. juli 2020 Si at det dessverre ikke passer med besøk. Om du føler du må forklare hvorfor, så kan du vel si at du er syk? Til foreldrene til de nærmeste vennene kan du evt være litt mer åpen hvis du føler for det. Moren til mitt barns bestevenn er i omtrent samme situasjon som deg, og hun har vært helt åpen om det. Derfor inviterer jeg alltid hit når mitt barn spør om å leke med vennen. Så sier hun heller fra de gangene hun er i form til å ha dem hos seg. Det fungerer veldig fint. Jeg synes det er mye bedre enn de som alltid sier nei til invitasjoner til barna, fordi de ikke kan invitere tilbake. Har opplevd det også, men vi vil jo bare at barnet vårt skal få leke med vennene sine, for oss er det likegyldig om det skjer her eller der. Anonymkode: 1ec62...0f3 1
Fone Skrevet 13. juli 2020 #6 Skrevet 13. juli 2020 Er vel bare å svare at du er sykemeldt og det passer ikke å ha besøk nå da du ikke er i form 😊 Trenger ikke grunngi noe mer, en er jo ikke sykemeldt fordi en har overskudd til barn. Hadde noen sagt det til meg så hadde jeg bare tilbudt meg at barna kunne komme til meg for å avlaste litt 😊 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå