Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva skjer egentlig da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom en kjøper har gitt et bud, og tidsfristen ikke er gått ut, er han bundet av avtalen når selger aksepterer.

Da kan han ikke trekke seg, det er avtalebrudd og dermed lovbrudd. Det skjer allikevel av og til. Det er mulig for selger å kreve at kjøper betaler ny meglerrunde, samt erstatter evt. lavere pris enn det han selv bød, men det blir i tilfelle rettssak om ikke kjøper selv aksepterer.

Dersom en kjøper gir et bud som går ut på tid uten at selger har akseptert, er han ikke en kjøper lenger. Om selger vil kan han evt. stille et "motbud", men det er ingen garanti for at tidligere budgiver slår til.

Skrevet

Han må betale mellomlegget ned til det neste budet.

Skrevet

Jeg tror det er slik at vedkommende må betale utgifter til nye annonser og eventuelt mellomlegg hvis ikke det kommer inn bud som er like høyt som det første kjøper hadde.

Skrevet

Budrunden var ferdig for to uker siden og for to dager siden trakk kjøper seg. Det er snakk om et hus i Oslo så det er ganske mye penger med i bildet.

Utrolig at det går an spør du meg, voksne mennesker må da ha tenkt nøye gjennom ting før de legger inn et bud på nesten 5 mill :roll:

Skrevet

Jeg mener det er standard at kjøper må dekke alle selgers utgifter til ny kjøper er funnet, samt et eventuelt mellomlegg mellom kjøpesummene. Dog kun inntil 10% av opprinnelig bud. Det vil si inntil bortimot en halv million i det tilfellet du nevner.

Unntaket er dersom kjøper har tatt forbehold om finansiering og dette er årsaken til at de har trukket seg.

Disse opplysningene skal du kunne finne på budskjemaet kjøper underskrev da han/hun/de kom med første bud.

Skrevet

Ingen forbehold om finansiering.

Er mine foreldres hus dette gjelder. Fikk bare litt vondt av de og lurte litt på hva som sjker nå. De har ikke hørt mer fra megler.

Skrevet

Det de skal gjøre da er å SETTE SEG PÅ MEGLEREN om det er nødvendig for å oppnå kontakt. Dette er helt klart en sak for ham/henne å rydde opp i, det er han/hun som har fagkunnskapen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det har nå ordnet seg :)

Kjøper skal selge huse videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...