Gå til innhold

Det lukter kronisk tåfis på soverommet???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

På soverommet vårt lukter det alltid tåfis. Trodde først dette var grunnet samboers jobbklær og mulig sengen, så jeg har innført at alle jobbklær skal ligge på et annet rom. Har også kjøpt ny seng, og tatt en ordentlig rundvask på soverommet. Byttet dyner puter osv. 

Men det stinker nesten mer enn før??? 

Er det meg??? Samboeren min sier han ikke lukter det, og jeg kjenner ingen lukt fra meg selv heller. Vurderte legge dette under kropp og helse

Har luktet sånn i snart 6mnd, blir bare verre og verre. Kjennes som at tåfislukta sitter midt i rommet over sengen. 

Anonymkode: a60cb...db0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, MadameDeRosa skrev:

Mugg

Det er ikke mugg. Det er ingenting galt med rommet. Har sjekket opp dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må få en som ikke bor i huset og ikke er vant til "deres huslukt" til å komme inn og lukte for deg.

Anonymkode: af229...c4b

• Liker 5
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mugg. Det er ingenting galt med rommet. Har sjekket opp dette. 

Så tak og vegger er sjekket ut og dere har sett inni veggene også? Men så bra da...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, MadameDeRosa skrev:

Så tak og vegger er sjekket ut og dere har sett inni veggene også? Men så bra da...

Ja, men det er hovedsaklig fordi soverommet er et påbygg. Altså nytt. 

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Betyr ikke at det automatisk er helt i orden for det. Just saying.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hender jo at "nye ting" lukter dritt -er det malingen, treverket, beisen, isolasjonen? Burde lufte godt i allefall, sett opp vinduet ordentlig om morgenen og lufte til du skal ut av huset.

Anonymkode: 4813e...a9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, MadameDeRosa skrev:

Betyr ikke at det automatisk er helt i orden for det. Just saying.

Nei, men når vi har bygd det selv så anser jeg sjansen som ganske liten. Årsaken til at vi har sjekket mugg og radon er at deler av huset er eldre, og at vi har byttet ut en god del av det gamle. Så nei, det er ikke mugg. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det hender jo at "nye ting" lukter dritt -er det malingen, treverket, beisen, isolasjonen? Burde lufte godt i allefall, sett opp vinduet ordentlig om morgenen og lufte til du skal ut av huset.

Har faktisk lurt på om det er skapet. Det er nytt. Samtidig har lukten bare tiltatt etter vi byttet senga, så jeg begynner å lure på om det er svette ellernoe

Er bare meg som lukter det 🤔🤔

AnonymBruker
Skrevet

Har du lampe over sengen? Klarer ikke å finne ut av tåfislukten, men hos noen jeg kjenner så har de spotter i taket hvor de oppdaget at den ene begynte å "svi" seg, noe galt med det elektriske, det lukta i hvertfall dritt..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har faktisk lurt på om det er skapet. Det er nytt. Samtidig har lukten bare tiltatt etter vi byttet senga, så jeg begynner å lure på om det er svette ellernoe

Det kan jo også være. Jeg har hatt nye ting som har luktet helt forferdelig, hadde et lakkert billig-bord en gang som måtte gå fordi jeg synes det luktet sånn. Men siden det var noe billige greier så var det jo ikke noe savn, så har ikke tenkt så mye på det senere, kommmer på det nå når du skriver.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg leste om noe lignende hvor det var et skap som luktet. Da var det et Ikeaskap som var problemet. 

AnonymBruker
Skrevet

en død person som aldri vasket føttene som av og til vanker på soverommet? 😊

jeg tenker som en annen her, få noen andre til å lukte inni skapet. Nye materialer kan ha en merkelig lukt. Sov med vinduet oppe og luft godt hver morgen. Har du byttet madrassen?? Lukt kan sette seg godt i madrass..

Anonymkode: 6c148...b45

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ulven skrev:

Jeg leste om noe lignende hvor det var et skap som luktet. Da var det et Ikeaskap som var problemet. 

Hm. Vårt er fra bohus men det går vel for det samme. 

Er eik. 

Men det er bare jeg som kjenner lukten. Samboer kjente den før, men ikke lenger nå. Lukter som hans sko etter en dag på jobb😂

AnonymBruker
Skrevet

en død person som aldri vasket føttene som av og til vanker på soverommet? 😊

jeg tenker som en annen her, få noen andre til å lukte inni skapet. Nye materialer kan ha en merkelig lukt. Sov med vinduet oppe og luft godt hver morgen. Har du byttet madrassen?? Lukt kan sette seg godt i madrass..

Har byttet madrass og seng. Lufter hele tiden. Lukter ikke av madrassen. Forstår ikke hvor lukten kommer fra. Er heller ikke sånn at det lukter om du går inn i rommet, lukten kommer på en måte etterhvert. Må seriøst være meg 😑

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hm. Vårt er fra bohus men det går vel for det samme. 

Er eik. 

Men det er bare jeg som kjenner lukten. Samboer kjente den før, men ikke lenger nå. Lukter som hans sko etter en dag på jobb😂

Kvinner har ofte bedre luktesans enn menn. 

Jeg hadde lett tatt ut skapet et par netter for å se om det bedrer problemet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har byttet madrass og seng. Lufter hele tiden. Lukter ikke av madrassen. Forstår ikke hvor lukten kommer fra. Er heller ikke sånn at det lukter om du går inn i rommet, lukten kommer på en måte etterhvert. Må seriøst være meg 😑

hm, var sikker på at svaret var i madrassen, men da er det fremdeles et mysterium.. Jeg hadde åpnet dørene på skapet en natt for å se om lukten ble verre. Og få noen i familien din eller venner til å sitte på soverommet og se om de kan identifisere hvor lukten kommer fra. 

• Liker 2
Skrevet

Oppbevarer dere skittentøy på soverom?

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, kvinneguide skrev:

Oppbevarer dere skittentøy på soverom?

Nope. 

Men tror jeg fant ut hva det var. En Hue fargepære på min side. Har byttet den og vasket så nå får vi se da.. Skapet lukter.. Eik😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...